TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kaip išvengti sukčių perkant internetu

2014 10 27 6:00
LŽ archyvo nuotrauka

Vartotojai per metus pateikė beveik 250 skundų dėl elektroninės prekybos Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VVTAT). Dažniausiai vartotojai skundėsi, kad nesilaikoma prekių pristatymo terminų arba jos visai nepristatomos.

Ekspertai teigia, kad pirkėjai išvengtų interneto parduotuvių sukčiavimo ar nekokybiškų paslaugų, jeigu atsakingiau vertintų tų parduotuvių teikiamą informaciją bei pasidomėtų kitų pirkėjų atsiliepimais apie konkretų pardavėją.

Išsami pardavėjo informacija

„Visais atvejais rekomenduotume pirkti prekes tik iš patikimų el. parduotuvių, o prieš perkant paieškoti kitų vartotojų atsiliepimų internete. Taip pat rekomenduojame atkreipti dėmesį, ar nurodomi parduotuvės kontaktiniai duomenys (adresas ir telefono numeris), o ne tik el. pašto adresas. Vartotojai dažnai nežino, kur kreiptis, kai jų teisės pažeidžiamos“, – sakė advokatų kontoros „Sorainen“ vyresnioji teisininkė Vytė Danilevičiūtė.

Teisininkė, be kita ko, pataria susipažinti bent su pagrindinėmis sutarties nuostatomis - prekės aprašymu, mokėjimo, pristatymo, grąžinimo sąlygomis, taip pat kreipti dėmesį į prekių siuntimo bei kitas išlaidas.

Kai kurių el. parduotuvių paslaugų patikimumą jų svetainėse gali padėti atpažinti žymėjimas: jose įdiegti oficialūs, nustatytas taisykles atitinkantys ženklai vartotojams nurodo garantinius įsipareigojimus dėl prekių kokybės, duomenų apsaugos standartus ir pan. Tinkamo prekės pristatymo iš el. parduotuvės kriterijams apibrėžti siuntų bendrovės „DPD Lietuva“ iniciatyva buvo pradėtas diegti Patikimo pristatymo standartas. Jis atpažįstamas iš „Patikimo pristatymo“ ženklo.

„Toks ženklas el. parduotuvėje pirkėjams praneša, kad iš jos įsigytos prekės bus pristatytos laiku ir saugiai, atlyginama žala, jei gabenant siuntinys bus pažeistas, taip pat garantuojamas informacijos apie pirkėją konfidencialumas“, – sakė Asta Brazaitienė, „Patikimo pristatymo“ ženklo vadovė.

Ženklas taip pat nurodo vartotojo teises siuntos praradimo ar sugadinimo gabenant atveju. Jei gabenant siuntinys yra pažeidžiamas, taikoma iki 520 eurų (1800 litų) žalos atlyginimo garantija. „Jeigu perkate didesnės vertės prekę, rekomenduojame pasidomėti papildomomis prekės draudimo paslaugomis, teikiamomis draudimo bendrovių“, – patarė A. Brazaitienė.

Nesaugus interneto adresas

Prekybos internetu žinovai taip pat pataria atkreipti dėmesį į papildomas apsaugos priemones, padedančias išvengti sukčių ir nepatikimų pardavėjų. Pavyzdžiui, rekomenduojama internetu neatsiskaityti el. parduotuvėse, kurios neturi vadinamojo SSL sertifikato, garantuojančio atsiskaitymo saugumą. Jei toks sertifikatas yra, svetainės adresas prasidės HTTPS:// (šis adresas gali įsijungti ir pradėjus atsiskaitymą, nebūtinai būti pirmajame puslapyje). Jei tokio sertifikato nėra, visais pirkimo etapais adresas prasidės tik HTTP://, be papildomos „S“ raidės.

Taip pat siūloma nepamiršti ir įprastinių interneto „higienos“ priemonių – naudoti sudėtingus slaptažodžius, antivirusines programas, pirkti naudojantis tik saugiu interneto ryšiu, vengti pirkimo viešose interneto prieigos vietose, taip apsisaugojant nuo piktavalių.

Specialistai pataria vengti ir paprasčiausių klaidų įvedant užsakymo duomenis – klaidingas adresas ar užsakomų prekių kiekis gali vėliau sukelti papildomų problemų ieškant savo prekių ar bandant grąžinti per didelį užsakymą ir atgauti pinigus.

„Svarbu nepamiršti saugoti savo asmens duomenis, neperduoti finansinės informacijos nepatikimiems subjektams, naudotis tik patikimais apmokėjimo būdais. Taip pat derėtų saugoti su pirkimu susijusius duomenis (pardavėjo patvirtinimus, susirašinėjimą), kad ginčo atveju vartotojas turėtų pakankamai įrodymų. Dažnai ginčo nagrinėjimas VVTAT bei kitose institucijose nutraukiamas dėl to, kad vartotojas pateikė neišsamią informaciją arba nepateikė jokių įrodymų“, – sakė V. Danilevičiūtė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"