TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Jūrų perkėloje darosi ankšta

2006 06 13 0:00
Uostininkai mano, kad naujo keltų terminalo statybos valdžia neturėtų atidėlioti. Autorės nuotrauka

Klaipėdos uosto Jūrų perkėloje įsikūrusioms bendrovėms didinant krovos pajėgumą prabylama apie būtinybę paankstinti naujo ro-ro terminalo statybos datą.

Klaipėdos uosto Jūrų perkėloje dirbančios bendrovės perkrauna vis daugiau ro-ro tipo krovinių (kai laivais gabenamos transporto priemonės su kroviniais).

Tačiau sparti ro-ro plėtra gali pristoti, nes Jūrų perkėloje įsikūrusioms Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai ("Klasco") ir "DFDS Lisco" čia darosi ankšta.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos duomenimis, ro-ro krovinių apyvarta šių metų sausio-gegužės mėnesiais, palyginti su praėjusių metų laikotarpiu, šoktelėjo penktadaliu, o bendra uosto apyvarta per šį laiką padidėjo vos 4 procentais.

Uostininkai susirūpinę, kad pagal Susisiekimo ministerijos patvirtintą uosto investicijų programą naują keltų terminalą Klaipėdoje numatoma pastatyti ne anksčiau kaip 2009 metais. Ir tik tuo atveju, jei bus gauta lėšų iš ES fondų.

Uosto bendrovės įsitikinusios, kad atidėlioti darbų negalima, nes neturint naujo keleivių ir krovinių terminalo ro-ro laivybai ir jūriniam turizmui nebus erdvės plėstis.

Šio objekto statybos paankstinimu suinteresuota laivybos kompanija "DFDS Lisco", pasak valdybos pirmininko Pedero Gellerto Pederseno, keleivių aptarnavimo paslaugas aktyviau plėtoti galės tik tuomet, kai Klaipėdos uoste atsiras turistams patogus terminalas.

Pasak "Klasco" komercijos direktoriaus Vytauto Kauno, jau dabar juntamą tranzitinių krovinių mažėjimą (trąšų, šaldytų produktų) šiaurinės dalies terminaluose kompensuoja intensyvus perkėlos darbas.

Vien šiemet iki birželio jūrų keltais plukdyta, palyginti su atitinkamu praėjusių metų laikotarpiu, 24 proc. daugiau krovinių (1,4 mln. tonų) ir 12 proc. daugiau keleivių (57,5 tūkst.). Visų tipų transporto priemonių padaugėjo 14- 25 proc., generalinių krovinių (tarp jų daugiausia - popieriaus ritinių) - 19 procentų.

Jūrų perkėlos terminale "Klasco" projektuoja ir kitais metais numato statyti sandėlį generaliniams kroviniams, vėliau - kitokios paskirties sandėlių. Tačiau bendrovės atstovai sako, kad nei pernai atidaryta išvykstančių keleivių salė, nei nauja keleivių judėjimo schema pagal Šengeno reikalavimus, kuriuos bendrovė privalo įgyvendinti iki metų pabaigos, keleivinės laivybos Klaipėdos uoste sąlygų nepagerins.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"