TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kalėdų Senelio maiše žaislų nesumažėjo

2008 12 31 0:00
Žaislams žmonės negaili pinigų, bet ieško kokybės.
LŽ archyvo nuotrauka

Žaislų pardavėjai teigia didžiulio kalėdinių dovanų pirkimo bumo nepajutę, tačiau pirkėjų nepristigę. Pasak jų, šiemet žmonės labiau pirko brangesnius, tačiau kokybiškesnius žaislus. Knygų pardavėjai tvirtina, kad šiais metais labiausiai pirktos pasakos.

Vaikiškų prekių pardavėjai džiaugiasi sėkmingu prieššventiniu laikotarpiu ir nekukliu parduotų žaislų kiekiu. Anot prekeivių, šiais metais mažesnių šalies miestų gyventojai vaikiškoms kalėdinėms dovanoms skyrė kuklesnes sumas pinigų ir buvo išrankesni kokybei, o didžiuosiuose miestuose žmonės pirmenybę teikė išreklamuotiems žaislams, negailėdami už juos sumokėti 200 litų ir daugiau.

LŽ kalbinta vilnietė Nijolė Laurinavičienė sakė, kad šventėms skyrė mažiau lėšų nei paprastai, tačiau vaikų dovanoms pinigų negailėjo. "Iš tiesų yra neramu dėl rytojaus, todėl mūsų šeima stengiasi per daug neišlaidauti, tačiau vaikams nupirkome dovanas tokias, kokių jie prašė laiške Kalėdų Senelio. Ir kainavo jos kone dvigubai brangiau nei pernykštės. Vaikai juk mato reklamuojamus žaislus ir jų nori. Gavę ne tą žaislą būna labai nelaimingi, todėl tėvai iš dalies priversti tapti reklamos aukomis", - juokėsi dviejų vaikų mama.

Prioritetas kokybei ir akcijoms

Vaikiškų prekių parduotuvių tinklo UAB "Kotryna" Rinkodaros skyriaus vadovas Stasys Petrauskas LŽ teigė, jog pats žaislas paprastai yra emocinio pirkimo prekė ir, jo manymu, tai lėmė, kad kol kas dar pirkimas nesumažėjo.

"Pastebėjome, kad yra dalis klientų, teikiančių prioritetą geresniems žaislų kainų pasiūlymams. Šiemet kaip niekada buvo gausu įvairių nuolaidų, todėl pirkėjai turėjo galimybę apsipirkti nedidelėmis kainomis. Palyginus su ankstesniais metais, galbūt ir galima būtų įžvelgti, kad kai kurie klientai linkę pataupyti, tačiau perkančiųjų tikrai nesumažėjo", - dėstė jis.

Pasak rinkodaros vadovo, vidutines pajamas gaunantys klientai vidutiniškai žaislams išleidžia apie 50-70 litų. Tačiau Šiaulių ir Panevėžio prekybos vietose žaislų su nuolaida pardavimo procentas yra gerokai didesnis nei sostinės parduotuvėse.

"Matyti, kad mažesnių šalies miestų gyventojai prastėjančią ekonominę situaciją pajuto labiau ir nors tradiciškai vaikams dovanas perka, tačiau kai kurie jų labiau taupo ir žaislams skiria mažesnes sumas nei ankstesniais metais. Didžioji dalis klientų pirmenybę teikia įvairioms akcijoms ir nuolaidoms", - pasakojo S.Petrauskas.

Paklausiausi - reklamuojami žaislai

Vieno didžiausio šalies žaislų prekybos tinklų "RuDuDu" prekių grupės vadybininkė Jurgita Šabanienė LŽ patikino, kad nepaisydami visų krizinių prognozių kalėdiniu laikotarpiu tėvai intensyviai perka žaislus. Ji pastebėjo, jog šiais metais žmonės dažniau perka vieną, bet kokybišką žaislą ir jam negaili išleisti daugiau pinigų, todėl parduodamų prekių kiekis yra šiek tiek mažesnis, palyginti su praėjusiais metais. Anksčiau gyventojai pirkdavo po kelis, bet pigesnius žaislus.

"Kalėdiniu laikotarpiu žmonėms tampa itin aktualus dovanų dydis - perka kuo didesnius žaislus, didelėse dėžėse. Tačiau šiemet žmonės labiau žiūri į prekių ženklą. Ypatingą dėmesį kreipia į mažiems vaikams skirtus žaislus. Svarbu, kad jie būtų ypač geros kokybės, patikrinti, patvirtinti ir panašiai", - pažymėjo vadybininkė.

J.Šabanienė sakė, kad prieš šių metų Kalėdas gyventojai vidutiniškai vienam žaislui išleidžia apie 60 litų.

"Dažniausiai žmonės perka žaislus, kurie yra reklamuojami per televiziją ar kitas informacines priemones, net jei jie yra gerokai brangesni. Tokiems žaislams nepagailima ir 200 litų. Gal ne visi sau gali tiek leisti, bet reklama daro didelę įtaką. Nemažai klientų jau ateina žinodami, ko nori, ir ieško konkrečios prekės", - kalbėjo ji.

Pašnekovės teigimu, paprastai daugiausia žmonių sulaukiama savaitgaliais, jau nuo penktadienio. Prieš šventes žmonės esą plūsta į prekybos vietas po darbo kiekvieną dieną.

"Pastebėjome, kad yra nemažas skirtumas tarp Vilniaus ir, pavyzdžiui, Marijampolės, Panevėžio pirkėjų. Mat pastarieji vaikiškai dovanai išleidžia šiek tiek mažiau pinigų, tačiau yra išrankesni ir labiau renkasi bei svarsto, kol po kelių dienų ką nors nusiperka. Didžiųjų miestų pirkėjams būdinga nuotaika "atėjau-pamačiau-nupirkau". Taip pat pastebėjome, kad pardavimui didelę įtaką turi, kokiame prekybos centre įsikūrusi žaislų parduotuvė. Kuo didesnis prekybos centras, tuo daugiau sulaukiame klientų", - aiškino J.Šabanienė.

Graibstė pasakas

Knygynų tinklo "Baltos lankos" komercijos vadybininkė Viktorija Toliušytė LŽ taip pat tikino, kad gyventojai prieš Kalėdas intensyviai perka vaikiškas knygas dovanoms. "Vidutiniškai vienas klientas vaikiškų knygų dovanų krepšeliui skiria apie 40 litų. Populiariausios yra pasakos ir antrus metus iš eilės graibstomas "Mergaičių vadovėlis". Be to, labiau perkamos prizais apdovanotos knygos", - pažymėjo V.Toliušytė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"