TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Investuotojai ragina apmokestinti automobilius

2014 02 03 16:37
Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Didžiausius investuotojus į Lietuvos ekonomiką vienijanti asociacija „Investors‘ Forum“ ragina įvesti automobilių mokestį Lietuvoje.

Pasak asociacijos „Investors‘ Forum“ vykdomosios direktorės Rūtos Skyrienės, automobilių mokestis yra įprastas daugelyje Europos ir pasaulio šalių. Apmokestinti automobilius Lietuvai rekomenduoja ne tik Europos Sąjungos Taryba, bet ir Tarptautinis valiutos fondas, kredito reitingo agentūros.

„Kiekvienas automobilio savininkas Lietuvoje naudojasi kelių infrastruktūra, finansuojama iš valstybės biudžeto. Tad būtų logiška ir teisinga, kad už tokią viešą paslaugą daugiau mokėtų tie, kurie turi automobilius, nei tie, kurie važinėja vien tik viešuoju transportu. Automobilių mokestis yra vienas mažiausiai ekonomikos augimui kenkiančių būdų surinkti papildomų biudžeto lėšų, ir investuotojai jau daugelį metų ragina valstybę jį įvesti“, – teigė Rūta Skyrienė, „Investors‘ Forum“ vykdomoji direktorė.

Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Anot jos, daugelyje išsivysčiusių valstybių taikomas mokestis naudingas tiek fiskaliniu, tiek motyvacijos požiūriu. „Net ir surinkus vidutiniškai po 100 litų iš kiekvieno automobilio savininko per metus, šalies pajamos galėtų padidėti beveik 200 mln. litų. Šių lėšų su kaupu pakaktų išasfaltuoti naują kelią nuo Vilniaus iki Kauno“, ‒ pastebi R.Skyrienė.

Asociacijos „Investors‘ Forum“ ekspertų teigimu, automobilių mokestis galėtų prisidėti ir prie oro taršos mažinimo. „Automobilių mokestis turėtų būti diferencijuotas pagal taršos lygį ‒ labiau teršiančioms, didesnio galingumo, prabangesnėms transporto priemonėms būtų taikomas didesnis mokesčio tarifas nei mažesnio variklio tūrio, ekologiškesniems automobiliams“, ‒ sakė Kęstutis Lisauskas, „Ivestors‘ Forum“ mokesčių grupės vadovas, profesinių paslaugų bendrovės EY partneris.

Pasaulio banko duomenimis Lietuva užima 12 vietą Europos Sąjungoje ir 21 vietą pasaulyje pagal automobilių kiekį, tenkantį tūkstančiui gyventojų. „Pagal automobilių kiekį lenkiame tokias valstybes kaip Belgija, Olandija, Jungtinė Karalystė ar Švedija, nors mūsų šalyje vidutinis atlyginimas daugiau nei trigubai mažesnis. Tai skatina atkreipti dėmesį į šešėlinę ekonomiką, dėl kurios valstybė kasmet netenka šimtų milijonų litų.“ – teigė R.Skyrienė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"