TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Investicijų dalybos nuvertė uosto vadovą

2009 03 27 0:00
Buvęs uosto generalinis direktorius S.Dobilinskas.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Klaipėdos valstybinis jūrų uostas kasmet uždirba apie pusantro šimto milijono litų, kurių paskirstymas - ir partinė privilegija, ir valstybinė atsakomybė. Todėl šios tarptautinio lygio įmonės vadovo likimas - valdančiųjų rankose.

Šių metų pradžioje lankydamasis Klaipėdoje susisiekimo ministras Eligijus Masiulis užsiminė, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje (KVJUD) kadrų permainų galima sulaukti jau pavasarį. O pats uosto generalinis direktorius Sigitas Dobilinskas į klausimą, ar nesirengia išeiti, atsakydavo, kad laukia ministro paraginimo, bet neslėpė, kad ilgai nebetemps.

Pagaliau paskelbta, kad E.Masiulis, motyvuojant šalių susitarimu, kovo 23 dieną pasirašė įsakymą dėl S.Dobilinsko atleidimo. Jo pareigas nuo vakar laikinai eina KVJUD infrastruktūros direktorius Algirdas Kamarauskas.

Socialdemokratų partijos Klaipėdos skyriaus pirmininkas S.Dobilinskas neįžvelgė būtinybės trauktis iš pareigų po Seimo rinkimų, nes uostas dar galėjo didžiuotis ankstesnių metų tonažo ir pajamų rekordais. Jis uostui vadovavo 7 metus, per kuriuos į uosto infrastruktūrą buvo investuota apie pusė milijardo litų, įdiegti tarptautiniai uostų saugumo reikalavimai, o Baltijos regione kaip ant mielių kilo uosto pripažinimas.

Tačiau vienas pirmųjų skundų, kuris E.Masiulį pasiekė iš Klaipėdos ir dėl kurio S.Dobilinskui teko aiškintis, - tai laivų krovos bendrovės "Klaipėdos Smeltė" nepasitenkinimas KVJUD investicijų politika.

Pernai rugsėjį pasikeitus šios bendrovės akcininkams ir jos verslui susisiejus su viena didžiausių rinkoje konteinerinių pervežimų kompanija "MSC", "Klaipėdos Smeltės" krantinėse vyksta technologinės permainos. Tad šiuo metu baigiamos rekonstruoti krantinės nebeatitinka planuoto veiklos pobūdžio ir nutiestas geležinkelis čia tapo nereikalingas. Bendrovė kreipėsi dėl techninio projekto keitimo, bet KVJUD į tai tinkamai nesureagavo.

Tąkart grįžęs iš susitikimo su ministru E.Masiuliu Vilniuje S.Dobilinskas LŽ sakė, kad pirma tegu "MSC" parodo, ko verti jos ketinimai krauti šimtus tūkstančių konteinerių, o po to prašo valstybės investicijų. "Kol kas matome, kad "MSC" perkėlė krovinių srautą iš Klaipėdos konteinerių terminalo į "Klaipėdos Smeltę", o naujų krovinių nėra", - maždaug prieš mėnesį LŽ kalbėjo S.Dobilinskas.

2002 metų kovo 1 dieną pradėjęs eiti KVJUD direktoriaus pareigas S.Dobilinskas tąkart pasuko iš verslo į valstybės tarnybą. Vilniaus inžinerinį statybos institutą baigęs ir kelių statybos inžinieriaus profesiją įgijęs S.Dobilinskas jaunystėje buvo komjaunimo aktyvistas, vėliau atėjęs į verslą. Jis penkerius metus vadovavo konsorciumui "Klaipėdos terminalo grupė". S.Dobilinskas taip pat buvo Socialdemokratų partijos Klaipėdos skyriaus keliamas kandidatas į Seimą 2000 ir 2008 metais, antrą kadenciją dirba Klaipėdos miesto taryboje. Prieš metus jis buvo išrinktas partijos skyriaus pirmininku.

Priežastis - investicijų perskirstymas

Dirbdamas paskutinę dieną KVJUD generaliniu direktoriumi S.Dobilinskas sutiko atsakyti į keletą LŽ klausimų.

- Kodėl dabar nusprendėte trauktis?

- Balandžio 10 dieną numatoma sukviesti Uosto plėtojimo tarybą. Posėdyje nepatenkinti uosto naudotojai kalbės apie mažėjančią krovą ir pajamas. Taip pat bus nagrinėjama "Klaipėdos Smeltės" krantinių problema. Aš buvau nusiteikęs dirbti. Bet visada sakiau, kad jei ministras mano pozicijos nepalaikys, teks trauktis.

- Ministras pranešė, kad naujo uosto generalinio direktoriaus ieškos konkurso būdu. Ar Jūs buvote paskirtas konkurso tvarka ir kiek gali trukti Jūsų įpėdinio paieškos?

- Mane pasiūlė uosto naudotojai, o eiti pareigas paskyrė susisiekimo ministras. Terminų, kiek gali trukti konkurso procedūros, nepamenu. Regis, jos gali trukti ir trumpiau nei mėnesį.

- Ar yra direkcijoje suformuota Dobilinsko komanda, kuriai kyla grėsmė netekti darbo?

- Man atrodo, kad mano komanda - visa direkcija. Vieno kurio negalėčiau išskirti. Kai pradėjau eiti pareigas, stengiausi dirbti su visais, kuriuos radau. Vienas kitas nepritapęs atsisveikino, kai kas išėjo susiradęs kitą darbą. Per sunkmetį, suprantama, kai kurių žmonių tenka atsisakyti. Šiuo metu KVJUD turi apie 300 darbuotojų, iš jų arti 100 - "baltosios apykaklės".

- Kokie Jūsų karjeros planai? Ar grįšite į konteinerių krovos verslą, iš kurio atėjote?

- Išvykstu iš Lietuvos ilsėtis, grįžęs nagrinėsiu ministro ir kitus pasiūlymus, kurių negaliu sakyti. Tačiau neatmetu ir ankstesnės darbovietės varianto.

- Ką palinkėtumėte savo įpėdiniui?

- Norėčiau, kad jo požiūris į uostą nedaug skirtųsi nuo manojo: pirma uosto darbas, po to - asmeniniai reikalai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"