TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kaliningrade ir bananai gali tapti deficitu

2014 12 06 11:15
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Rusijos užmojai nuodugniai tikrinti visus iš Lietuvos į Rusijos Kaliningrado sritį įvažiuojančius automobilius su lietuviškais numeriais bei iš Lietuvos įvežamus krovinius, atsisuko prieš pačius kaliningradiečius – artėjant šventėms Maskva juos gali palikti be bananų bei kitų šiltųjų kraštų vaisių.

Mat šimtaprocentinei bei smulkmeniškai patikrai yra siunčiamos ne vien lietuviškais valstybiniais numeriais pažymėtos transporto priemonės, bet ir Kaliningrado srities įmonių vilkikai, jei tik krovinį jie pasikrovė Lietuvoje. Dėl to sunkumų jau patyrė kai kurios vaisius ir daržoves į Kaliningrado srities prekybos tinklus tiekiančios bendrovės – produkcija kaliningradiečius dėl prastovų pasienyje pasiekia ne pagal numatytą grafiką, ir ne tokios kokybės, kokios laukiama.

Kaip Rusijos agentūrai „Rosbalt“ teigė Kaliningrado agrofabriko „Naturovo“ direktorius Aleksandras Ivanovas, ypač yra sudėtinga suspėti laiku atsivežti tuos vaisius ir daržoves, kurių į Kaliningrado sritį niekas tiesiogiai dideliais kiekiais netiekia. „Šiomis dienomis vos neteko į sąvartyną išvežti visą bananų krovinį, kuris keletu dienų ilgiau užtruko muitinės poste, kol buvo tvarkomi dokumentai. Krovinį mes gavome vos ne paskutinėmis realizacijos dienomis“, - pasakojo A. Ivanovas. Jis stebėjosi, kad taip atsitiko net ir tuo atveju, kai krovinį vežė ne Lietuvos firmos, o patys kaliningradiečiai.

Anot A. Ivanovo, atsivežti bananus bei kai kuriuos kitus šiltųjų kraštų vaisius bei daržoves iš jas tiekiančių šalių tiesiai į Kaliningradą nėra galimybių, nes Kaliningrado srities rinka yra nedidelė, čia per dieną parduodama tik iki šimto tonų produkcijos. Srities rinka nėra patraukli vaisius ir daržoves tiekiančioms tarptautinėms bendrovėms, todėl jų laivai į Kaliningrado srities uostus net neužsuka.

Tą patį tvirtino ir prekybos namų „Semja“ generalinis direktorius Olegas Ponomariovas. Pasak jo, jei kaliningradiečiai atsisakytų vaisių ir daržovių, pavyzdžiui, bananų, tiekimo į Kaliningrado sritį per Lietuvą, tai iš viso liktų be jų. Todėl prekybininkai neslepia, kad kai Rusijos muitininkai pradėjo taip nuodugniai ir kruopščiai tikrinti iš Lietuvos įvežamus krovinius, gali sutrikti vaisių ir daržovių tiekimas bei pasitaikyti atvejų, kai jų parduotuvėse iš viso nebus.

„Dabar situacija tokia, kad vaisių ir daržovių kroviniai neišmuitinti stovi po keletą dienų. Mes nesuprantame kas vyksta ir kiek tai tęsis. Artėjant šventėms, tokia nežinia labiausiai gniuždo verslą“, - tikino Verslo klubo „Baltija“ vadovas Eugenijus Jarmoliukas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"