TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Interneto svetainės - neprižiūrima prabanga

2008 03 18 0:00

Įmonių, užsisakančių interneto svetainės kūrimo paslaugas nuolat daugėja, tačiau toms svetainėms prižiūrėti, informacijai atnaujinti ne visada skiriama pakankamai dėmesio: kartais jau seniai iš įmonės išėję darbuotojai interneto svetainėse skelbiami kaip dar dirbantys. Abejojama ir kūrybines paslaugas teikiančių įmonių kompetencija.

Tiek interneto svetainių kūrėjai, tiek pačios įmonės, turinčios savo svetaines, pastebi, kad šalyje susidomėjimas internetu, kaip verslui tinkama erdve, didėja. Atitinkamai daugėja ir užsakymų sukurti svetainę. Svetainė gali būti sukuriama tiesiog siekiant nurodyti savo kontaktinę informaciją, pristatyti savo veiklą, kitais atvejais - norint parduoti ar reklamuoti produkciją.

Klaidelė

Interneto svetaines kuriančios įmonės UAB "Artograma" projektų vadovė Laura LŽ sakė, kad įmonių, dažnai atnaujinančių informaciją svetainėje, esama ne tiek ir daug, tačiau apie pasikeitusius kontaktus įmonės esą dažniausiai informuojančios. Verslui turėtų būti svarbu, kad klientas, lankydamasis svetainėje, pajustų, jog gauna naujausią informaciją apie įmonę, galėtų su ja susisiekti ir gauti greitą atsakymą.

AB "Rokiškio sūris" vadybos pirmininkas Dalius Trumpa sako, kad įmonė interneto svetainei skiria nepakankamai dėmesio - vėluojama ją atnaujinti. Esą buvo padaryta klaida svetainės priežiūrai neskiriant pakankamai lėšų. "Pasirodo, sukurti neblogo dizaino svetainę ir paskelbti pirminę informaciją reiškia padaryti mažiau nei pusę darbo. Jeigu neskiriama lėšų svetainės priežiūrai, geras darbas pasensta ir ilgainiui nebeduoda naudos", - pripažįsta D.Trumpa. Svetainei prižiūrėti įmonė samdanti specialistus, tačiau, anot pašnekovo, vien to neužtenka. "Turi būti pačioje įmonėje paskirti atsakingi asmenys, kurie mato įmonės veiklos visumą, ne tik savo darbo barą. Negali paskirti vieno skyriaus vadovo, kad teiktų visą informaciją apie įmonę. Manyčiau, jis fiziškai nepajėgtų to padaryti", - dėstė D.Trumpa. Pasak jo, įmonė nedirbanti tiesiogiai su pirkėju, todėl svetainė nėra gyvybiškai svarbus dalykas. "Aišku, įmonei bendra informacija svetainėje reikalinga", - mano pašnekovas. Tačiau interneto reklamos pranašumais "Rokiškio sūris" kartais naudojasi. Tokia reklama gali turėti tiek pat įtakos, kiek ir bet kokia kita reklama. Taip mano D.Trumpa.

Svetainė būtina

Knygų leidyklos "Kitos knygos" direktorius Gediminas Baranauskas LŽ sakė, kad įmonės interneto svetainėje pateikta informacija yra pačios įmonės reguliariai atnaujinama, o investuoti teko tik į svetainės sukūrimą. Pašnekovas teigia, kad leidyklai turėti svetainę tiesiog būtina. Dėmesio interneto svetainėms knygų leidybos ir prekybos rinkose, anot G.Baranausko, skiriama vidutiniškai.

Lengvųjų alkoholinių gėrimų gamintojo AB "Ragutis" generalinis direktorius Vytautas Meištas LŽ sakė, kad įmonės svetainė esanti informacinio, o ne pramoginio pobūdžio. Įmonės naujienas, pasak V.Meišto, stengiamasi pateikti laiku, nors kartais esą ir tenka vėluoti savaitę ar dvi. Svetainei atnaujinti ir prižiūrėti įmonės skirta suma praėjusiais metais galėjo siekti apie 20 tūkst. litų. Interneto svetainės, kaip ir bet kokios kitos reklamos, naudą, anot V.Meišto, įvertinti esą sudėtinga. "Tačiau, ar internetas naudingas, klausimų net nekyla. Interneto populiarumas net ir tarp vyresnių žmonių kasmet didėja. Kai kurie mūsų produktai orientuoti į jaunesnę auditoriją, kuri naršydama internete praleidžia ne mažiau laiko nei žiūrėdama televizorių, kur dar ir alkoholio reklama uždrausta", - interneto pranašumus verslui dėstė V.Meištas. Pasak jo, pristatydama naują produkciją įmonė dažniausiai organizuoja interneto kampaniją, į kurią investuoti reikia gerokai mažiau nei į spausdintinę, televizijos ar lauko reklamas.

