TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kalėdiniai saldainiai jau vežami į parduotuves

2015 10 17 6:00
LŽ archyvo nuotrauka

Nors iki kalėdinės prekybos pradžios dar toli, gamintojai ir parduotuvės šiuo metu jai intensyviai ruošiasi. Saldainiai, kurių pardavimas šventiniu laikotarpiu bemaž pasiekia visų metų prekybos apimtį, jau vežami į prekybos centrus, o saldumynų gamintojai sulaukia domesio iš įmonių, ieškančių dovanų idėjų.

Nors saldainių gamintojai šventinei prekybai ruošiasi visus metus, o saldainių asortimentas būna patvirtintas iš anksto, spalį prasideda didieji kalėdiniai darbai: gamybos apimtis padidinama, saldainiai jau pakuojami į šventines dėžutes ir pradeda keliauti į parduotuves.

Šventėms paruošta produkcija parduotuves pasiekia jau lapkritį ir netrukus atsiduria prekių lentynose. Taip apie šiuo metu užgriuvusius darbus pasakojo bendrovės „Naujoji rūta“ generalinė direktorė Laima Verbošaitienė.

„Kalėdų ir Naujųjų metų laikotarpis – tikras derliaus nuėmimo metas saldainių gamintojams, kaip ir prekybininkams, tai sėkmingiausias laikotarpis. Kalėdinių švenčių metu žmonės leidžia sau pasilepinti“, – sakė ji. Kaip teigė bendrovės vadovė, kalėdinė prekyba pastaraisiais metais yra stabili. Tikimasi, kad šiemet per šventinius mėnesius bendrovės pardavimas ir gamyba turėtų ūgtelėti nuo 30 proc. iki 50 procentų.

Parduodama kaip per visus metus

Prekybos tinklai patvirtino, kad kalėdiniu laikotarpiu pardavimo apimtis pasiekia visų metų aukštumas. Vieni skaičiuoja, kad pardavimas išauga iki 3 kartų, kiti teigia, kad per Kalėdas saldainių parduodama beveik tiek, kiek per visus metus.

Didieji prekybos tinklai šventiniais saldainiais ir kitais saldumynais pradės prekiauti lapkritį. Anksčiausiai – nuo lapkričio 9 dienos – kalėdinių saldumynų pardavimą žada pradėti prekybos tinklas „Iki“, esą tokiu metu pirkėjai jau pradeda jų dairytis. Prekybos tinklo viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė nurodė, kad didžiausias susidomėjimas pastebimas pradėjus skelbti kainų nuolaidas. Kalėdinių saldumynų pardavimas daugiausia suintensyvėja gruodžio pradžioje, tada pardavimas išauga apie 35 proc., palyginti su lapkričiu.

Prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė nurodė, kad didžiosioms metų šventėms skirti saldainiai į parduotuvių asortimentą bus įtraukti nuo lapkričio 19 dienos. Prekybos pikas akivaizdus prieš pat Kalėdas. „Jau keletą metų pastebime, kad „saldų stalą“ klientai pradeda ruošti savaitę prieš Kalėdas ar net kalėdinę savaitę, būtent tada taikome ypatingas nuolaidas saldumynams. Taip pat klientai saldumynus dažnai perka spontaniškai eidami į svečius arba rinkdami simbolines dovanas artimiesiems. Be saldainių tikriausiai niekas neįsivaizduoja savo šventinio stalo ar dovanos artimui, tad nenuostabu, kad kalėdiniu laikotarpiu saldainių pardavimas išauga apie 50 proc., o likus kelioms dienoms iki Kalėdų – dar apie 40 procentų. Kalėdų šventę galime vadinti saldumynų švente, nes būtent tuomet pasiekiamas saldumynų pardavimo pikas – jų parduodama beveik tiek, kiek per visus metus“, – sakė R. Saulytė.

Tuo tarpu prekybos tinklas „Rimi“, kalėdinių saldainių prekybą pradėsiantis antroje lapkričio pusėje, skaičiavo, kad kalėdinę savaitę saldainių parduoda 2,5–3 kartus daugiau nei įprastai. Piką prekyba taip pat pasiekia prieš pat Kalėdas.

