TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kaitra nestabdo greitėjančio uosto tempo

2015 08 07 10:36
Klaipėdos uosto rodiklius sparčiai kelia baltarusiškų naftos produktų ir trąšų eksportas. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotraukos

Vasaros vidurys Klaipėdos uosto krovos kompanijoms – ne rekordų metas, bet šiemet liepa nenuvylė dėl gyvesnio naftos produktų eksporto ir trąšų tranzito. Nustojo mažėti ir konteinerių krova.

Klaipėdos uostas sparčiai gerina rodiklius ir šiais metais gali sumušti ankstesnį krovos rekordą, pasiektą 2011 metais, kai krauta beveik 36,6 mln. tonų. Per 7 mėnesius apyvarta išaugo 8 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, – iki 22,2 mln. tonų. Iš jų 7 mln. tonų buvo trąšų, beveik 5 mln. tonų – naftos produktų, 2 mln. tonų – grūdų ir žemės ūkio produktų.

„Kai kiti ilsisi, Klaipėdos uostas dirba“, – žvelgdamas į šviežiausią statistiką pasitenkinimo neslepia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto administracijos ir rinkodaros direktorius Artūras Drungilas, pagal dabartinį krovos tempą prognozuojantis 38 mln. tonų metinį rezultatą.

Artūras Drungilas pagal dabartinį uosto krovos tempą prognozuoja 38 mln. tonų krovinių metinį rezultatą.

Naftos produktai – paklausūs

Šiemet liepos mėnesį Klaipėdos uoste krauta 3,36 mln. tonų krovinių – 19,4 proc. daugiau nei liepą pernai, kai apyvarta buvo 2,8 mln. tonų. Pasak A. Drungilo, liepa išsiskyrė didesne nei įprasta naftos produktų, trąšų ir grūdų krova. Pernai grūdų sezonas baigtas birželio mėnesį, o šiemet liepą išvežta 34,2 tūkst. tonų grūdų. „Baltarusiškų trąšų ir naftos produktų eksportą skatina kaimyninės šalies siekis kelti ekonomiką, nors vartojimo prekių paklausa dėl smukusio rublio ten nedidėja. O rinkoje naftos produktų prekybą skatina žemos naftos kainos ir pasirengimas žiemos sezonui aprūpinant katilines mazutu“, – aiškina A. Drungilas pakankamai gerą Klaipėdos uosto situaciją.

Bendrovė „Klaipėdos nafta“ liepos mėnesį perkrovė 3,8 proc. daugiau naftos produktų nei pernai per tą patį mėnesį – 549 tūkst. tonų, o krova per visus 7 mėnesius padidėjo beveik 30 proc. – iki 3,8 mln. tonų.

Bendrovė nurodo, kad naftos produktų prieaugį lėmė užmegzti verslo ryšiai su naujais klientais iš Baltarusijos bei didesnis krovinių kiekis iš didžiausios klientės – bendrovės „Orlen Lietuva“ .

Suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) terminalas liepos mėnesį išdujino ir į gamtinių dujų perdavimo sistemą patiekė 326 tūkst. MWh gamtinių dujų, o per septynis mėnesius – 2.966 tūkst. MWh.

A.. Drungilo duomenimis, pagal apyvartos kiekius šie metai geri ir bendrovei „Krovinių terminalas“. Jos naftos terminalo apyvarta per 7 mėnesius ūgtelėjo daugiau kaip trečdaliu ir viršijo milijoną tonų.

Per abu naftos terminalus šiemet išvežta 4,9 mln. tonų naftos produktų.. Jei tempas išsilaikytų, iki metų pabaigos uosto naftos krovinių apyvarta gali pasiekti 8,4 mln. tonų ir tai būtų antras rezultatas po 9,4 mln. tonų rekordinio kiekio, perpilto 2008-aisiais.

„Klaipėdos nafta“ liepos mėnesį perkrovė 549 tūkst. tonų naftos produktų.

Nauja konteinerių linija

Liepos mėnesį laivų krovos bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių terminale perkrauta 12 501 sąlyginių konteinerių (TEU), tarp kurių buvo ir milijoninis jubiliejinis konteineris PONU7966497, priklausęs konteinerinei linijai „Maersk Line“. Ji šiemet balandį perėjo į „Smeltę“ iš Klaipėdos konteinerių terminalo. Tačiau šioje bendrovėje konteinerių apyvarta vis tiek išlieka praėjusių metų lygio dėl Rusijos taikomų prekybos sankcijų ir nedidelio konteinerių perkrovos iš didelių į mažus laivus poreikio.

Pagrindinio kliento ir ketvirčio krovinių netekusiame Klaipėdos konteinerių terminale liepą krauta 17 671 TEU, 10 proc. daugiau negu birželį. Pastaroji bendrovė pažymi, kad tai geras ženklas po staigaus apyvartos kritimo birželio mėnesį. Iš dalies toks veiklos stabilizavimas susijęs su nauju klientu. Liepos 9 dieną laivybos linijų operatorius „OLA Overseas Liner Baltic“, atstovaujantis vienai iš didžiausių pasaulyje Taivanio okeaninės laivybos kompanijų „Yang Ming Transport Corp.“, atidarė liniją į Klaipėdą. Naujoji linija, sistemoje vadinama IE II (Intra Europe Feeder Service II), vykdo reguliarius fiderinius konteinerių pervežimus tarp Hamburgo bei Gdynės uostų ir Klaipėdos. Laivas „Nordic Hamburg“ užsuka į Klaipėdą kartą per savaitę.

„Yang Ming“ konteinerių apyvarta Klaipėdos uoste per pastaruosius keletą metų nuosekliai didėjo Todėl Klaipėdos konteinrių terminalo kompanijos vadovas Vaidas Šileika tikisi, kad sava linija paskatins gabenti jų dar daugiau. „Linija siūlo fiderinių pervežimų paslaugas ir kitiems konteinerių savininkams, taigi krovinių siuntėjai ir gavėjai turės dar daugiau pasirinkimo galimybių“, – teigia V. Šilieka.

Šiais metais tai jau antroji nauja linija, atidaryta Klaipėdos konteinerių terminale. Balandžio mėnesį pradėjusi funkcionuoti fiderinė linija „Baltic Sea X-PRESS“ yra sėkminga.

Dėl naujų klientų dėmesio Klaipėdos uostui konteinerių krovos atsilikimas nuo praėjusių metų 7 mėnesių rodiklių šiuo metu siekia tik 4 procentus, abiejuose terminaluose per sausį-liepą krauta 210 tūkst. TEU. Įvažiuojamųjų krovinių (ro-ro) keltais plukdyta 2 proc. mažiau – 143 259 vienetai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"