TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Išmatuos ir pasvers Klaipėdos uosto naudą

2014 09 09 6:00
Apskaičiuoti Klaipėdos uosto įtaką šalies ekonomikai bus patikėta ekspertams. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Nuolat kylančias diskusijas dėl Klaipėdos uosto ekonominės naudos ir investicijų grąžos netrukus bus bandoma gesinti svariais finansiniais ir socialiniais argumentais.

Artėjant rinkimams į Klaipėdos savivaldybės tarybą veikiausiai ir vėl atsiras politikų, kurie mėgins aštrinti uosto ir miesto santykius, pakrantėje vykstančią veiklą piešti tamsiomis spalvomis. Žodiniai uostininkų kontrargumentai tokiais atvejais nuteka lyg vanduo nuo žąsies.

Surinks duomenis

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) vykdo viešą supaprastintą studijos apie uosto įtaką miestui ir valstybei parengimo konkursą. Iki paraiškų priėmimo termino pabaigos rugsėjo 5 dieną buvo gauti 5 pasiūlymai. Pasak KVJUD ekonomikos ir finansų direktoriaus Martyno Armonaičio, konkurso dalyviai turėjo pateikti viename voke kvalifikacinius dokumentus, kitame voke – kainą. Šiomis dienomis bus vertinama pasiūlymų kokybė ir sudaromas pretendentų sąrašas, tada teks išlaukti 2 savaičių pretenzijų terminą. Jeigu ginčų nekils, tuomet bus atplėšti vokai su kainų pasiūlymais. Tikimasi, kad spalį paaiškės laimėtojas, kuriam duomenų surinkimo ir analizės studijai pagal technines sąlygas atlikti bus skirti 7 mėnesiai.

Paklaustas, kodėl prireikė tokios studijos, kam jos duomenys bus naudojami, direkcijos atstovas teigė, kad šis darbas, visų pirma, reikalingas visuomenei, o antra – kaip argumentas ministerijose pagrindžiant investicijų poreikį. „Visiems aišku, jog uostas – svarbus ekonominis vienetas, tačiau atskleisti įtaką Klaipėdos ir valstybės biudžetui, jo sukuriamą pridėtinę vertę būna sudėtinga. Mes patys galėsime lengviau priimti ekonominius sprendimus ir lengviau įtikinti valstybės tarnautojus, kad reikia investuoti į uostą, skirti jam ES paramos pinigų“, - sakė uosto finansininkas.

Pasak jo, panaši studija kartą jau buvo daryta 2004 metais, ją rengė Lietuvos įmonė „Ekonominės konsultacijos ir tyrimai“. Tačiau per 10 metų duomenys paseno, juos reikia atnaujinti. Šįkart buvo tikimasi sulaukti dalyvių, dirbančių ne tik Lietuvoje, bet ir tarptautinėje arenoje. „Savo sultyse verdant sunku vertinti uosto įtaką tinkamai“, - svarstė M. Armonaitis.

Pažvelgs plačiai

Pagal konkurso užduotį, studijos laukas apims ne tik Klaipėdos uosto įmones bei organizacijas, bet ir bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ bei vežėjų automobiliais su uostu susijusią veiklos dalį. Taip pat bus įtrauktos statybų, informacinių technologijų, prekybos ir kitos paslaugos, atliekamos uosto užsakymu ar susijusios su investicijomis į infrastruktūrą. Bus vertinamas 2007-2013 metų laikotarpis.

Reikalaujama studijoje atskleisti įvairiapusę uosto įtaką Klaipėdos miestui ir valstybei, sugrupuojant įmonių rezultatus pagal sritis: laivų remonto ir statybos, krovos, logistikos, investicijų įgyvendinimo ir kitas.

Ekonominė analizė apims tiesiogiai Klaipėdos uoste veikiančių įmonių pajamas, pelną, investicijas, mokesčius, sukuriamą pridėtinę vertę, įtaką miesto ir valstybės rodikliams. Taip pat teks išanalizuoti uosto infrastruktūros kokybės ir transporto tranzito ryšius.

Atskirai bus apskaičiuota kruizinės laivybos reikšmė – vieno turisto išlaidų krepšelis ir miesto gaunamos pajamos. Kartu bus apžvelgiamos ir kitų Klaipėdos įmonių iš uosto gaunamos pajamos, jų įtaka bendriems ekonominiams rodikliams bei jų sąsajos. Ši dalis apims Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos rezultatus.

Socialinė analizė leis pamatyti darbuotojų skaičių, dirbančiųjų uoste ir mieste proporciją, darbo užmokesčio lygį ir kaitą. Investicijų finansinis pasiskirstymas atskleis sąryšį su kitais verslais ir įtaką ūkio sektoriams: žemės ūkiui (grūdų augintojams bei eksportuotojams), pramonės centrams ir kitoms sritims. Tai padės tiksliau apskaičiuoti investicijų įtaką, grąžos terminus ir pateiks naują atsakymą, kiek pajamų valstybei duoda uoste perkrauta viena tona krovinių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"