TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Išsikviesti taksi - brangiau nei juo važiuoti

2012 04 23 8:00

Prireikus išsikviesti taksi dažniausiai skambinama lengvai įsimenamais trumpaisiais numeriais, tačiau tokie skambučiai gerokai padidina taksi klientų kelionės išlaidas, nes išpučia jų ryšio paslaugų sąskaitas.

LŽ skaitytoja vilnietė Vaida pasakojo, kad griebėsi už galvos, kai pamatė, jog per mėnesį vien už taksi iškvietimą telefonu ji sumoka po 30-40 litų. Tai smarkiai didina bendras kelionių taksi išlaidas. "Auginu mažametį vaiką, kurį rytais dažnai reikia ilgai kalbinti, kad keltųsi į darželį. Jam, mieguistam, atsiranda visokių priežasčių atsikalbinėti, tad kol susiderame, apsirengiame, pavalgome, dažnai tenka kviesti taksi, kad laiku spėčiau ir į darželį, ir į darbą. Skambinu tik mintinai žinomais trumpaisiais numeriais. Kažin kodėl laikiausi senos nuostatos, jog skambinti iš mobiliojo į fiksuotojo ryšio telefoną yra brangu", - pasakoja vilnietė.

Vaida teigė specialiai užsisakiusi mobiliojo ryšio mokėjimo planą, suteikiantį daugiau kaip 3 valandas pokalbių, tačiau nustebusi, kad ir jis nepadėjo sumažinti sąskaitos už mobiliojo ryšio paslaugas. Moteris apskaičiavo, jog kalbėdama telefonu su taksi įmonių dispečeriais sugaišdavo apie 2 minutes, tad kiekvienas taksi iškvietimas jai kainuodavo po 1,5-2 litus.

Vaida piktinosi, kad Vilniuje brangiai kainuoja ne tik pačios taksi paslaugos, bet ir skambučiai į nurodomus iškvietimo numerius. Jai įdomu, kas sumanė taip pelnytis iš taksi klientų. Ar yra būdų taksi išsikviesti pigiau?

Pailgina sąskaitą

Mobiliojo ryšio bendrovės "Omnitel" konsultantas LŽ paaiškino, kad skambindami trumpaisiais taksi numeriais, nors juos lengviau įsiminti, niekada nesutaupysite, nes skambučiai trumpaisiais numeriais laikomi papildoma ryšio paslauga, kuri neįtraukiama į vadinamąjį "prakalbamą" abonentinį mokestį. "Nesvarbu, ar esate išnaudoję visas už mokėjimo plano mokestį suteikiamas nemokamas pokalbių minutes, ar ne, visi pokalbiai trumpaisiais numeriais pailgina jūsų sąskaitą už ryšį papildomų paslaugų eilute", - kalbėjo jis.

Ryšio konsultantas patarė į mobiliojo telefono adresų knygelę įsirašyti keletą ilgųjų taksi iškvietimo numerių, nes skambinti jais kainuoja pigiau - minutė apie 20 centų, be to, pokalbis įskaitomas į abonentinį mobiliojo ryšio plano mokestį. Tuo metu bet koks skambutis trumpuoju numeriu yra keturis kartus brangesnis - minutė atsieina apie 1 litą, o kiekvienas pokalbis, trunkantis mažiau nei minutę, apmokestinamas apvalinant iki minutės.

Trumpuoju - greičiau

LŽ atliko eksperimentą - rytą Vilniuje išsikviesti taksi skambinant dviem ilgaisiais telefono numeriais. Prisiskambinus vienu jų į "Užupio taksi", dispečerė atsakė, kad mašinų nėra, o bendrovės "Baltic taxi" ilguoju numeriu buvo pasiūlyta mašinos laukti 20 minučių.

Tačiau paskambinus tos pačios įmonės trumpuoju numeriu išsikviesti taksi pavyko nedelsiant - automobilis atvyko vos po 5 minučių. Įdomu tai, kad trumpasis numeris priklauso tai pačiai "Baltic taxi", kaip ir išmėgintas ilgasis numeris, tik jis nurodomas ne vien kaip šios įmonės, bet dar ir kaip bendrovių "Standart taksi" bei "Teletakas" taksi iškvietimo numeris. Klientui tai lyg ir turėtų suteikti daugiau galimybių, tačiau yra priešingai. Ar čia tėra vietinės reikšmės konkurencinė kova dėl dispečerės palankumo, ar taksi įmonėms svarbu, o gal ir naudingiau, kad žmonės skambintų tik trumpaisiais iškvietimo numeriais?

Andžejus Gaidukevičius, "Baltic taxi", kuri internete skelbia net keturis trumpuosius iškvietimo numerius, vadovas, aiškino, kad operatorės neva negali priimti visų skambučių, todėl kontroliuoja skirtingų numerių linijas skirtingais ryšio kanalais. \Pirmumas kažin kodėl tenka trumpaisiais numeriais įmonę pasiekusiems klientams, kurių kišenės dėl tų skambučių sparčiau tuštėja.

