TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Internete pigiau perka moterys

2013 07 30 14:37
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

E-parduotuvės Europos Sąjungos gyventojams per metus sutaupo mažiausiai 40 milijardų litų. Europos Komisija prognozuoja kasmetinį šios sumos augimą. Santaupų šaltinis – mažesnės tų pačių prekių kainos, lyginant su tradicinėmis parduotuvėmis.

Kainų skirtumai ryškiausi moteriškų prekių kategorijoje, ypač prabangių kvepalų sektoriuje.

Remiantis Komisijos užsakomų rinkos tyrimų rezultatais, ES šalyse didžiausias skirtumas tarp internetinių ir tradicinių parduotuvių kainų pastebimas moteriškų kvepalų sektoriuje.

E-parduotuvėse prabangūs moteriški kvepalai kainuoja – įskaitant prekės pristatymą – vidutiniškai 15.7 % pigiau nei tradicinėse parduotuvėse. Antroje vietoje rikiuojasi batų sektorius (4.8 %).

ES lygmens tyrimų išvadoms antrina ir Lietuvos e-komercijos specialistai. „Mūsų rinkoje situacija kone identiška. Arba eini į prabangią kvepalų parduotuvę senamiestyje ar prekybos centre ir už visos tos prabangos išlaikymą susimoki, arba tą patį produktą pigiau perki internete“,- teigė didžiausios Lietuvoje internetinės parduotuvės moterims Sau.lt rinkodaros vadovė Julija Šumakovė.

Žemų kainų paradoksas

Pasak Sau.lt atstovės, būtent kvepalai yra labiausiai ieškoma ir perkama e-parduotuvės prekė. „Lanvin Eclat D‘Arpege“, „Calvin Klein Euphoria“, „Versace Bright Crystal“, „Thierry Mugler Alien“ – šių ir kitų prestižinių prekinių ženklų parfumerijos gaminius Lietuvos interneto prekeiviai dažniausiai parduoda bent keliolika procentų pigiau nei daugelis tradicinių didmiesčių parduotuvių.

Paradoksalu, tačiau ne visuomet tai yra konkurencinis pranašumas. Jei Skandinavijoje ar Didžiojoje Britanijoje internetu perka trys iš keturių vartotojų, tai Lietuvoje e-parduotuvėmis kol kas naudojasi tik kas penktas pirkėjas. Iš to kyla ir nepasitikėjimo problema, vadinamasis žemų kainų paradoksas. Dėl ryškaus kainų skirtumo moterys kartais suabejoja internete siūlomų prekių „tikrumu“ ir originalumu.

Ši problema akcentuojama ir ES dokumentuose, skirtuose internetinės prekybos plėtrai. Visame Senajame žemyne nepasitikėjimas dėl internete perkamų prekių autentiškumo, kokybės bei išlaikytos prekinės išvaizdos laikomas rimtu e-komercijos vystymo trukdžiu.

Kodėl pigiausi kvepalai?

„Nėra taip, kad tradicinio prekybos modelio atstovai yra gobšuoliai, o mes – gerieji „svieto lygintojai“. Tiesiog mūsų verslo modelis leidžia eliminuoti gausybę išlaidų, dėl ko ir galime pasiūlyti mažesnę kainą, ypač kvepalų“,- teigė Sau.lt rinkodaros vadovė. Taigi kaip paaiškinti visoje Europos Sąjungoje fiksuojamą vidutinį keliolikos procentų skirtumą tarp kvepalų kainų tradicinėse ir interneto parduotuvėse?

Be patalpų nuomos ir prabangos, kuria įprastai pasižymi tradicinės parfumerijos parduotuvės, kaštų, įvardinamos tokios papildomos sąnaudos kaip parduotuvės darbuotojų algos bei pirkėjams nemokamai pauostyti siūlomų mėginių kaina. Be to, didžiausi interneto prekeiviai paprastai dirba be tarpininkų ir pasižymi didesniais centralizuoto sandėliavimo pajėgumais. Tai leidžia iš tiekėjų išsiderėti palankesnes didmenines kainas.

„O už tai, kad žemomis kvepalų kainomis kartais tiesiog netikima, turime padėkoti negarbingiems prekeiviams, kurių internete, deja, vis dar pilna“,- perspėja Sau.lt atstovė J. Šumakovė.

Europa – už internetą

Žmonių pasitikėjimo e-parduotuvėmis puoselėjimas yra vienas iš ES „Vartotojų politikos strategijos“ prioritetų. E-komercijos plėtrą Briuselis įvardina esminiu instrumentu vieningos rinkos kūrimui ir ES gyventojų ekonominės gerovės didinimui. Aukščiausios kokybės kvepalų sektorius yra laikomas vienu sėkmingiausių pavyzdžių, kaip skaitmeninių technologijų revoliucija gali transformuoti konkurencinę aplinką ir sumažinti galutinę kainą vartotojui.

Remiantis ES ekspertų skaičiavimais, pardavimams internetu pasiekus 15 % rinkos dalį ir išnykus paskutiniams prekybos barjerams tarp šalių-narių, e-komercija dėl išsiplėtusio pasirinkimo ir sumažėjusių kainų ES gyventojams per metus sutaupys milžinišką 700 milijardų litų suma. Ši pinigų suma sudarytų 1,7 % bendro ES vidaus produkto.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"