TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Iš Maskvos - su viltimi krovinių vežėjams

2012 04 25 7:32

Vakar vėlai vakare iš Maskvos grįžusi Susisiekimo ir Užsienio reikalų ministerijų atstovų delegacija parvežė vilčių, kad praėjusią savaitę sugriežtinta į Rusiją įvežamų krovinių kontrolė bus sušvelninta.

Kaip LŽ informavo susisiekimo ministro patarėjas Martynas Čerkauskas, Lietuvos derybininkų delegacija, susitikusi su Rusijos transporto ministerijos ir kitų institucijų atstovais, aptarė Lietuvos vežėjams kylančias problemas vežant krovinius į Rusiją ir pateikė savo pasiūlymų, kuriuos Maskva pažadėjo apsvarstyti.

Trikdžiai pasienyje

Kaip jau skelbta, Baltarusija praėjusią savaitę sugriežtino Europos Sąjungos (ES) narių vilkikų, kurie veža trečiųjų šalių krovinius su Rusijos išduotais dvišaliais leidimais, patikrą.

"Pasienyje su Baltarusija nuolat sulaukiame nemalonių netikėtumų. Pasienio patikros tvarką jie keičia pagal savo vidines instrukcijas ir apie tai iš anksto neinformuoja, - LŽ pasakojo vežėjų asociacijos "Linava" prezidentas Algimantas Kondrusevičius. - Nuo gegužės, Rusijoje pradėjus taikyti naują baudų skyrimo tvarką, padėtis dar pasunkės, ir tai kelia grėsmę visam Lietuvos vežėjų, gabenančių krovinius į Rusiją, verslui."

Pagal naująjį Rusijos administracinių teisės pažeidimų įstatymą, įsigaliosiantį nuo gegužės, numatyta skirti iki 50 tūkst. litų baudą vežėjui, į Rusiją įvežusiam šios šalies nustatytų reikalavimų neatitinkantį krovinį.

"Linavos" duomenimis, krovinius į Rusiją gabena apie 13 tūkst. vilkikų, kurie priklauso daugiau nei 600 asociacijai priklausančių krašto vežėjų bendrovių.

Reikalauja sutarčių

"Linava" pranešė, kad šiuo metu pasienyje su Baltarusija tikrinama, ar gauti krovinių, kurių kilmė - trečiosios šalys, trišaliai leidimai, nes pagal naująją Rusijos įvestą tvarką svarbiausias kriterijus vertinant, kokio leidimo reikia, yra krovinio kilmės šalis.

"Jei ji nesutampa su vežėjo šalimi, traktuojama, kad tokiam vežimui būtinas trečiųjų šalių leidimas. Tokių leidimų yra labai nedaug, tad Lietuvos vežėjams patekti į Rusiją tapo keblu", - konstatavo A.Kondrusevičius.

Pasak jo, trišalio leidimo reikalaujama netgi tada, kai prekė pagaminta Australijoje, Kinijoje ar JAV. "Tokių prekių sausuma ar vienu vilkiku atgabenti neįmanoma, jos turi būti sandėliuojamos uostuose, terminaluose, čia perkraunamos", - aiškino asociacijos vadovas.

Be faktų

Kol kas nėra duomenų, kiek Lietuvos vežėjų pastaruoju metu nebuvo įleista į Baltarusiją ar Rusiją. M.Čerkausko teigimu, ministerija neturi žinių, kad bent vienas Lietuvos vežėjas būtų sugrąžintas iš Rusijos arba nuo pasienio su Baltarusija.

Pasienio kontrolės punktų direkcija pranešė, kad valstybės sienos su Baltarusija Medininkų ir Lavoriškių punktuose šią savaitę fiksuojamas didesnis momentinis krovininių automobilių srautas: Medininkuose apie 3 valandas eilėje laukė vidutiniškai po 50 vilkikų, o Lavoriškėse - po 100 (apie 8 valandas).

"Linava" pranešė, kad visiems vežėjams, kurie gabena trečiųjų šalių krovinius su dvišaliais leidimais, pasienyje fiksuojamas pažeidimas. "Pravažiavus Baltarusiją, tokie vilkikai Rusijos ir Baltarusijos pasienyje sustabdomi neribotam laikui", - tvirtinama pranešime.

