TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kazachų grūdų keliai - mįslingi

2006 06 16 0:00
Klaipėdos uoste veikia vienas grūdų terminalas, bet kazachiškų grūdų jame nekraunama. Autorės nuotrauka

Pranešimus apie Kazachstano planus Klaipėdoje statyti savo grūdų terminalą uosto vadovybė ir uoste dirbančios bendrovės vertina skeptiškai

Šią savaitę Sankt Peterburge vykusiame ekonomikos forume Azerbaidžano nacionalinio investicinio fondo atstovas Masatas Kabaševas pareiškė, kad Kazachstaną domina Baku ir kiti užsienio uostai, tarp jų ir Klaipėda. Pasak jo, Lietuvoje kazachai ketina statyti grūdų terminalą, o Gruzijoje ir Azerbaidžane - įsigyti jau veikiančius grūdų terminalus. Šią informaciją išplatino Kazachstano politinių naujienų agentūra (APN).

Klaipėdos uoste įsikūrusios bendrovės tokią žinią sutiko nepatikliai. Nors uoste per pastarąjį dešimtmetį Kazachstano prezidentas lankėsi dukart, iš šios valstybės sulaukta tik lengvatine kaina vežamų ferolydinių (iki 700 tūkst. tonų per metus), kuriuos krauti sudėtinga, o pelno gaunama mažai. Dėl didelių Rusijos geležinkelio tarifų ir būtinybės kirsti trečios valstybės (Baltarusijos arba Latvijos) teritoriją gabenti kitus Kazachstano krovinius į Klaipėdos uostą kainuoja brangiau nei į kitus.

Trauko pečiais

"Kazachstano grūdų savininkai niekada nėra užsiminę, kad jiems reikalingas dar vienas terminalas prie Baltijos jūros. Pernai vasarą Ventspilio uoste kazachai pasistatė grūdų terminalą, tačiau jis pustuštis, nes žemės ūkio produkcijos eksporto kryptis nustato javų derlius ir paklausa rinkoje. Nuo 2002 metų neteko girdėti, kad kazachai būtų vežę grūdus į Vakarus, nes jie turi pirkėjų gretimose rinkose, Rusijoje ir Artimuosiuose Rytuose", - kalbėjo Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos "Klasco" komercijos direktorius Vytautas Kaunas.

"Dėl terminalo statybos kazachai į mus nesikreipė. Vienintelė uosto kompanija, kuri planuoja dideles statybas, yra "Klaipėdos Smeltė", - abejodamas informacijos tikrumu realiausią kazachų partnerį nurodė Artūras Drungilas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto komercijos direktorius.

Artimiausiu metu "Klaipėdos Smeltė", be kitų objektų, planuoja statyti ir žemės ūkio produktų terminalą. Generalinis direktorius Rimvydas Vaštakas LŽ tik pareiškė, kad bendrovė "derasi su daug kuo", bet išsamiau žinios nekomentavo.

Konkurencijos uosto viduje dėl Kazachstano grūdų šiuo metu nesibaiminama, nes, Rusijos klientams 2003 metais atsisakius ketinimų vežti grūdus per Klaipėdą, "Klasco" terminalu naudojasi Lietuvos grūdų eksportuotojai.

Latviams nesiseka

Ventspilio pavyzdys rodo, kad žemės ūkio produkcijos eksporto kiekis priklauso ne nuo terminalo savininko. Praėjusių metų liepą terminalą atidaręs Ventspilis per pusmetį perkrovė 75 tūkst. tonų grūdų. Pagal 5 mėnesių rezultatus šiemet ten perkraunama po 14 tūkst. tonų, o ne 125 tūkst. per mėnesį, kaip žadėjo investuotojai.

Klaipėdos uoste 2005 metais perkrauta 903 tūkst. tonų grūdų, iš jų "Klasco" terminaluose - 854 tūkst. tonų. Šiemet iki vasaros "Klasco" perkrovė 353 tūkst. tonų pernykščio derliaus. Liepą bendrovė rengiasi kviesti į pasitarimą grūdų eksportuotojus. Tik tuomet tikimasi išgirsti prognozę, kiek jie planuoja parduoti grūdų užsienyje per 2006-2007 metų sezoną.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"