TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Interneto neužsisako, bet prisijungia

2013 03 19 6:01
LŽ archyvo nuotrauka/Ch.Robinso teigimu, yra daug atvejų, kai skiriasi tai, už ką vartotojas mano, kad moka, ir už ką iš tiesų moka.

Lietuvos mobiliojo ryšio vartotojai dešimtis milijonų kartų per metus telefonu prisijungia prie mobiliojo interneto, nors tokios paslaugos nėra užsisakę.

Telekomunikacijų bendrovės turi technines galimybes netyčinį prisijungimą prie mobiliojo interneto atskirti nuo sąmoningo ir jo neapmokestinti arba savo klientus apsaugoti nuo tokio netyčinio prisijungimo. Operatoriai renkasi skirtingus būdus: vieni sąskaitas už netyčinius prisijungimus kompensuoja, kiti užkerta kelią naudotis paslauga, kurios klientas neužsakė, treti mobiliojo interneto nenorintiems klientams pataria pirkti pigius telefonus, kuriuose nėra interneto prisijungimo funkcijos.

Sąskaitų neteikia

Telekomunikacijų bendrovė "Bitė Lietuva" praėjusių metų antrą pusmetį savo vartotojams neišrašė sąskaitų už 11 mln. netyčinių prisijungimų prie mobiliojo interneto. Bendrovė teigia, jog netyčinius prisijungimus nustato kiekvieną mėnesį pagal tinklo duomenis, o papildomi mokesčiai už juos vartotojams netaikomi. Bendrovė tikina, kad visi Lietuvos operatoriai gali tokius prisijungimus atskirti. Mobilųjį internetą iš viso yra užsisakę 25 proc. privačių "Bitės" klientų.

"Vartotojus erzina, kai mėnesio pabaigoje gauna sąskaitą už paslaugas, kuriomis jie naudojosi to nežinodami. Tokių situacijų iš tiesų pasitaiko, ir dėl jų žmonės bijo naudotis visais išmaniųjų telefonų pranašumais. Jie baiminasi, kad gali sulaukti ne tokios sąskaitos, kokios tikisi. Yra daug atvejų, kai skiriasi tai, už ką vartotojas mano, kad moka, ir už ką iš tiesų moka", - teigė "Bitė Lietuva" generalinis direktorius Chrisas Robbinsas.

Anot jo, bendrovė atsitiktinius prisijungimus prie interneto kompensuoja. Dažniausiai netyčiniai prisijungimai atleidžiami vartotojams, kurie nėra užsisakę interneto plano ir kurių telefonai kartais prisijungia ir iškart atsijungia nuo interneto. Per vieną atsitiktinį prisijungimą telefonas parsisiunčia nedaug duomenų, tačiau vartotojui nežinant per mėnesį jo sąskaita už mobilųjį ryšį gali pastebimai išaugti.

Ch.Robbinso teigimu, kas mėnesį netyčinių prisijungimų prie interneto telefonu kompensuojama vis daugiau. Mat išmaniųjų telefonų skaičius šalyje nuolat auga, daugumos jų savininkai dar tik bando susipažinti su mobiliojo interneto galimybėmis. "Anksčiau turėjome mobiliojo interneto planą, kuris už nedidelį mokestį leisdavo internetu telefone naudotis visą dieną. Jį rinkdavosi vartotojai, kurie norėjo tik išbandyti mobilųjį internetą, tačiau dabar vartotojams pasiūlėme galimybę mokėti tik už parsisiųstų duomenų kiekį. Tai jiems padeda sutaupyti ir internetu telefone naudotis tik tada, kai to reikia", - sakė "Bitės" vadovas.

Telekomunikacijų bendrovės "Omnitel" vartotojai per metus netyčia prie mobiliojo interneto prisijungia apie 50 mln. kartų. "Omnitel" LŽ tikino, kad papildomų mokesčių tokiems klientams taip pat netaiko. "Jau ketvirtus metus, nuo 2009-ųjų, "Omnitel" taiko priemones, kurios apsaugo mūsų klientus nuo netyčinių prisijungimų prie mobiliojo interneto apmokestinimo", - LŽ aiškino Daiva Selickaitė, "Omnitel" ryšių su visuomene vadovė.

Siūlo minimalų planą

"Jeigu klientas netyčia prisijungia prie interneto, į tai atsižvelgiame ir bandome susitarti. Arba kompensuojame, ar kitaip susitariame, kad klientas būtų patenkintas. Šiandien beveik pusė mūsų parduodamų telefonų - išmanieji, o iš viso jais naudojasi beveik ketvirtadalis klientų. Jie iš esmės praranda didžiąją dalį funkcijų nesinaudodami internetu. Pavyzdžiui, yra programėlė, kuri kas tris valandas rodo, kokie yra orai toje vietovėje, kur tuo metu esu, ar kur noriu nukeliauti. Tai reiškia, kad kas tris valandas jungiuosi prie interneto ir parsisiunčiu tam tikrą duomenų kiekį", - aiškino Andrius Baranauskas, "Tele2" korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims.

Jis stebisi, kaip galima naudotis išmaniuoju telefonu neužsisakius interneto paslaugos. Pasak jo, pirkti išmanųjį telefoną be interneto būtų tas pats, kas pirkti spalvotą televizorių, bet žiūrėti nespalvotą vaizdą, arba pirkti telefoną, bet neužsisakyti trumpųjų žinučių arba balso telefonijos.

"Šios trys paslaugos - žinutės, balso telefonija ir mobilusis internetas - yra bazinės. Pirkdamas išmanųjį telefoną, gauni visas tris. Klientas negali neturėti galimybės paskambinti telefonu", - tikino pašnekovas. Jeigu klientas neužsisako interneto mokėjimo plano, jo paslaugos apmokestinamos standartiniu tarifu - 50 centų už duomenų megabaitą. "Tai nemaži pinigai, todėl patariame geriau turėti galimybę už 10 litų parsisiųsti gigabaitą duomenų - to užteks per akis", - teigė A.Baranauskas. Tiems, kurie nenori internetu naudotis net netyčia, jis pataria įsigyti pigius primityvius telefonus, kuriuose tokios galimybės iš viso nėra.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"