Dovanas pritaiko vartotojui

Į Latviją, Vokietiją, Rusiją, Estiją, JAV, Didžiąją Britaniją ir kitas šalis savo gaminius eksportuojanti „Naujoji rūta“ pažymi, kad nedidelė Lietuvos rinka yra unikali. Eksporto šalyse įmonė beveik neprekiauja šventiniais saldainiais, nes ten nėra susiformavusi tokia stipri tradicija vartotojui pasiūlyti suasmenintus saldainius.

„Tuo tarpu pas mus gamintojas bando palepinti pirkėją gražiais šventiniais saldainiais – net neįsivaizduojame, kad galėtų būti kitaip. Lietuvoje šventės galbūt labiau sujungia žmones“, – svarstė bendrovės „Naujoji rūta“ vadovė L. Verbošaitienė.

Pavyzdžiui, kaip pasakojo ji, įmonė šventinius saldainius pritaiko ne tik skirtingo amžiaus, bet ir įvairių kategorijų pirkėjams. Nors daugiausia orientuojamasi į vaikus, keli saldainių rinkiniai siūlomi ir kaip dovanos suaugusiesiems. Pavyzdžiui, šiemet per Kalėdas gamintojas pasiūlys solidžius ir brangesnius marcipaninius saldainius, pagardintus kakavos pupelių gabaliukais, migdolus su įvairių rūšių šokoladu, taip pat braškes šokolade. Svarbus šių metų įmonės projektas – zefyrai su įdarais, šventiniam laikotarpiui supakuoti į specialią medinę senio besmegenio formos dėžutę.

Į šventinę pakuotę pakuojama labai daug rūšių saldainių, be to, siūlomas didesnis asortimentas sveriamų saldainių.

Vaikiškiems saldainiams taip pat ieškoma naujų pateikimo sprendimų. Dėžutės gaminamos su mokomaisiais elementais, pavyzdžiui, ant vienų siūloma ką nors nuspalvinti, ant kitų – pereiti labirintą.

Tinkamą asortimentą randa ir įmonės – būtent jos daugiausia perka brangius saldainius. Nors parduotuvėse prekyba kalėdiniais saldainiais dar neprasidėjusi, įmonės nedelsia ir vis intensyviau kreipiasi dėl individualių užsakymų. Jos, kaip pasakojo L. Verbošaitienė, saldainius dovanoja savo darbuotojams, jų vaikams, taip pat savo partneriams. Kai kurie jų saldainius dovanose komplektuoja su kitais gaminiais, pavyzdžiui, su kava, kiti dovanoja vien saldainius – solidžius, prabangesnius, kurių nerasi prekybos tinkluose, arba užsako dovanoms sudėtus į specialias dėžutes su savo įmonės logotipu. Vyraujančių tendencijų šioje kategorijoje, anot pašnekovės nėra – kiekviena įmonė pasitelkia savo fantaziją.

Svarbiau kokybė

Galbūt nenuostabu, kad be saldainių Kalėdų neįsivaizduojantys šalies gyventojai vis daugiau dėmesio skiria jų kokybei, o ne kainai. „Jau kelerius metus iš eilės pastebime, kad mūsų pirkėjai perka brangesnius, kokybiškesnius saldumynus, taip pat auga sveikesnių saldumynų, pavyzdžiui, iš natūralių sudedamųjų dalių, poreikis“, – sakė „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė.

Tinklo „Maxima“ atstovė R. Saulytė taip pat teigė, kad šiek tiek keičiantis pirkėjų įpročiams pastaraisiais metais plečiama brangesnių šokoladų, saldainių bei saldainių dėžučių pasiūla.

„Iš tikrųjų didelė dalis Lietuvos vartotojų linkę mokėti daugiau, tačiau nusipirkti gerą, kokybišką produktą“, – sakė bendrovės „Naujoji rūta“ vadovė L. Verbošaitienė. Todėl vos pasibaigus šventiniam vajui saldainių gamintojai iš karto ruošiasi kitiems metams. Sausį jie jau pradeda galvoti apie kitas Kalėdas: analizuoja pardavimo rezultatus, svarsto, ką reikia keisti, o kas buvo sėkminga, dalyvauja parodose ir ieško naujovių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"