TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Išnaikinti kvapą kainuoja milijonus

2012 04 13 7:06

Pelninga valstybės kontroliuojamos įmonės "Klaipėdos nafta" veikla nedžiugina šiaurinės miesto dalies gyventojų ir poilsiautojų - vos užuodę kvapą jie suka nuo terminalo nosis ir visiems skundžiasi.

"Klaipėdos naftos" technikos direktorius Gediminas Vitkauskas juokais žada, kad terminalas nepiktins klaipėdiečių ir nutrauks  krovą tuomet, kai futbolo klubo "Atlantas" komanda taps Lietuvos čempionato nugalėtoja. Ši treniruojasi už įmonės tvoros esančiame stadione, kuris patenka į uosto sanitarinę apsaugos zoną (SAZ). Pučiant šiaurės vakarų vėjui, o taip dažniausiai ir būna, sportininkai nuolat jaučia nuo estakadų sklindantį naftos produktų tvaiką.

Pasak naftos įmonės specialistų, jau šį rudenį, kai virš išpylimo linijų bus sumontuota iš Amerikos atgabenta rekuperacinė - garų surinkimo - įranga, kvapų turėtų sumažėti 85 procentais. O dėl likusios oro taršos taip pat bus ieškoma išeities, kai bus pradėtas trečiasis įmonės modernizavimo etapas.

Modernizacija - be paliovos

Kai prieš daugiau nei dešimtmetį naftos terminalas buvo pirmąkart rekonstruojamas, pasak G.Vitkausko, niekas dar nekėlė užduoties neskleisti už perimetro jokio kvapo. Nebuvo atlikti skaičiavimai, kiek naftos produktų garai nutolsta nuo terminalo tvoros. Tuomet reikalauta, kad angliavandenilių kiekis už SAZ neviršytų 5 miligramų kubiniame metre. Tačiau problema ta, kad žmogaus nosis pajunta dešimt kartų mažesnę angliavandenilių koncentraciją ore, todėl klaipėdiečių skundai ir nesiliauja.

Visą dešimtmetį įmonė stengiasi kvapus naikinti. Prieš penkmetį pastatytas rekuperatorius krantinėse, jis sutraukia garus iš laivų. Šiuo metu Amerikoje gaminama ir vasarą bus pristatyta specialiai sukonstruota, atrinkta iš 4 variantų, galinga garų surinkimo įranga, kuri kainuos per 7 mln. litų. Įmonė anksčiau buvo įsigijusi kitą, paprastesnį, rekuperatorių, tačiau jis buvo panaudotas vos keliskart, nes pasirodė nesaugus. Jį ketinama parduoti.

Pasak "Klaipėdos naftos" specialisto Alvydo Smagurio, aplinkosaugos ir priešgaisrinės saugos sistemų modernizavimui kasmet skiriama po 20-25 mln. litų. Šiuo metu 4 seni rezervuarai keičiami dviem dideliais, kurie turės "plaukiojančius" stogus, produktų garai nepateks į orą. Sumontavus rekuperatorių virš pirmųjų dviejų iškrovimo estakadų kvapai iš jų, kaip numato technologija, nebesklis. Liks nemodernizuota tik trečioji, skirta sunkiajam mazutui krauti, estakada, kurioje žiemą per mėnesį perkraunama po 200-300 tūkst. tonų naftos produktų. Jų neketinama atsisakyti, todėl bus ieškoma techninių sprendinių, kaip įtraukti į garų surinkimo sistemą ir trečiąją iškrovos liniją.

Kvapų sklaida iš įmonės turėtų sumažėti dar ir todėl, kad daugėja naujos modifikacijos vagonų, mat geležinkelyje mažinti taršą įpareigoja Europos Sąjungos teisės aktai.

Prireikė naujos krantinės

Pasak G.Vitkausko, įmonėje šiuo metu kalbama ne apie terminalo apyvartos didinimą, o apie įrangos modernizavimą, nes technologinės linijos sensta. Pernai įmonė perkrovė 7,6 mln. tonų produktų, tokio paties dydžio apyvarta suderinta su miesto Gamtos apsaugos tarnyba ir šiemet. Diegiant aplinkos taršos mažinimo priemones kvapų iš terminalo nuosekliai mažėja, bet miestiečiams atrodo kitaip. Todėl įmonė ketina ties teritorijos riba keliose vietose sumontuoti daviklius, kurie fiksuotų ir į dispečerinę praneštų angliavandenilių sklaidos rodiklius, o šiems padidėjus būtų lėtinama arba nutraukiama krova. Ypač tai aktualu arčiausiai benzino talpyklų ir pirmosios prieplaukos gyvenantiems Melnragės žmonėms, kurie jaučia kvapus, kai vėjas keičia kryptį.

Paklaustas, kokiais būdais tarša mažinama panašiuose užsienio terminaluose, G.Vitkauskas pabrėžė, kad niekur kitur jam nėra tekę matyti naftos produktų terminalų mieste. Uždarų geležinkelio estakadų, kaip to pageidauja klaipėdiečiai, taip pat niekur pasaulyje nebūna, nes uždara erdvė pavojinga darbuotojams.

Nors "Klaipėdos nafta" nekuria didelių planų, kaip didinti technologinį pajėgumą, tačiau dėl krovos saugumo jau ne vienus metus prašo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos įrengti dar vieną, vadinamąją nulinę, krantinę. Įmonė šiuo metu naudojasi dviem krantinėmis, antroji apkrauta maksimaliai - 80 procentų. Dar dažnesnis laivų priėmimas ten gali grėsti avarijomis.

Į naują laivų priėmimo vietą ties "Klaipėdos naftos" krantinių pradžia, pasak G.Vitkausko, žvalgosi ir naujos atominės elektrinės statybos organizatoriai. Reaktoriui iškrauti ir išvežti į Palangos kelią ten būtų patogiausia. Po to nauja prieplauka liktų naftos terminalo reikmėms.

"Klaipėdos nafta" šiemet per pirmą ketvirtį perkrovė 1,95 mln. tonų naftos produktų, arba 3 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laiku, kai įmonės krova siekė 1,9 mln. tonų. Įmonė gavo 39 mln. litų pajamų - 17 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu, kai įmonės pajamos buvo 33,3 mln. litų.

Bendrovė pernai gavo 45,7 mln. litų grynojo neaudituoto pelno, arba 75 proc. daugiau nei 2010 metais (26,1 mln. litų), jos pajamos siekė 141,3 mln. litų - 15 proc. daugiau nei 2010 metais.

Nors "Klaipėdos nafta" akcininkų įpareigota organizuoti suskystintų dujų terminalo projektavimą, vien konsultantams už darbą turi skirti 38 mln. litų, naftos produktų terminalo investicijoms į saugumą, pasak A.Smagurio, valdyba numato tiek, kiek reikia.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"