TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Internetas įtraukia ir vyresniąją kartą

2014 03 13 6:00
Vyresni interneto vartotojai gana aktyviai naršo internetą ieškodami informacijos apie pirkinius, bet internetu perka vos 8 procentai. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Internetu naudojasi bemaž visi jauniausi šalies gyventojai, o pastaruoju metu pradėjo didėti ir virtualios vyresniųjų gretos. Bet elektroninės parduotuvės, norinčios pritraukti vyresnių pirkėjų, pirmiausia turėtų kovoti su gyventojų baime apsipirkti netradiciniu būdu.

Pernai sparčiausiai gausėjo 40-59 metų interneto vartotojų. Per metus jų gretos padidėjo 6 proc. punktais ir pasiekė daugiau nei trečdalį visų šalies internautų. Tokius rezultatus atskleidė bendrovės TNS LT tyrimas. „Akivaizdu, kad virtuali šalies bendruomenė sparčiai bręsta. Vidutinis interneto vartotojo amžius siekia 37,6 metų. 2000-aisiais šis rodiklis buvo 28,7 metų. Interneto auditorija pagal amžiaus parametrus artėja prie realaus šalies gyventojų pasiskirstymo. Į tai ypač turėtų atkreipti dėmesį komunikacijos ir rinkodaros specialistai, nuolat ieškantys efektyviausių būdų bendrauti su vartotojais ir juos pasiekti“, – teigė TNS LT Media departamento projektų vadovas Darius Rinkūnas.

Per pastaruosius trejus metus 40-74 metų interneto vartotojų dalis išaugo 13 proc. punktų ir dabar siekia 44 procentus. Tuo metu jauniausiose amžiaus grupėse kompiuterinės technikos ir interneto skvarbos rodikliai, galima sakyti, pasiekė maksimumą: kompiuteriais ir internetu naudojasi beveik 100 proc. 15-19 metų šalies gyventojų ir 98 proc. gyventojų 20-29 metų grupėje.

D.Liulio teigimu, vyresnio amžiaus pirkėjų grupė yra viena didžiausių Lietuvoje, todėl ją verta didinti ir internetinėje parduotuvėje./LŽ archyvo nuotrauka

Domisi prekėmis

Nors vyresniosios kartos atstovai įvertina interneto naudą, tačiau jų elgesys interneto erdvėje, kaip pastebėjo D.Rinkūnas, ganėtinai atsargus. Dažniausiai jie naudojasi tik tuo, ką jau išmano, nemėgsta eksperimentuoti. 40-74 metų grupės vartotojai internete daugiausia naršo naujienų portaluose. 83 proc. naujienas skaito bent kartą per mėnesį, o 78 proc. bent kartą per mėnesį naudojasi paieškos sistema intelektualiai informacijai surasti. Tuo tarpu informacijos apie prekes ir paslaugas per paieškos sistemą bent kartą per mėnesį ieško 72 proc. šios grupės vartotojų.

Pastarojo fakto esą nereikėtų praleisti pro akis, nes tai rodo, kad priimdami sprendimą dėl pirkinio šio amžiaus vartotojai vis labiau atsigręžia į internetą. Taigi, ateityje internetinė rinkodara bandys pasiekti ne tik jaunus, bet ir vyresnio amžiaus pirkėjus.

Verslas gali nereaguoti

D.Rinkūno teigimu, vyresnio amžiaus gyventojai yra gana pasyvūs internetinės prekybos atžvilgiu - bent kartą per mėnesį internetu perka vos 8 proc. šios amžiaus grupės atstovų, o 70 proc. teigia, kad internetu apskritai neperka. Pagrindinės priežastys nesiskiria nuo tų, kurias nurodo jaunesni gyventojai – daugiau nei pusė vyresnio amžiaus vartotojų tiesiog nejaučia poreikio, maždaug trečdalis jų neperka internetu, nes negali prekių pasimatuoti ar jų pamatyti tiesiogiai, apie dešimtadalis bijo būti apgauti ar prarasti savo pinigus. Elektroninių operacijų saugumu nėra užtikrinti 13 proc. neperkančiųjų internetu, tiek pat tvirtina nepasitikintys internetinės prekybos įmonėmis.