Akmens amžius

Kūrybinės grupės "Studija 4D" vadovas Ramūnas Pocius LŽ sakė, kad klientai dažnai tikisi, jog kuriant svetainę bus atliktas visas darbas - įskaitant ir informacijos surinkimą. Tačiau pateikti informaciją reikalaujama iš pačių įmonių. Kai svetainė sukuriama, anot pašnekovo, įmonėms pritrūksta laiko ją administruoti. Ar įmonės dažnai atnaujina informaciją svetainėje, esą priklauso ir nuo įmonės veiklos. Tais atvejais, kai įmonė užsiima tokia veikla, kur interneto svetainė reikalinga tik kaip įmonės vizitinė kortelė, informacija svetainėje nebus dažnai atnaujinama. Tačiau tais atvejais, kai svetainė skirta produkcijai pardavinėti, dėmesio jos priežiūrai bus skiriama daugiau.

Pašnekovas pastebi, kad įmonės skiria lėšų ne tik svetainėms kurti, bet ir populiarinti. Specialisto nuomone, įmonės dabar turėtų koncentruotis ties paieškos sistemomis, o ne interneto reklamomis. Esą kur kas svarbiau, kad įmonės svetainę būtų galima rasti naudojantis stambiausiomis paieškos sistemas, kurios padeda vartotojams ieškoti reikalingos informacijos internete.

R.Pocius sako, kad vadinamasis "email'o marketingas", kai įmonės siuntinėja reklaminius laiškus (naujienlaiškius) nustatytoms klientų grupėms pagal nustatytus priminimus, Lietuvoje dar nėra populiarus. "Įmonėms labiau rūpi, kad jos būtų randamos internete ir jų ieškotų, o ne priešingai", - apibendrino R.Pocius. UAB "Profis" vadovas Filipas Borcovas LŽ taip pat sakė, kad įmonių, užsisakančių interneto svetainės kūrimo paslaugas, nuolat daugėja. Apie kasmetį rinkos augimą sprendžiama nustatant, kiek klientai investuoja į savo interneto svetainę, kiek svetainių sukuriama kasmet. Įmonės savo svetainės priežiūrai skiria skirtingas sumas, tačiau pašnekovas sako, kad ta suma gali siekti iki 50 tūkst. litų per metus. Sukurti svetainę esą kainuoja dvigubai daugiau - apie 100 tūkst. litų. Vis dėlto, nepaisant spartaus rinkos augimo, įmonės tiek kokybiškomis svetainėmis, tiek svetainių administracija, remiantis pašnekovo pastebėjimais, pasigirti negalėtų. F.Borcovas sako, kad įmonės svetainėms priežiūrėti skiria itin mažai dėmesio. Kokybiškų svetainių trūkumą jis aiškintų svetainių kūrimo paslaugų pasiūlos stoka, o visuomenės supratimas apie svetainės dizainą, anot pašnekovo, esantis "žalias".

"Visuomenė galėtų pradėti domėtis, koks turi būti dizainas. Iš tikrųjų patys svetainių kūrėjai nesupranta, ką jie kuria. Didžioji dalis įmonių, kurios teikia svetainių kūrimo paslaugas, yra nekvalifikuotos", - dėstė F.Borcovas. Patys klientai esą nesugebantys atskirti kokybiško produkto nuo menkaverčio, ir siūlomas produktas greitai tampa paklausus. "Kita vertus, klientai neretai mėgina įsivaizduoti, kad, tarkime, apie dizainą jie išmano, nors iš tikrųjų taip nėra. Ir tada viskas priklauso nuo įmonės, teikiančias kūrimo paslaugas, būdo: vienos atsikratys kliento, o mažosios pradės šokinėti aplinkui ir padarys viską, ko tik klientas paprašys", - kritikos tiek kūrėjams, tiek jų klientams negailėjo F.Borcovas, pašmaikštavęs, kad kuo daugiau nekokybiškų svetainių bus sukurta, tuo daugiau darbo teks jo įmonei.

Kai kurių įmonių interneto svetainėse skelbiami kontaktai tų darbuotojų, kurie toje įmonėje nedirba jau kelerius metus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"