Baltarusijos pozicija

Praėjusį penktadienį šiuo klausimu jau įvyko "Linavos", Lietuvos valstybinės kelių transporto inspekcijos ir Baltarusijos valstybinės kelių transporto inspekcijos vadovų susitikimas, kuriame, kaip pranešė vežėjų asociacija, Baltarusijos kelių transporto inspekcijos vadovas Aleksandras Ivankovas informavo, jog Baltarusijos pasienyje vykdydama kitos Muitų sąjungos šalies - Rusijos - instrukcija atidžiau tikrinti užsienio vežėjų leidimus ir jų atitikimą vykdomiems gabenimams, o inspekcija leidimuose įrašo nukreipimą į Rusijos transporto priežiūros tarnybą, kuri sprendžia, ar leidimas atitinka vežimo rūšį.

A.Ivanovas tikino, kad Lietuvos ar kitų šalių vežėjų vilkikų Baltarusijos pasienio kontrolieriai nestabdo ir negrąžina, todėl sunkvežimių srautas juda be trikdžių, o dėl gabenimų rūšies nustatymo Baltarusijos transporto inspekcijos pareigūnai vadovaujasi nuostata, kad esminis kriterijus turėtų būti krovinio pakrovimo ir iškrovimo vieta, o ne jo kilmės šalis.

Pasiūlė variantą

Tačiau Muitų sąjungos taisykles rašanti Rusija krovinių patikros tvarkos nekeičia, ir tai paskatino skubiai į Maskvą vykti Lietuvos derybininkus, juolab kad paramą derybose su Rusija pažadėjo ir Tarptautinės vežėjų sąjungos (IRU) generalinis sekretorius Martinas Marmy.

"Nesame jėga, kuri galėtų į Rusijos taikomas priemones reaguoti adekvačiai, - LŽ svarstė A.Kondrusevičius. - Tikimės tik Rusijos supratimo ir viliamės, kad ši šalis neignoruos tarptautinių susitarimų."

Pasak "Linavos" prezidento, Lietuva nėra vienintelis kelias krovinius iš ES vežti į Rusiją. Be to, jo žiniomis, griežčiausiai tikrinami kroviniai, kuriuos į Rusiją gabena Lietuvos ir Lenkijos vežėjai - abi Rusijos krovinių gabenimo sausumos keliais rinkoje aktyviausios valstybės. Jis neatmetė, kad Rusija įvežamų krovinių kontrolę galėjo sugriežtinti ir vedama kitų protekcinių motyvų - didindama savo rinkos apsaugą, nors tai prieštarauja tarptautiniams susitarimams. Tačiau dėl patikros sugriežtinimo motyvų, anot asociacijos lyderio, "reikėtų klausti jų pačių".

M.Čerkauskas vakar LŽ perdavė žinią iš Maskvos, kad susisiekimo viceministras Arūnas Štaras Rusijos transporto ministerijos valstybės sekretoriui Sergejui Aristovui išreiškė susirūpinimą, jog dėl sugriežtintos kontrolės Lietuvos ir kitų ES narių vežėjams prailgo sienos kirtimo procedūros. Anot susisiekimo ministro patarėjo, Lietuvos atstovai S.Aristovui pakartojo jau anksčiau pateiktą siūlymą - įvesti papildomą dokumentą, kuris galutinai išspręstų dvišalių leidimų naudojimo tvarką ir padėtų išvengti skirtingų jos traktavimų.

"Lietuva siūlo įvesti papildomą dokumentą, kuris įrodytų, kad į Rusiją vežamas krovinys yra pakrautas Lietuvoje, todėl jį galima vežti naudojantis dvišaliu leidimu", - paaiškino M.Čerkauskas. Jis  ir perdavė A.Štaro žodžius telefonu: "Susitikimas su kolegomis iš Rusijos buvo pozityvus, jie apsvarstys ir įvertins mūsų pasiūlymą. Tikiuosi, kad minėto papildomo dokumento įvedimas išspręstų pasienyje kylančius neaiškumus."

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"