"Baltic taxi" vairuotojas Aleksandras pasakojo esąs patenkintas, kad dirba šioje įmonėje su jos automobiliu. "Įmonės dispečerių centras aprūpina ir klientų užsakymais - man galvos dėl nieko neskauda", - kalbėjo Aleksandras. Jis skeptiškai atsiliepė apie kovo mėnesį pradėjusią veikti Vilniaus miesto savivaldybės įmonės "Susisiekimo paslaugos" taksi dispečerinę. "Jai už kiekvieną gautą iškvietimą taksistai turi sumokėti 2 litus, be to, sutartis su ja įpareigoja dirbti 3 metus. Jeigu šios sąlygos nesilaikysi, girdėjau, teks mokėti 3 tūkst. litų baudą", - dėstė jis.

Sostinės savivaldybės įmonės "Susisiekimo paslaugos" Eksploatacijos ir tyrimų skyriaus vadovė Modesta Gusarovienė LŽ tikino, kad jokių tūkstantinių baudų sutartyse su taksistais nėra numatyta, tačiau tai, jog nuo kiekvieno įvykdyto užsakymo sutartis su naująja dispečerine sudarę taksistai turi sumokėti po 2 litus už jos paslaugas, - tiesa. Iš viso savivaldybės įmonės dispečerinė jau yra sudariusi sutartis su 21 pagal individualios veiklos pažymėjimą dirbančiu taksistu. Per pusantro mėnesio jie įvykdė 1600 klientų užsakymų. "Užsakymų taksi netrūksta", - pridūrė M.Gusarovienė.

Neturi poreikio aiškintis

Tačiau apie klientų išlaidas, patiriamas kviečiant taksi, savivaldybės įmonės atstovė nieko negalėjo pasakyti. Ji tvirtino nė nežinanti, kokių skambučių - ilgaisiais ar trumpaisiais iškvietimo numeriais - savivaldybės įsteigta taksi dispečerinė sulaukia daugiau. M.Gusarovienė teigė, jog tai nustatyti iš karto neįmanoma dėl technologinių priežasčių.

Gilinantis į taksi iškvietimo kainą nesunku pastebėti, kad ne ant visų taksi mašinų nurodomas ir ilgasis iškvietimo numeris, ir trumpasis. Tinklalapyje www.taksi.lt, kuriame pateikiamas taksi telefonų katalogas, greta trumpųjų taksi bendrovių Vilniuje numerių  nurodomi ir ilgieji, tačiau kitų miestų, pavyzdžiui, Šiaulių, Panevėžio, kai kurių taksi įmonių numeriai pateikiami tik trumpieji. Ar tai reiškia, kad tuose miestuose klientai, kviesdami taksi, neturi galimybės rinktis pigesnio ryšio ir taip sumažinti bendras kelionės išlaidas?

Antai Kauno įmonės "Žaibiškas taksi" direktorė Ingrida Karpavičienė LŽ neslėpė, jog bendrovė net neturi poreikio aiškintis, kokiais numeriais - trumpaisiais ar ilgaisiais - dažniau skambina klientai ir kiek jiems tai atsieina papildomų išlaidų. "Skamba telefonai, ir tiek, o skambučių statistikos nerenkame", - sakė ji.

Tuo metu UAB "Vilniaus taksi plius" direktorius Ričardas Derenčius LŽ argumentavo, kad bendrovė išlaiko mokamas ir trumpųjų, ir ilgųjų numerių telefono linijas, nes žmonės skambina tiek vienomis, tiek kitomis - kaip kam patogiau. "Tai darome klientų patogumui. Pagyvenę žmonės dažniausiai kviečiasi taksi laidiniu telefonu, pavyzdžiui, nuvažiuoti į polikliniką ar ligoninę. O jaunimas labiau mėgsta skambinti trumpaisiais numeriais iš mobiliųjų. Kiek žinau taksi bendrovių Vilniuje, visos turi ir ilguosius iškvietimo numerius", - kalbėjo įmonės direktorius.

Nieko nekainuoja

Vis dėlto nemažai taksi įmonių rūpinasi, kad klientai turėtų galimybę gauti jų paslaugas papildomai neišlaidaudami. Kaip LŽ pasakojo Šiaulių taksi paslaugų UAB "Barveža" direktorė Zinaida Barienė, jau pusmetį įmonė suteikia nemokamo taksi iškvietimo paslaugą skambinant linija 800 iš bet kurio telefono. Ji aiškino, kad anksčiau klientai galėdavo nemokamai išsikviesti taksi tik skambindami iš fiksuotojo ryšio telefono, nes nebuvo techninės galimybės prie nemokamos 800-osios linijos prijungti kitų operatorių, o dabar tokios problemos nėra - taksi iškvietimo skambutis visiems gali nekainuoti nė cento.

"Tačiau dėl galimybės prisiskambinti nemokamai klientų labai nepadaugėjo, nors reklamos buvo pakankamai. Nežinau, kodėl taip yra. Greičiausiai žmonės inertiški, nes vis dar skambina trumpuoju brangaus ryšio numeriu. Kodėl netaupo, sunku suvokti", - svarstė pašnekovė.

Panevėžio UAB "Meidos taksi" savininkas Jonas Muraška informavo, kad šiai bendrovei dar nuo 1998 metų iš fiskuotojo ryšio telefono galima paskambinti nemokama 800-ąja linija. "Nesuprantu, kas čia stebėtina. Panevėžyje yra ne viena tokia taksi bendrovė, kurios mašinos iškvietimas nieko nekainuoja. Nesame kokie buožės, stengiamės ne tik dėl savęs, bet ir dėl klientų", - pabrėžė jis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"