TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kalėdiniai verslo rūpesčiai prasideda vasarą

2013 12 13 6:00
LŽ archyvo nuotrauka

Apie Kalėdų laikotarpiu partneriams ir klientams teikiamas dovanas įmonės pradeda mąstyti jau tuo metu, kai gyventojai dar mėgaujasi vasaros malonumais. Tos, kurios nedelsia iki paskutinės akimirkos, spėja parūpinti ir itin inovatyvių dovanų.

Šiemet verslo dovanų prekybininkai ir konsultantai jaučia didelį pagyvėjimą rinkoje ir sutinka, kad Kalėdos jiems - didysis sezonas. Tada verslo dovanų poreikis išauga labiausiai per visus metus. Prekybininkams šventinis vajus prasideda gerokai anksčiau – dar rugpjūtį – ir įsisiūbuoja rugsėjį. Tai patvirtino bendrovės „Echo Stamp“ komercijos direktorė Jolanta Stakelskienė. Jos teigimu, krizės metais dovanų buvo sumažėję, o visa reklamos rinka - šiek tiek apmirusi. Įmonės dažniausiai taupė apkarpydamos reklamai skirtas lėšas, nes tai ne pirmo būtinumo išlaidos. Tačiau šiemet jaučiamas didesnis tiek verslo dovanų, tiek firminių aksesuarų poreikis. Verslas ėmė aktyviai organizuoti konferencijas, mokymus, taigi gerokai padidėjo ir šiems renginiams skirtų daiktų - kaklajuosčių, bloknotų, rašiklių ir pan. - paklausa.

Bendrovės „Multidora“ direktorė Rita Bartkevičienė pažymėjo, kad įmonių biudžetai tiek verslo dovanoms apskritai, tiek konkrečiai kalėdinėms verslo dovanoms didėja jau ne pirmus metus. „Džiaugiamės dėl to ir tikimės, jog tai tiesiogiai susiję su gerėjančia įmonių padėtimi“, - sakė ji.

R.Bartkevičienė taip pat užsiminė, kad krizė ir bendros politinės bei ekonominės tendencijos sustiprino ir bendrovių dėmesį darbuotojams. Pastaruoju metu, pasak pašnekovės, įmonės ėmėsi didinti vidaus rinkodarai ir darbuotojų skatinimui skirtus biudžetus. Kai kur jie jau pasiekė 2006-2007 metų lygį.

Dovana - komunikacijos forma

R.Bartkevičienė pabrėžė, kad bendrovei, kuri nuolat skiria dėmesio komunikacijai, kalėdinė dovanų tradicija nėra vienintelė proga prisiminti savo partnerius ir klientus. Tiesa, vis dar esama įmonių, žvelgiančių į šią tradiciją paskubomis.

„Jeigu jums rūpi, kad įmonė gerai funkcionuotų ir nuolat augtų, išoriniais ir vidiniais santykiais turite rūpintis nuolat. Tai galioja ir kalbant apie verslo dovanas, nes jos yra neverbalinė komunikacija. Jei įmonei komunikacija svarbi, tuomet ji verslo dovanas dovanoja nuolat, ir renka jas kruopščiai“, - paaiškino "Multidoros" vadovė.

R.Bartkevičienė pridūrė, kad įmonė, stengdamasi paminėti svarbius įvykius ar paskatinti savo partnerių ir klientų lojalumą, gali teikti tiesioginių sąsajų su veikla turinčias dovanas. Per Kalėdas neprošal parodyti ir labiau asmeninį dėmesį, rūpestį, jautrumą. „Verslo dovana iš esmės nedaug kuo skiriasi nuo dovanos artimiesiems – jei išrenkama paskubomis, palieka tam tikrą šešėlį. Perkant verslo dovaną dėmesys turi būti natūralus, o kaina neturi reikšmės. Svarbiausia - nepirkti jos paskubomis“, - kalbėjo R.Bartkevičienė.

Siekia būti išskirtiniai

„Verslo dovana šiandien turi stebinti, būti įdomi, naudinga. Klientai pageidauja, kad būtent jų dovana būtų išskirtinė, nori pirmieji tokią įteikti. Nemažai verslo dovanų dabar galima įsigyti specializuotose parduotuvėse, bet tada dingsta paslaptis ir netikėtumas. Juk kiekvienas, gavęs dovaną, gali užbėgti į parduotuvę ir „įvertinti“, kiek partneriai šiemet skyrė jam lėšų. Todėl nemažai įmonių ieško naujų, nematytų dovanų ar kitokių jų formų“, - pabrėžė bendrovės „JG reklamos dovanos“ vadovė Auksė Salemonaitė.

