TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Karštis didina pirkėjų troškulį

2010 07 16 0:00
LŽ archyvo nuotrauka

Vasariški orai ir ypač užpuolę karščiai teikia pelningo sezono viltį gaiviųjų gėrimų bei mineralinio vandens gamintojams - jų produkcijos parduodama daugiau.

"Šią vasarą matome maždaug 10 proc. pardavimo pakilimą, palyginti su pernai", - teigia Gintas Petrus, UAB "Neptūno vandenys" direktorius. Kad žmonės šiemet linkę išgerti daugiau pilstomo vandens, pritaria ir Rolandas Sturlis, UAB "Birštono mineraliniai vandenys" verslo plėtros direktorius.

Nė vienas verslininkas kol kas negali tiksliai nusakyti, kaip šių kelių dienų karščio šuolis paveikė gaiviųjų gėrimų ir pilstomo vandens pardavimą - tam įvertinti reikia laiko. Tačiau sutariama, kad vandens poreikis tikrai išaugęs. Kad tokius duomenis pateikti dar per anksti, pritaria ir Nauris Vaitkevičius, "Smetonišką" girą gaminančios AB "Ragutis" prekybos ir rinkodaros direktorius: "Dar nėra didesnių pasikeitimų, rinka pakankamai inertiška, po savaitės ar dviejų taps aiškiau." Su tokiomis išvadomis sutinka Marius Gudauskas, UAB "Elmenhorster" generalinis direktorius. Tik Kęstutis Špokas, UAB "Selita ir Ko" komercijos direktoriaus pavaduotojas, pateikia konkretesnių duomenų: per karščius pardavimas išaugę maždaug 20 procentų. Taip būna ištroškę pirkėjai, kai oro temperatūra pakyla nuo kokių 22 iki 35 laipsnių.

Gazuotas ar ne?

Gazuotas vanduo vis dar laikomas tradiciškai populiaresniu, todėl jam labiau sekasi patraukti pirkėjų. Tačiau R.Sturlis teigia, kad žmonės nors nelabai smarkiai, bet linksta prie natūralaus mineralinio vandens. G.Petrus net teigtų, kad negazuotam gėrimui sekasi geriau. Galiausiai, kaip sutaria abu pašnekovai, tai priklauso nuo pirkėjų polinkių. "Pirkėjai vis dažniau renkasi mineralinį, o ne paprastą stalo vandenį", - tvirtina G.Petrus.

Tuo pačiu metu didėja ir sulčių gėrimų pardavimas. "Šie gėrimai yra lengvesni, o sultys yra "sunkioji artilerija", - aiškina M.Gudauskas.

Tiesa, tik vandens gamintojai gali džiaugtis paklausos pakilimu, kai už lango tvyro 35 laipsnių karštis. "Selita" ir "Ragutis" teigia pajutę 10 proc. pardavimo smukimą, palyginti su praeita vasara, "Elmenhorster" - net 25 procentų. Dėl to labiausiai kaltinama krizė.

"Pirkėjas keičia vaisvandenius į vandenį", - teigia K.Špokas. Pirmiausia tokią pamainą renkasi mažesnes pajams gaunantys pirkėjai.

M.Gudauskas teigia, kad Baltijos kraštuose sulčių suvartojama mažiau nei kitose Europos šalyse. Išgeriamas kiekis skiriasi 2-3 kartus. O Lietuvos sulčių rinkoje parduodama apie 70 mln. litrų šių gėrimų. "Kiek čia teišeina - maždaug 20 litrų žmogui per metus", - sako M.Gudauskas, kurio firmai tenka 18 proc. vietos rinkos dalies. Jo teigimu, sulčių litro kaina visoje Europoje yra maždaug vienoda, tačiau Lietuvoje žmonės uždirba gerokai mažiau, netruks priduria jis, komentuodamas lietuviškų ir europietiškų kainų palyginimą.

Konkurenciją stiprina reklama

Užsienio konkurentai kelia didelių sunkumų vietiniams gaiviųjų gėrimų gamintojams. R.Sturlis įvardija Baltarusiją, Gruziją ir Kaukazo šalis kaip didžiausias konkurentes vietiniams vandens prekeiviams. G.Petrus guodžiasi, kad pirkėjai po truputį nuo užsieniečių nusigręžia ir grįžta prie vietos gamintojų produkcijos: "Garsiems užsienio prekių ženklams geriau sekasi restoranuose, kur už vandens buteliuką gali paprašyti ir 10 litų."

K.Špokas teigia, kad sulčių gėrimų rinkoje konkurencija juntama, tačiau ji nėra baisi. Giros gamintojai dar optimistiškesni. "Konkuruoti puikiai sekasi, ypač kai produktas gerai reklamuojamas ir gavęs daug apdovanojimų", - "Smetoniškos" giros grumtynes lentynose komentuoja N.Vaitkevičius.

Karščių kankinami gyventojai tuština lentynas, bet gamintojai teigia nejaučiantys sunkumų dėl staiga padidėjusios paklausos. "Neptūno vandenų" gamykla Varėnoje teigia dirbanti labai intensyviai. O "Elmenhorster" paklausą patenkina ir galėtų tiekti dar daugiau.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"