TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Iš Klaipėdos - į "balalaikos" turą

2011 03 14 0:00
Keltas "Princess Anastasia", kuriame telpa daugiau kaip 2 tūkst. keleivių, atnaujintas Klaipėdoje, 2 kartus per savaitę plaukios tarp populiaraus Rusijos miesto ir Švedijos sostinės.
Vidos Bortelienės nuotrauka

Uostamiestyje atnaujinto keleivinio laivo, prieš porą dešimtmečių kėlusio susižavėjimą visai Europai, šiemet laukia istorinė misija -kruizai be vizų į Rusiją.

Vakarų laivų gamykloje sausio pradžioje į doką pakeltas keleivinis laivas "Princess Anastasia" su Maltos vėliava baigiamas techniškai tvarkyti. Netrukus jis turėtų išplaukti interjero apdailos darbams, kurie bus atliekami, ko gero, Taline. Bilietai į šio laivo kruizus maršrutu Sankt Peterburgas-Stokholmas pardavinėjami nuo sausio 11 dienos. Tikimasi, kad balandį jis bus parengtas maršrutui.

Švedijos turizmo agentūros naują liniją keleiviams pristato pavadinimu "The Balalaika and Vodka tour". Rusijos prekės ženklais tapusiems žodžiams vertimo, matyt, į jokią kalbą nereikia. Toks šalies simbolių junginys vaizdžiai iliustruoja ir atpalaiduojančių pramogų pobūdį.

"Keltas "Princess Anastasia" - šiuolaikinis patogus laivas, kuriame pajusite visą jūrinio poilsio žavesį. Kad nesijaustumėte izoliuotas, jums bus pasiūlyta daugybė pasilinksminimo įstaigų ir centrų.

Paslaugos laive neleis nuobodžiauti nei moterims, nei stipriosios lyties atstovams. Rinkdamiesi laivą atkreipkite dėmesį į paslaugų kompleksą. Laineris "Princess Anastasia" leis mėgautis poilsio malonumais ir užmiršti kasdienius rūpesčius", - taip turistus vilioja Rusijos kruizų organizatoriai.

Nereikės Rusijos vizų

1986 metais kompanijai "Slite Viking Line" Suomijoje pastatytas laivas "Olympia" ilgą laiką plaukiojo tarp Skandinavijos šalių ir tuo metu buvo vienas didžiausių bei prabangiausių keleivinių laivų pasaulyje. Atitekęs Jungtinės Karalystės kompanijai "P&Q Ferries", nušiuręs keltas 2002 metais atnaujintas ir pavadintas "Pride of Bilbao". Jis plaukiojo tarp Portsmuto Anglijoje ir Ispanijos Bilbao uosto. Pernai laivą įsigijęs Rusijos operatorius "St. Peter Line" jam suteikė nacionalinį istorinį atspindį. Rusijos caro Nikolajaus II jauniausios dukros princesės Anastazijos, bolševikų nužudytos kartu su kitais Romanovų šeimos nariais, garbei jis pavadintas "Princess Anastasia". Ši kompanija jau valdo keltą "Princess Maria", įamžinantį kitos caraitės atminimą. Pastarasis nuo praėjusių metų balandžio iki rudens reguliariais reisais plaukiojo į Helsinkį.

"St. Peter Line" interneto svetainėje skelbiama, kad naujas kruizas startuos balandį. Tačiau švedų turizmo agentūrų siūlomų kelionių grafikuose rusų linija atidaroma nuo gegužės 5 dienos. "Princess Anastasia" 2 kartus per savaitę tarp labiausiai užsienio turistų pamėgto Rusijos miesto ir Stokholmo galės plukdyti 2353 keleivius. Laive yra 834 kajutės, juo galima gabenti 580 transporto priemonių. Kelionės į vieną pusę trukmė - 25 valandos. Keleivių laukia kazino, barai, baseinas, vaikų kambariai, parduotuvės, SPA, pramogų salės, 3D kino teatras 230 žiūrovų, cigarų rūkymo kambariai.

Pirmą kartą Rusijos istorijoje užsieniečiams siūloma apsilankyti ir praleisti šioje šalyje 72 valandas be vizų. Todėl galima teigti, kad šis kruizas labiau skirtas švedams, nes Rusijos piliečiams lankytis Švedijoje vizos bus reikalingos. Savaitgaliais keltas užsuks ir į Taliną. Todėl keleiviams siūlomas 1 arba 3 dienų lankymosi Sankt Peterburge paslaugų paketas su viešbučiais.

Laivo operatorius nurodo, kad pernai keltu "Princess Maria" plaukė 150 tūkst. keleivių. Šiemet jau dviem "St. Peter Line" keltais planuojama gabenti iki milijono turistų.

Trumpas darbų laikas

"St. Peter Line" nurodo, kad prieš nukreipiant laivą į naują kruizo liniją, jis turi būti patogiai įrengtas keleiviams ir sutvarkytas pagal tarptautinius laivų eismo saugumo ir aplinkosaugos reikalavimus. Šiems darbams rusai pasirinko koncerno "BLRT Group" įmones. "Princess Anastasia" į Klaipėdą atplaukė sausio 3 dieną ir Vakarų laivų gamykloje (VLG) turi būti iš dalies renovuotas.

VLG atstovai LŽ sakė, kad projektas sudėtingas, nes tai vienas didžiausių ir sunkiausių laivų, kada nors pakeltų 219 doke. Operacija užtruko apie 12 valandų. Tam įtakos turėjo žiemos faktorius (ledai, šaltis). Paruošiamieji dažymo darbai buvo pradėti laivui dar stovint prie krantinės, prieš tai teko uždengti apie 900 jo langų.

Laivo atnaujinimo projekte, be "Vakarų laivų remonto", dalyvavo dar 6 VLG grupės įmonės. Per labai trumpą laiką perdažytas visas korpusas, pakeistos dešinio borto sraigto mentės, išardyta ir surinkta nosinė povairė, modernizuotas "grey water" tankas, suremontuotos garo ir ventiliacinės sistemos, įdėtos naujos išorinės durys, specialios konsolės, atlikti smulkių metalo konstrukcijų keitimo darbai. Taip pat suremontuoti vidiniai liftai, pakeisti laivo kajučių ir panoraminiai langai bei šildomi langai laivo vairinėje.

"Kadangi atstumas nuo laivo borto iki doko bokštų yra 65 centimetrai, laivo povandeninės dalies ir vertikaliam bortui dažyti buvo naudojami integruoti dokiniai pastoliai, kurie gali judėti ištisai doko. Šiuo projektu "Vakarų laivų remontas" įrodė, kad Klaipėdos įmonė yra pajėgi laiku ir užtikrintai atlikti tokio dydžio keleivinių laivų atnaujinimo darbus", - džiaugėsi VLG atstovai.

"St. Peter Line" rinkodaros specialistė, paprašiusi LŽ klausimus pateikti raštu ir žadėjusi pakomentuoti, kodėl laivo remontui pasirinkta Klaipėda ir kokie darbai užsakyti atlikti, laiško sutartu laiku taip ir neatsiuntė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"