TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kaliningradas masina automobiliais ir statybomis

2013 02 25 6:01
Freelance.ru nuotrauka/Pasaulio futbolo čempionato 2018 metais vienas iš organizatorių Kaliningrado miestas netrukus sulauks didžiulių valstybės  investicijų.

Naujų partnerių ieškančios mūsų šalies įmonės nenustoja žvilgčioti į artimiausią galimybių nišą kitapus Nemuno. Konkurentų  ten apstu, bet verslininkai nenuleidžia rankų.

Pastarojo dešimtmečio Rusijos valdžios planai dėl Kaliningrado srities pažangos buvo pernelyg išpūsti - nepavyko įkurti azartinių lošimų zonos ir turizmo centrų Kuršių nerijoje, stringa planai pastatyti giliavandenį uostą prie Baltijsko.

Bet net tekėdamas lėtai, ekonominis gyvenimas Kaliningrade keičiasi: vyksta valstybės finansuojamų kelių, pramonės objektų, kultūros ir sporto įstaigų statyba. Tikimasi, kad 2018 metais Rusijos miestuose  vyksiantis pasaulio futbolo čempionatas į Kaliningradą, organizuojantį dalį varžybų, taip pat įlies  milžinišką dozę biudžetinių investicijų kraujo.

Didžiulis Kaliningrado pranašumas prieš kitus Rusijos regionus jaučiamas ir dabar, nes mažesnės gamybos sąnaudos, plati prekių pardavimo rinka bei geresnis verslo saugumas čia traukia užsienio  investuotojus. Europos Sąjungos apglėbto krašto ūkį labiausiai kelia ne gigantiški valstybiniai projektai, o privatus automobilių sektorius.

Buvęs sovietinių laikų vyriausybės narys Vladimiras Ščerbakovas "Avtotor" gamyklą įsteigė 1996 metais, nupirkęs ir perkėlęs iš Graikijos į Kaliningradą automobilių "Nissan" surinkimo liniją.  Įmonė  išgyveno dvi ekonomines krizes. Pirmą kartą atsitiesti padėjo BMW gamintojai vokiečiai. Pernai partnerystės sutartį pasiūlė Kanados kompanija "Magna Internation". Kaliningrado automobilių pramonės perspektyva domisi amerikiečių kompanija "General Motors".

Kaliningrade numatoma steigti automobilių gamybos klasterį, kurį sudarytų 21 įmonė, ir statyti naujų gamyklų.

Pavieniui sunkiau

Įstaigos "Versli Lietuva" klasterių koordinatorius Darius Lasionis teigia, kad mūsų šalies automobilių detales gaminančios bendrovės subrendo poreikiui jungtis į viena kitą ekonomiškai palaikančių įmonių grupę - klasterį.

Pasak jo, Lietuvoje antrus metus gyvuojanti naujovė kelią skinasi sunkiai, nors klasterių jau yra įsteigta medicinos prietaisų, lazerių, informacinių technologijų, medienos, inžinerijos pramonėje. "Procesas nėra lengvas. Vienai įmonei organizuoti verslą sudėtinga, o kai susijungia 10 ar daugiau, kartais veikti kartu nepavyksta. Sunku pasakyti, kiek įmonių įstos į automobilių detalių gamintojų klasterį. Susirinkime sulaukta 19 dalyvių, kovą bus bandoma naują darinį įforminti juridiškai. Manau, kad jį sudaryti turėtų 12-14 įmonių", - sakė D.Lasionis.

"Versli Lietuva", padedama Lietuvos generalinio konsulo Kaliningrade Vaclavo Stankevičiaus, kovo pabaigoje rengia verslo misiją į Kaliningrado automobilių koncerną "Avtotor". Jis šiuo metu -didžiausias užsienio markių automobilių surinkėjas Rusijoje. Kasmet nuo konvejerių Kaliningrade nurieda iki 250 tūkst. BMW, "Kia", "Hummer", "Opel", "Chevrolet" ir kitokių, iš viso 30 modelių, mašinų.

"Lietuvos rinka maža, o mūsų įmonės konkuruoti užsienyje pavieniui nepajėgios. Susijungusios į klasterį sustiprėtų. Detalių gamintojai išsikėlė tikslą "Avtotore" susirasti užsakovų. Kaliningrade ketiname pristatyti savo paslaugas ir užmegzti ryšių. Antras vizito tikslas -  susitikimas su Kaliningrado srities pramonės ministru ir kitais valdžios atstovais. Verslininkai neatmeta galimybės ten investuoti, svarstoma statyti gamyklą", - aiškino misijos paskirtį įstaigos "Versli Lietuva" atstovas.

Erdvė statybininkams

Pagal Rusijos valdžios parengtą 2018 metų futbolo čempionato  programą, kaip skelbia žiniatinklis rugrad.eu, Kaliningradui numatoma  skirti 73 mlrd. rublių (maždaug 630 mln. litų). Didžioji jų dalis būtų naudojama, pradedant 2014 metais, tiesti keliams bei tiltui per Priegliaus upę stadiono link ir modernaus 800 vietų bendrabučio statybai. Šiame pastate studentų miestelyje būtų apgyvendinti žurnalistai ir sirgaliai, vėliau jis, matyt, atitektų universitetui. Prieš čempionatą numatoma rekonstruoti ligoninę, įrengti naują sąvartyną. Keli šimtai milijonų rublių skirta gatvių stebėjimo kameroms.

Lietuvos generalinis konsulas V.Stankevičius LŽ sakė, kad dėl investicinės programos kol kas vyksta vidinės srities valdžios diskusijos. "Esu tikras, kad lietuviai tęs tradiciją ir dalyvaus rangovų konkursuose. Mūsų statybininkai čia gerai užsirekomendavę, spaudoje skaitau atsiliepimų, kad darbų kokybė gera. Bet verslininkai dirba rinkos sąlygomis, susiranda užsakymų be mūsų, jei viskas gerai, konsulatas apie jų veiklą čia gali ir nieko nežinoti", - aiškino V.Stankevičius.

Pastaraisiais metais Kaliningrado srityje nuolat dirba keletas Lietuvos kelių įmonių, o iš statybos organizacijų geriausiai įsitvirtinusi yra Panevėžio statybos tresto įmonė "Baltlitstroy". "Kai pradėjau dirbti, prieš kelerius metus mūsų įmonės kreipėsi pagalbos dėl užstrigusių atsiskaitymų. Teko įsikišti. Šiuo metu apie tokias problemas negirdėti, galima manyti, kad sekasi neblogai. Nors tai nereiškia, kad jos nepatiria sunkumų", - kalbėjo diplomatas.

Statybos užmojai dėl futbolo čempionato Kaliningrado srityje gali nukrypti ir į jūros pusę. Rusijos spauda pažymi, kad Transporto ministerijoje kilo minčių žvejybinį uostą Pionerske paversti pramoginiu keleiviniu uostu. Vyriausybėje diskutuojama, ar būtų galima perskirstyti lėšas, numatytas  Baltisjko uosto gilinti, ar ieškoti privačių investuotojų. Sukurtas tarptautinis keleivinis terminalas esą galėtų priimti kruizinius lainerius ir paskatintų turistinės zonos plėtrą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"