TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Karštą vasaros dieną gaivina ledai

2011 06 14 0:00
Valgydami ledus žmonės tampa laimingesni.
LŽ archyvo nuotrauka

Gegužės pabaigoje prasidėję karščiai išjudino ledų rinką ir pastarosiomis savaitėmis jų nuperkama beveik dvigubai daugiau nei įprastomis vasaros savaitėmis.

Vis dėlto lietuviams dar reikėtų pasitempti. Mat per metus mūsų tautietis suvalgo vidutiniškai apie 7 litrus ledų, o skandinavas (suomis, danas, švedas, norvegas) - 11-14 litrų. Tačiau net šiaurės kaimynai gerokai atsilieka nuo amerikiečių ar Naujosios Zelandijos gyventojų - jie per metus suvalgo po maždaug 25 litrus ledų.

Gamina visą parą

Didžiausios ir moderniausios Baltijos šalyse ledų gamintojos "Ingman ledai" gamykloje Mažeikiuose šiuo metu pagrindinės linijos dirba trimis pamainomis ir per parą pagamina apie pusę milijono porcijų ledų. "Lietuvoje ir artimose mums rinkose ledų prekyba labai reaguoja į oro sąlygas. Įprastai geriausiais vasaros mėnesiais parduodama daugiau nei 10 kartų ledų (tiek kiekiu - litrais, tiek vertine išraiška) nei žiemą. Prekyba kurortinėse vietose, pajūryje geriausiai einasi liepą ir rugpjūtį, tačiau šiemet gali būti, kad sezonas paankstės", - LŽ sakė įmonės generalinis direktorius Virgilijus Radvilas.

"Ingman ledai" prieš trejus metus pastatė automatizuotą gatavos produkcijos sandėlį. "Iš viso įmonė per vasarą sukaupia iki 11-12 tūkst. padėklų ledų. Juos, kai gausiai perkama, parduodame per vieną vasaros mėnesį. Pagal kiekinę išraišką maždaug 60 proc. produkcijos eksportuojama. Turime didžiulius sandėlius, todėl nereikia stabdyti gamybos esant blogam orui ar darbuotojams dirbti karštais savaitgaliais, kai išauga paklausa", - pasakojo V.Radvilas. Per 5 šių metų mėnesius "Ingman ledai" pardavė produkcijos už 20 mln. litų, tai 15 proc. daugiau nei pernai. Jeigu išsilaikys geri vasaros orai, įmonė tikisi dar daugiau parduoti.

Tačiau, kaip teigė įmonės vadovas, krizė neaplenkė ir ledų gamintojų. "Lietuvoje, ypač praėjusiais metais, jautėme krizę: mažėjo vartojimas, kur kas daugiau buvo perkama pigesnių ledų. Jei nėra gero oro, ledams pritrūksta ir pinigų, nes tai nėra pagrindinė maisto krepšelio dalis", - pasakojo V.Radvilas.

Brangino pieno kainos

Ledų kainos šiemet didėjo dėl pieno produktų brangimo, nes pienas - viena pagrindinių valgomųjų ledų sudedamųjų dalių. "Padidėjusios pieno kainos lėmė Lietuvos gamintojų ledų brangimą maždaug 15 proc., tačiau pardavimas dėl to nesumažėjo, o tik išaugo", - LŽ teigė IKI parduotuvių tinklą valdančios "Palink" bendrovės Marketingo ir komunikacijos departamento vadovas Arvydas Rimas. Anot jo, ledus lietuviai valgo nepriklausomai nuo darbo dienos - ledų vartojimui įtakos turi tik oro sąlygos ir temperatūra. Gegužės mėnesį IKI prekybos tinkle valgomųjų ledų pardavimas padidėjo net 79 proc. daugiau nei balandį. Be to, šiais metais parduota 24 proc. daugiau ledų nei pernai, o "Cento" ledų apyvarta pakilo 16 procentų.

"Maximos" tinklo parduotuvėse ledai šiemet taip pat kainuoja brangiau dėl brangusių žaliavų. "Sezono metu taikome daug akcijų ir nuolaidų skirtingų gamintojų ledams, norintieji gali įsigyti ledų už patrauklią kainą", - LŽ sakė šio tinklo atstovė ryšiams su visuomene Olga Malaškevičienė. Kai kurių ledų kainas kėlė ir "Rimi Lietuva", tačiau ir šis tinklas vasarą pirkėjus vilioja įvairiomis nuolaidomis.

"Norfos" parduotuvėse populiariausi ledai "ant pagaliuko". Mat, kaip LŽ sakė šio prekybos tinklo atstovas Darius Ryliškis, daugiausia ledų suvalgo vaikai. "O vaikams ledai turi būti "ant pagaliuko", nes tik tokie jie yra "tikri", - aiškino D.Ryliškis. Jis pastebi, kad ledų šiemet perkama panašiai kaip ir pernai, tačiau žmonės daugiau pradėjo pirkti brangesnių ir įmantresnių ledų. Per keturis mėnesius "Norfoje" valgomųjų ledų parduodama 10 kartų daugiau nei ne sezono metu, o karštą dieną, palyginti su šaltesne, - 3-4 kartus daugiau. Iš viso per keturis šiltuosius metų mėnesius viename prekybos tinkle parduodama apie 15 mln. porcijų ledų.