Jos žodžiais, verslo dovanas galima suskirstyti pagal sezoniškumą: šiltuoju metų laikotarpiu populiari tekstilė, skėčiai ir laisvalaikiui skirtos prekės, šaltuoju – biuro, namų jaukumą kuriančios dovanos. „Žinoma, klasika visada išlieka rašymo priemonės, odos gaminiai, laikrodžiai. Dovanų vertė pastaruoju metu smarkiai nesikeitė, nebent padidėjo kokybės reikalavimai“, - teigė A.Salemonaitė.

J.Stakelskienės teigimu, šiemet jaučiamas padidėjęs verslo dovanų ir firminių aksesuarų poreikis. / LŽ nuotrauka

„Echo Stamp“ komercijos direktorė J.Stakelskienė nurodė, kad šiuo metu vyrauja du pagrindiniai verslo dovanų tipai: praktiškos ir inovatyvios, išskirtinės dovanos. „Dabar labai populiarūs įvairūs saulės krovikliai, energijos talpyklos mobiliesiems telefonams įkrauti, išmaniųjų telefonų ir planšetinių kompiuterių aksesuarai – viskas, kas susiję su kasdieniu naudojimu. Inovatyvias dovanas dažniau renkasi naujesnės ir ne tokios konservatyvios įmonės, orientuotos į jaunesnio amžiaus partnerius, klientus“, - pasakojo ji.

Tebėra populiarios išlieka ir praktiškos, klasika tapusios dovanos: puodeliai, rašikliai, skėčiai ir panašios. „Įmonės dažnai perka tas pačias dovanas, tik renkasi įdomesnį, labiau išskirtinį jų dizainą“, - pridūrė J.Stakelskienė.

Kokios turi būti dovanos

Paklausta, kokiomis taisyklėmis reikėtų vadovautis renkant verslo dovaną, J.Stakelskienė pažymėjo, kad pirmiausia įmonė turėtų aiškiai įvardyti, kam ji skirta: partneriui, klientui ar įmonės darbuotojui. Mat nuo to labai priklauso dovanos pobūdis ir jos vertė. Be to, itin svarbu pradėti rūpintis dovanomis iš anksto.

R.Bartkevičienė taip pat pabrėžė, kad rinkdamas verslo dovaną žmogus paprastai sunkiai geba atsisakyti savo požiūrio ir skonio, nors ši turėtų reprezentuoti ir išryškinti įmonės poziciją. Neretai suklystama patikint šį darbą mažai ką apie dovanos gavėją girdėjusiam darbuotojui. „Jei, pavyzdžiui, reikia išrinkti dovaną aukščiausio lygio vadovui, neužtenka žinoti, koks yra biudžetas ir terminas, kada būtina tai padaryti. Kartais reikia įsijausti į tas pareigas einančio žmogaus gyvenimo būdą, grafikus, laiko suvokimą, laisvalaikį ir pan. Iš esmės vienas svarbiausių dalykų yra tai, kad tarp užsakovo ir įmonės, kuri ruoš dovanas, būtų visiškas susikalbėjimas ir pasitikėjimas. Norint gero rezultato, reikia aptarti visus įmanomus variantus ir tykančius pavojus“, - paaiškino ji.

Logotipas – gerai ar blogai?

Neretai skirtingo vertinimo sulaukia įmonės logotipais ženklintos dovanos. Kai kas mano, jog ryškus, įkyrus logotipas sumenkina jų vertę. R.Bartkevičienė patikino, kad ant objekto, kurį planuojama dovanoti, neprivalo būti įmonės ženklo, esą logotipą galima išspausdinti ant kortelės, pakuotės ar specialių etikečių. Tada dovanos vertė, anot jos, ne smunka, o kartais net padidėja. „Jeigu dovana parinkta kruopščiai ir nuoširdžiai, nereikia bijoti, kad gavėjas pamirš, kas ją įteikė, net jei ši nebus paženklinta“, - tvirtino ji.

A.Salemonaitės nuomone, logotipas ant dovanos jokiu būdu nėra prasto skonio ženklas, tačiau Europoje, pavyzdžiui, Vokietijoje, vis dažniau dovanojamos ir net gaminamos tokios verslo dovanos, ant kurių tiesiog nėra vietos logotipui. Todėl juo paženklinama tik dovanai skirta dėžutė, kuri ateityje greičiausiai nebus naudojama. Pašnekovė taip pat pridūrė, kad logotipo dydis neretai priklauso nuo to, ko siekiama teikiant dovaną, - būti matomam ar tiesiog priminti apie save, “palaikyti pulsą”.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"