Norėdamas pasinaudoti intensyvesniu vyresniųjų interneto vartotojų daugėjimu verslas pirmiausia turėtų kovoti su vartotojų baimėmis. „Formuojant jų poreikį pirkti virtualioje erdvėje, būtina visuomenę šviesti, akcentuojant pirkimo internetu pranašumus. Tai padėtų pamažu atsikratytų baimės būti apgautiems, nepasitikėjimo elektroniniu atsiskaitymo saugumu ir internetu prekiaujančiomis įmonėmis“, - sakė D.Rinkūnas.

Tačiau interneto rinkodaros konsultantas Vladas Sapranavičius įsitikinęs, kad verslas į naujus vartotojus nekreips dėmesio. Anot jo, Lietuva yra „mažas kaimas“ ir labai mažai verslų internete skirsto pirkėjus į grupes - pirmiausia dėl rinkos mažumo, be to, kad ir nemoka to daryti. Todėl, jo manymu, vyresni interneto vartotojai tiesiog skaitys naujienas portaluose, kartais spustelėdami kelių parduotuvių reklaminius skydelius. „Bet specialiai dėl šio segmento verslas nieko nedarys“, - mano pašnekovas.

Reaguoja į prekių poreikius

Bendrovės „Pigu“ generalinis direktorius Dainius Liulys tvirtina, kad vyresnio amžiaus pirkėjų grupė yra viena didžiausių Lietuvoje, todėl ją esą verta didinti ir internetinėje parduotuvėje. Ateityje šiems vartotojams pigu.lt planuoja skirti didesnį dėmesį. „Pasiūlysime jiems reikalingų prekių už itin patrauklią kainą“, - tikino pašnekovas. Bendrovės vadovo teigimu, jos internetinėje parduotuvėje dažniausiai perka 25-45 metų žmonės, o pastaruoju metu aktyviau perka ir vyresni pirkėjai. Parduotuvė turi gana daug pirkėjų, kurių amžius - 60 ir daugiau metų.

Vyresnio amžiaus pirkėjai internetu dažniausiai perka smulkią buitinę techniką, baldus, namų interjero prekes, patalynės komplektus, taip pat aktyviai renkasi sporto prekes - dviračius treniruoklius, šiaurietiško ėjimo lazdas, sporto kilimėlius. Anot D.Liulio, šių prekių paklausa kasmet didėja. „Vyresnio amžiaus pirkėjai labai vertina tai, kad prekes gali gauti tiesiai į namus, o už jas atsiskaityti - kurjeriui“, - sakė pašnekovas.

Augimas šiek tiek sulėtės

D.Rinkūno teigimu, naujų interneto vartotojų bei kompiuterinės technikos naudotojų labiausiai daugės 40-74 metų grupėje, tačiau tikėtina, kad bendras augimas po truputį lėtės. Tai pašnekovas aiškino tuo, jog pernai tarp interneto vartotojų sparčiausiai daugėjo 50-59 metų ir 60-74 metų grupių atstovų, o 40-49 metų amžiaus grupės gausėjimas internete pernai buvo lėtesnis nei 2012 metais. Todėl esą galima manyti, kad interneto vartotojų rinka tam tikrose amžiaus grupėse prisotinta – naujovėms atviresni gyventojai jau naudojasi internetu, o ne tokie atviri prie interneto jungsis lėčiau.

„Kalbant apie jaunesnio amžiaus grupę nereikia pamiršti, kad lietuviai iki 40 metų jau yra elektroninės erdvės "senbuviai". Jie seka naujienas apie naujus įrenginius ir interneto galimybes, savo turimą kompiuterinę techniką atnaujina dažniau negu vyresnės kartos atstovai. Galima daryti prielaidą, kad kompiuterinės technikos naudotojų ir internautų tarp vyresnių nei 40 metų šalies gyventojų daugėja iš dalies ir dėl to, kad jų vaikai ar anūkai jiems atiduoda savo turėtą kompiuterinę techniką, kai patys įsigyja naujesnę“, - svarstė D.Rinkūnas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"