TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Jauni verslai – maži ir lankstūs

2015 11 12 19:00
Nemažai sėkmingų smulkiųjų įmonių startuoja mugėse. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Per keletą pastarųjų metų įsikūrusios smulkios įmonės įdarbina vos po kelis darbuotojus, uždirba nedideles pajamas ir orientuojasi į kasdienes paslaugas bei produktus, tačiau tokių įmonių steigiama vis daugiau. Tai rodo gerėjantį gyventojų požiūrį į verslą.

Tokios tendencijos atsiskleidė DNB banko užsakymu atlikus 300 Lietuvoje, veikiančių iki dvejų metų, vadovų apklausą. Apklausą ir tyrimus atliko bendrovė „SIC tyrimai“.

„Tyrimas parodė, kad visuomenės mentalitetas keičiasi ir vis daugiau gyventojų nuosavą verslą vertina kaip realią galimybę susikurti stabilų gyvenimo šaltinį – steigiasi daug smulkių įmonių, o dauguma dirba pelningai ir ateityje planuoja plėtrą. Ši tendencija džiugina, nes didesnis žmonių verslumas skatina ūkio augimą, mažina nedarbą, atsiranda mažiau paskatų emigruoti. Be to, smulkūs verslai keičia rinkos santykius, didėja konkurencija, kyla produktyvumas ir ilgalaikėje perspektyvoje –eksporto rodikliai“, – tyrimo rezultatus komentavo DNB banko valdybos narys ir prezidento pavaduotojas Šarūnas Nedzinskas.

Darbdaviais netampa

Tyrimas „Jauno verslo barometras“ parodė, kad auga mažiausių įmonių, kurių apyvarta neviršija 15 tūkst. eurų, dalis. Prieš dvejus metus smulkiausių įmonių buvo ketvirtadalis, o šiemet – jau trečdalis visų jaunų verslų.

Kitas jaunų verslų „susmulkėjimo“ įrodymas – vis daugiau bendrovių įdarbina vos po 1–2 darbuotojus. Tokių verslų dalis sudaro 43 proc. visų jaunų įmonių, kai prieš dvejus metus tokios sudarė 38 procentus. Tai, anot Š. Nedzinsko, rodo, kad jaunose įmonėse dirba patys savininkai, kurie verslo pradžioje nelinkę rizikuoti ir samdyti naujų darbuotojų.

Apklausos duomenimis, jaunos įmonės neskuba išsiveržti iš vietos rinkos. Jos teikia daugiausia periodinio vartojimo ir kasdienes paslaugas. Šiemet daugiau įmoniųprekiauja šokoladu, arbatomis, vaistažolėtis, savo kepiniais ir panašiai. Anot Š. Nedzinsko, akivaizdu, kad vis daugiau žmonių verslu paverčia savo hobį ir taip bando užsidirbti gyvenimui.

Beveik du trečdaliai (63 proc.) jaunų įmonių dirba pelningai – ši dalis nesikeičia jau trečius metus.

Nuo mugės iki prekių ženklo

Lietuviško drabužių prekių ženklo „Adatytė“ įkūrėja Diana Lucinavičiūtė pastebi, jog pastaruoju mektu kuriasi mažos įmonės, kuriose dirba vos po kelis darbuotojus, o dalį paslaugų ar prekių jos perka iš kitų. Taip dirbama lanksčiau, pigiau, todėl verslas mažiau rizikuoja, tačiau ilgainiui užsakymų daugėja ir pamažu atsiranda poreikis augti.

„Savą verslą pradėjau nuo prekybos mugėse, vėliau įsikūrė pirmoji parduotuvėlė. Dabar sostinės centre įsikūrusi „Adatytė“ – jau gerai žinomas prekių ženklas Lietuvos mados pasaulyje – aktyviai dalyvaujame parodose, plečiasi nuolatinis klientų ratas“ , – pasakoja verslininkė. Įmonėje dirba 8 darbuotojai.

Planuoja augti

Daugiau nei pusė (60 proc.) apklaustų jaunų įmonių vadovų teigė ketiną išlaikyti stabilų darbuotojų skaičių, p planuojančių priimti daugiau darbuotojų per metus sumažėjo nuo 44 iki 33 procentų.

Artimiausią pusmetį kas antras jaunas verslininkas ketina didinti pardavimus – maždaug pusė buvo ir praėjusiais metais metais, tačiau dabar verslininkai atsargesni – dauguuma tikisi pajama padidinti iki 2į procentų. Gerokai sumažėjo verslininkų, kurie pajamas planuoja padidinti perpus ar daugiau. Dauguma nurodė pajamas didinti vietos rinkoje (69 proc.). Mažesnė įmonių dalis ketina pristatyti naujas paslaugas arba produktus, skverbtis į naujas rinkas, atidaryti naujus padalinius ir filialus ar įsigyti kitus verslus.

„Jauno verslo barometrą“ šių metų rugsėjį atliko rinkos tyrimų bendrovė „SIC tyrimai“. Buvo apklausta 300 įmonių visoje Lietuvoje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"