TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Interneto vartotojai tampa vis reiklesni

2013 04 02 6:01
LŽ archyvo nuotrauka/Pasak N.Ivanausko, pastaraisiais metais interneto ir televizijos paslaugų teikėjai konkuruoja ne tiek kainomis, kiek suteikiamomis papildomomis galimybėmis ir klientų aptarnavimo kokybe.

Interneto paslaugų rinka jau prieš keletą metų pasiekė plėtros ribą, tad įmonių naujų klientų skaičius pastaruoju metu didėja kur kas lėčiau negu ankstesniais metais.

Dėl to paslaugų teikėjai daugeliu atvejų tarpusavyje konkuruoja ne kainomis ir duomenų perdavimo greičiu, o siūlomomis papildomomis galimybėmis.

Lietuvoje interneto vartotojų šią žiemą, palyginti su praėjusiu rudeniu, padaugėjo 2 procentais. Nors kartą per savaitę internete  gruodį, sausį ir vasarį naršė 69 proc. gyventojų, rudenį jų buvo 67 procentai. Per metus interneto vartotojų padaugėjo 6,2 procento. Tokius naujausio tyrimo duomenis paskelbė bendrovė TNS LT.

Bent kartą per mėnesį internetu žiemą naudojosi 72 proc. gyventojų - 3 punktais daugiau nei rudenį (69 proc.), o kartą per pastarąjį pusmetį - 73 proc. žmonių (70 proc.). Tradiciškai daugiausia interneto vartotojų buvo tarp jaunų žmonių: 15-19 metų grupėje - 100 proc., o 50-74 metų grupėje - 47 procentai. Tačiau šios grupės aktyvumas per metus padidėjo net 9 punktais (pernai žiemą - 36 proc., praėjusį rudenį - 40 proc.). 20-29 metų grupėje žiemą internetu naudojosi 95 proc., 30-39 metų - 88 proc., 40-49 metų - 77 proc. gyventojų.

Didžiuosiuose miestuose ir miesteliuose, kuriuose gyvena daugiau kaip 30 tūkst. žmonių, internetu naudojosi 79 proc. gyventojų, gyvenvietėse nuo 2 iki 30 tūkst. žmonių - 70 proc., o gyvenvietėse iki 2 tūkst. žmonių - 65 procentai.

Parduoda paslaugų rinkinius

Didžiausia Lietuvoje interneto paslaugų teikėja bendrovė TEO skelbia, kad jos klientų, kuriems teikiama interneto paslauga, skaičius per praėjusius metus padidėjo beveik 4 proc. - iki 385 tūkstančių. "Šį augimą leido pasiekti plėtojamas šviesolaidinis tinklas ir tobulinamos paslaugos", - LŽ aiškino TEO Paslaugų plėtros ir rinkodaros tarnybos vadovas Nerijus Ivanauskas.

Pasak jo, TEO interneto paslaugų klientų visuose miestuose daugėja maždaug vienodai. Tačiau didesnis gausėjimas užfiksuotas tose vietovėse, kur yra galimybė naudotis bendrovės šviesolaidiniu tinklu. "Nauji interneto vartotojai yra reiklūs ir žino, ko nori. Jiems dažniausiai reikia ne tik spartaus interneto, bet ir patikimumo, greito aptarnavimo visą parą. Daugelis naujų vartotojų paprastai jau būna išbandę kitų interneto tiekėjų paslaugas", - dėstė pašnekovas.

N.Ivanausko teigimu, bendrovė vilioja klientus papildomomis paslaugomis. Taip pat vis daugiau gyventojų įsigyja ne pavienes interneto, televizijos ar balso telefonijos paslaugas, bet jų rinkinius. Tai esą leidžia gauti paslaugas palankesnėmis kainomis, be to, klientams daugeliu atvejų patogiau jas pirkti iš vieno teikėjo.

Keičiasi vartojimo įpročiai

Pasak N.Ivanausko, pastaraisiais metais interneto ir televizijos paslaugų teikėjai konkuruoja ne tiek kainomis, kiek suteikiamomis papildomomis galimybėmis ir klientų aptarnavimo kokybe. Ši tendencija, jo nuomone, tik stiprės. Pavyzdžiui, vartotojai vis dažniau renkasi galimybę išsaugoti duomenų atsargines kopijas internetinėje saugykloje, kuri kuriama debesų kompiuterijos pagrindu, mat siunčiasi vis didesnį kiekį duomenų. Tarkime, TEO klientų atsisiunčiamų duomenų per 2012 metus padaugėjo maždaug pusantro karto. "Tai susiję su kintančiais interneto vartojimo įpročiais, didėjančia "sunkaus turinio" pasiūla ir naujomis šiuolaikinių technologijų galimybėmis", - mano pašnekovas.

Anot jo, fiksuotojo interneto kokybiniai rodikliai kur kas geresni negu mobiliojo, mat šio ir sparta mažesnė, ir parsisiunčiamų duomenų kiekis ribotas. "Lietuvos ir užsienio interneto naujienų portaluose skelbiama vis daugiau didelės raiškos vaizdo medžiagos. Internetu pradėtos transliuoti populiariausių šalyje televizijų programos, dažniau rengiamos ir tiesioginės laidų ar renginių transliacijos", - naujas interneto galimybes vardijo N.Ivanauskas.

2012 metais vienas TEO interneto paslaugų klientas atsisiuntė vidutiniškai 538 GB duomenų - maždaug po 1,4 GB per dieną. Šis rodiklis, palyginti su 2011 metais, padidėjo apie 40 procentų.

Skaičiai

46,7 proc. Lietuvos fiksuotojo interneto ryšio vartotojų naudojama sparta paskutinį 2012 metų ketvirtį siekė bent 30 megabitų per sekundę (Mb/s) - buvo 1 proc. didesnė negu trečiąjį ketvirtį. Didžiausia dalis - 36,6 proc. - gyventojų naudojosi 30-100 Mb/s sparta, dar 10,1 proc. - greitesne nei 100 Mb/s sparta.

8,5 proc. abonentų naudojosi lėčiausios, iki 2 Mb/s, spartos internetu, 34,4 proc. - nuo 2 Mb/s iki 10 Mb/s sparta, dar 10,4 proc. - nuo 10 iki 30 Mb/s sparta.

Fiksuotojo plačiajuosčio ryšio technologijas, įskaitant belaidžio ryšio technologijas (WiFi, WIMAX), naudojančių klientų metų pabaigoje buvo 772,7 tūkstančio. Per metus jų padaugėjo 5,6 proc., per ketvirtį - 1,9 procento.

Šaltinis: Ryšių reguliavimo tarnyba

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"