TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Išorinis uostas – dešimtmečio planuose

2015 07 06 6:00
2003 metais atlikę uosto perspektyvų studiją japonai Klaipėdos uostui prognozavo 5 proc. metinį apyvartos prieaugį. Dešimtmešio vidurkis siekia 6,6 procento. Vidos Bortelienės nuotrauka

Sėkmingos investicijos į šalies transporto ir logistikos infrastruktūrą reikalauja finansinį tempą išlaikyti ir toliau. Aiškėja, kad kažkada nemokamai japonų parengta ir atmesta Klaipėdos uosto perspektyvų studija buvo per ankstyva, bet ne utopinė.

Baltarusijai savo ekonomiką atvėrus Kinijos kapitalui, atsiranda daugiau galimybių kelti Klaipėdos uosto rodiklius. Šiuo metu baltarusiški kroviniai, eksportas ir importas, sudaro trečdalį apyvartos – maždaug 12 mln. tonų per metus. Pasak Baltarusijos geležinkelių vadovo Vladimiro Morozovo, Klaipėda tapo pagrindiniu Baltarusijos užsienio prekybos uostu ir srautai didės.

Kinai investuoja

Pastaruoju metu Baltarusija pradėjo įgyvendinti bendrų su Kinija projektų, kurių vertė gali siekti 8 mlrd. JAV dolerių. Per šalį tranzitu į Kiniją važiuoja 8 konteineriniai traukiniai, o netrukus padaugės iš Klaipėdos uosto atvykstančių konteinerių su Kinijos kroviniais pramonės parko statybai, kitiems objektams.

Didelė valstybinė Kinijos prekybos kompanija investuoja ne tik į logistikos infrastruktūrą ir gamyklas, bet ir nekilnojamąjį turtą Minske. Jos vadovai lankydamiesi Klaipėdoje pažymėjo, kad, pavyzdžiui, statydami viešbutį ”Pekinas” per Klaipėdą įsiveš 800 konteinerių su prekėmis, o tokių atskirų projektų ateityje bus daug.

Kalbėdamas apie darbo Klaipėdos uoste patirtį, kinų kompanijos CAMCE atstovas Dang'as Yong'as savo tautiečius patikino, kada paslaugų lygis čia aukštas, o gabenti krovinius intermodaliniu būdu į Minską ar į Maskvą kainuoja perpus pigiau nei vien sausuma. Birių krovinių gabenimas pigesnis nedaug, tačiau šią logistikos dalį kompensuoja gerai išplėtota infrastruktūra ir neaukštas mokesčių lygis. Per Klaipėdą ši kompanija taip pat gabena daug negabaritinių krovinių. Laivais iki Klaipėdos kroviniai atplaukia per 45 dienas, tačiau galutinį tašką nuo uosto pasiekia greitai: Maskvą – per 72 valandas, Minską – 48 valandas.

Taip Klaipėdos giliavandenis uostas turėjo atrodyti pagal japonų viziją. /LŽ archyvo nuotrauka

Domisi ir japonai

2003 metais atlikę uosto perspektyvų studiją japonai Klaipėdos uostui prognozavo 5 proc. metinį apyvartos prieaugį. Laikas parodė, kad jie buvo arti tiesos – dešimtmešio vidurkis siekia 6,6 procento. Tokie tempai reikalauja po dešimtmečio statyti naują uostą, nes dabartinės teritorijos, kartu su pietiniu rezervo plotu, potencialus pralaidumas, įvairiais skaičiavimais, sudaro 60-80 mln. tonų per metus. Šiemet laukiama maždaug 37 mln. tonų krova.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) administracijos ir rinkodaros direktorius Artūras Drungilas bendraudamas su kinais nurodė, kad investicijos iki 2020 metų kreipiamos į pietinę uosto dalį ir susijusios su kompanijos VPA Baltijos logistikos centro plėtra bei naujomis teritorijomis prie SGD terminalo, o taip pat uostui gilinti iki 17 metrų. Pertvarkius šiaurinio molo konstrukciją, maždaug 2022 metais greta jo būtų projektuojamas priekinis uostas. Jis tiktų priimti Balatmax tipo laivus – didžiausius, kokie įplaukia į Baltijos jūrą, bet dėl nepakankamos grimzlės negali pasiekti Klaipėdos vidinio uosto.

Pastarąjį kartą KVJUD vadovai lankydamiesi Tokijuje aptarė galimą prekybinį bendradarbiavimą su Japonija ir krovinių srautus. Japonų verslui imponuoja tai, kad nuo ro-ro keltų linijų atlaisvinus Jūrų perkėlos terminalą pietinėje Klaipėdos uosto dalyje atsirastų vietos lengvųjų automobilių importo terminalui. Tuo susidomėjo kompanijų ”Nissan” ir ”Mitsubishi” automobilių eksportuotojai. Iš Japonijos klaipėdiečiai parsivežė 2 pasiūlymus, tačiau juos išnagrinėti dar turės mūsų uosto logistikos specialistai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"