Karaliauja lietuviška produkcija

Beveik visuose prekybos tinkluose populiariausi yra Lietuvos gamintojų ledai. "Vieno aiškaus lyderio išskirti negalima. Populiariausia ledų rūšis yra vanilinis plombyras. Šiltomis dienomis padidėja vaisinių ledų (šaldytų sulčių ir šerbetų) pardavimas. Vasarą daugiausiai parduodama ledų su vafliniais indeliais - 47 proc., 22 proc. sudaro šokoladu glaistyti ledai su pagaliuku, - LŽ sakė IKI atstovas A.Rimas. Šio tinklo parduotuvėse 2010 metų gegužės-rugpjūčio mėnesiais buvo parduota 1 350 tonų ledų. Iš viso čia prekiaujama 225 pavadinimų ledais.

"Maximos" parduotuvėse taip pat populiariausia Lietuvos gamintojų produkcija. "Lietuviškų ledų perkama daugiausia. Populiariausi ledai - vaniliniai su vafliniu puodeliu. Karštuoju laiku vienos porcijos ledai - viena populiariausių prekių. Vasarą ledai porcijomis populiaresni už šeimos ledų pakuotes. Ne sezono metu - atvirkščiai", - teigė "Maximos" atstovė O.Malaškevičienė.

"Rimi" parduotuvėse taip pat karaliauja lietuviški ledai. "Vieni renkasi brangius, užsienietiškus ledus, kiti perka tik akcinius ir pačius pigiausius, tačiau dauguma renkasi lietuviškus ledus, vienos porcijos pakuotes, kainuojančias apie 2 litus. Jei reikėtų apibūdinti lietuvio mėgstamiausią vidutinę ledų porciją, tai būtų lietuvių gamintojo klasikinis vanilinis plombyras su vafliniu indeliu", - LŽ teigė "Rimi Lietuva" viešųjų ryšių vadovė Raminta Stanaitytė-Česnulienė. Šią vasarą "Rimi" pradėjo prekiauti 50 naujo skonio ledų, 90 proc. iš jų - naujiena rinkoje. "Aišku, labiausiai ledus mėgsta vaikai. Tačiau tokiu metų laiku ir oru - ledus perka ir vyrai, ir moterys, ir jauni, ir seni", - sakė prekybininkų atstovė.

Ateina naujas žaidėjas

Šią vasarą Lietuvos rinkoje pardavinėti ledus su "Algidos" prekės ženklu pradėjo didžiausias pasaulyje valgomųjų ledų gamintojas "Unilever". Bendrovė sieks tapti vienu pagrindinių šios prekių kategorijos žaidėju Baltijos šalių rinkose. "Unilever" neatmeta tikimybės įsigyti ir vietos ledų gamintoją. Bendrovė kasmet pasaulyje parduoda ledų už maždaug 5 mlrd. eurų. "Mūsų konkurencinė stiprybė yra didelė tarptautinė patirtis. Atlikome išsamią vietos rinkos, vartotojų pasirinkimą lemiančių veiksnių ir konkurencinės aplinkos analizę. Savo puikiai žinomų tarptautinių valgomųjų ledų prekės ženklų, tokių kaip "Magnum" ar "Carte d'Or", krepšelį papildėme Lietuvos, Latvijos ir Estijos rinkoms sukurtu ekonominės klasės prekės ženklu "Big Milk" - valgomaisiais ledais, kurie gaminami Čekijos Respublikoje", - sakė "Unilever" Baltijos šalių direktorius Rafalas Trydenskis.

"Unilever" mato geras Baltijos šalių valgomųjų ledų rinkos perspektyvas ir atidžiai išstudijavo skirtingus vartotojų Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje lūkesčius, pirkimo įpročius ir požiūrį į ledus. Per metus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje vienas žmogus suvalgo vidutiniškai 6-8 litrus ledų, tad rinka turi erdvės augti. "Palyginkime: kaimyninėse Švedijoje ir Suomijoje valgomųjų ledų vartojimas yra 30-50 proc. didesnis. Pienininkystės sektorius Baltijos šalyse tradiciškai buvo ir yra stiprus, o vartotojų nusiteikimas kokybiškų valgomųjų ledų atžvilgiu yra palankus tolesnei rinkos plėtrai", - sakė "Unilever" vadovas Baltijos šalims. Lietuvoje pirkėjai galės rinktis iš daugiau nei 20 "Algidos" valgomųjų ledų rūšių - jie bus ir su vafliniais puodeliais, ir su pagaliuku, ir šeimoms skirtose didesnėse pakuotėse. "Algidos" ledų platintoju Baltijos valstybėse tapo Lietuvos bendrovė "Sanitex". "Unilever", didžiausias pasaulyje valgomųjų ledų gamintoja, savo produkciją parduoda daugiau nei 115 pasaulio šalių.

"Ingman ledai" generalinis direktorius pripažįsta, kad "Algidos" ledus pristatanti įmonė yra rimta konkurentė, tačiau jos nesibaimina. "Ingman" - laiko išbandytas gamintojas Lietuvoje, taip pat Baltijos šalyse ir Suomijoje. Pirmiausia - dėl aukštos kokybės, asortimentą nuolat atnaujiname. Mūsų produkcijos netrūksta nei šaltu oru, nei karštomis dienomis. Manau, kad klientai tai įvertina", - tikino V.Radvilas.

Į LŽ žurnalisto klausimą, kur slypi valgomųjų ledų populiarumo priežastis, V.Radvilas atsakė: "Žinau tik tiek, kad ledai yra sveikas produktas dėl suderinto baltymų, riebalų ir angliavandenių santykio, juose yra daug kalcio ir kitų svarbių medžiagų organizmui. Taip pat teko skaityti, kad valgydami ledus žmonės tampa laimingesni".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"