TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Investicijas atgaus iš rinkliavų

2012 07 10 7:45

Klaipėdos jūrų uostas įpareigotas kompensuoti visas suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo infrastruktūros įrengimo išlaidas projektą įgyvendinančiai bendrovei "Klaipėdos nafta".

"Klaipėdos nafta" naudosis krantine ir mokės uostui metinį krantinės naudojimo mokestį. Tai numatyta Vyriausybės iš dalies pakeistame šių metų vasarį priimtame nutarime dėl SGD terminalo įrengimo. Tokiam dokumentui vakar iš esmės pritarė Ministrų kabinetas, galutinai jis tam turėtų pritarti rytoj, trečiadienį.

Projektas skubiai parengtas, uosto direkcijai ir "Klaipėdos naftai" praėjusį ketvirtadienį pagaliau radus kompromisą ir susitarus dėl to, kaip bus finansuojama SGD terminalo krantinių statyba. "Investicijos turi garantuoti uosto direkcijai normalią vidutinę grąžą (...). Šiuo atveju numatėme ir kitas galimybes, kad ta investicijų grąža būtų garantuota, tame tarpe ir iš pačios terminalo veiklos", - sakė premjeras Andrius Kubilius. Konkrečių investicijų sumų premjeras teigė nesiimantis komentuoti.

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis skaičiavo, kad investicijos svyruoja nuo 150 mln. iki 250 mln. litų. "Tik atlikus kai kuriuos parengiamuosius darbus konkrečiai galėsime sužinoti, kiek, pavyzdžiui, lėšų reikės Kiaulės Nugaros salai sustiprinti arba įplaukimo kanalo prie uosto vartų išgilinimo darbams, kai bus jau paskelbti konkursai", - sakė ministras. Pasak E.Masiulio, pasiekta, kad uosto direkcija būtų lygiavertė partnerė įgyvendinant projektą.

"Yra numatytas kompensavimo mechanizmas - pirmiausia, aišku, iš uosto rinkliavų, antras šaltinis - sukurtos infrastruktūros naudotojo mokestis, kurį mokėtų "Klaipėdos nafta". Kalbant apie dividendų politiką, kadangi tų investicijų reikės ne per vienus, bet bent jau per trejus metus, akivaizdu, kad Klaipėdos valstybinis jūrų uostas turėtų būti atleistas nuo dalies pelno mokesčio, tokiu būdu akumuliuotų lėšas, reikalingas investicijoms", - sakė E.Masiulis.

Anot jo, jei "Klaipėdos nafta" mokėtų infrastruktūros mokėtojo mokestį, šios bendrovės "reikalas" būtų, iš kur ji šias lėšas generuotų: "Ar per dujų tarifą, ar kažkokiais kitais būdais." Vyriausybės sprendimas numato, kad uosto investicijos į SGD terminalo krantines bus kompensuojamos iš uosto rinkliavų ar kitų mokėjimų, kuriuos mokės "Klaipėdos nafta" ar kiti terminalą aptarnaujantys arba jo aptarnaujami subjektai, taip pat iš metinio "Klaipėdos naftos" mokesčio už naudojimąsi krantine. Šis mokestis bus apskaičiuojamas, atsižvelgus į tai, kad uosto investicijos turėtų atsipirkti per 20 metų su 5 proc. investicijų grąža. Mokestis kasmet mažės pagal tai, kiek uostas surinks rinkliavų.

"Klaipėdos naftos", "Lietuvos dujų" ir Klaipėdos jūrų uosto direkcijos susitarimas dėl investicijų į terminalo infrastruktūrą, kompensavimo tvarkos ir sąlygų turi būti sudarytas iki rugpjūčio 10 dienos.

Klaipėdos jūrų uosto direkcija turės pagilinti uosto akvatoriją, sutvirtinti krantus, įdiegti navigacinius, radiolokacinius ir kitus įrenginius bei sistemas, atlikti teritorijų planavimo, žemėtvarkos, poveikio aplinkai vertinimo, žemės, akvatorijos parengimo ar plėtros veiksmus. Skaičiuojama, kad krantinių įrengimas kainuos apie 180 mln. litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"