TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Keičiasi sieninių kalendorių mados

2012 11 02 6:00
LŽ archyvo nuotrauka/Naujausia mada tarp vidutinio dydžio įmonių - kiekvienam darbuotojui Kalėdų proga dovanoti po kalendorių su jo ir kolektyvo asmeninėmis nuotraukomis.

Spaustuvininkai sako, kad anksčiau kalendoriuose dažniausiai buvo vaizduojama tiesmuka produktų reklama, o dabar dizainerių prašoma sukurti vaizdines metaforas, kurios neatsibostų akiai kabodamos ant sienos visus metus.

Kaip LŽ pasakojo S.Jokužio leidyklos-spaustuvės savininkas Saulius Jokužys, verslo įmonės jau suformavo savo užsakymų paketus kitų metų kalendorių gamybai. Dauguma jų nori, kad 365 dienų sisteminis sąrašas būtų ir biuro interjero puošmena, todėl samdo aukštesnio lygio dizainerius kalendorių maketams sukurti. Vidutinės įmonės užsisako 100-250 kalendorių, o didesnės, norinčios juos dovanoti ne tik partneriams, bet ir klientams, - ir 5 tūkstančius. S.Jokužys pridūrė, kad populiariausi yra sieniniai kalendoriai, tradiciškai kabinami biuruose ant vinies.

Madingos metaforos

"Mados keičiasi. Anksčiau kalendoriuose buvo populiaru demonstruoti įmonės gaminamą produkciją arba, pavyzdžiui, transportą, gabenantį krovinius, o dabar siekiama ką nors pasakyti pasitelkiant konceptualią idėją", - pabrėžė S.Jokužys. Paklaustas, kokios tos idėjos, pašnekovas atsakė, kad dauguma jų paremtos optimistinėmis metaforomis. "Pavyzdžiui, vienas bankas savo kalendoriuje vaizduoja, kaip jo klientas kopia į užsibrėžtų tikslų ar svajonių viršūnę. Pats bankas čia yra tarsi alpinisto virvė, kuri kilus ekstremaliai situacijai gelbės lipant į viršukalnę. Antai krovinius gabenanti įmonė vietoj šį procesą vaizduojančios nuotraukos renkasi sulankstomo laivelio formos kalendorių", - pasakojo S.Jokužys.  

Spaustuvininkai pastebi ir kitą tarp vidutinio dydžio įmonių plintančią madą - kiekvienam darbuotojui Kalėdų proga dovanoti po kalendorių su jo ir kolektyvo asmeninėmis nuotraukomis, kuriose užfiksuoti net naminiai augintiniai. "Aišku, nepamirštama uždėti ir bendrovės logotipo. Juk smagu namie turėti tokį kalendorių", - mano S.Jokužys.   

Mažesnės spaustuvės kalendorių užsakymų piko laukia vėliau, gruodžio mėnesį. Kalendoriai.net portalas, siūlantis pasigaminti individualius kalendorius, papuoštus asmeninėmis nuotraukomis, tokių užsakymų kol kas turi nedaug. "Jau gauname pavienių prašymų pagaminti proginį kalendorių su žmogaus, kurį norima pasveikinti, nuotraukomis. Paprastai jų užsakoma po vieną-du. Vienas toks kalendorius kainuoja apie 40 litų", - aiškino portalo vadybininkė.

Kaune veikiančios spaustuvės IĮ "Sirma" vadybininkas sakė, kad jie įmonių užsakymus pradeda gauti gruodžio pradžioje, o dabar daugiausia teiraujamasi dėl sieninių trijų dalių kalendorių gamybos galimybių. Jie populiariausi tarp bendrovių, kurios tuose kalendoriuose pageidauja matyti savo produkcijos nuotraukas arba su jų veikla susijusius vaizdus. "Tai - standartiniai prašymai, su specialiais užsakymais nelabai ir dirbame", - pridūrė vadybininkas.

Kad nenusibostų

Dizaino studijos UAB "IMAGO facta" vadovas Darius Abromaitis teigė, jog kasmet sukuria po 4-5 meninių kalendorių maketus. Juose esą svarbiausia - estetika, praktiškumas nustumiamas į antrą planą. "Savo klientams taip pat rekomenduojame rinktis vaizdinę metaforą, o ne tiesmuką reklamą, kad ji metus kabėdama prieš akis nenusibostų, neįgristų ir nepradėtų erzinti", - tvirtino D.Abromaitis.

Pasiteiravus, kokie būna meniniai kalendoriai, dizaineris dėstė, jog tai gali būti montažas su miesto nuotraukomis, įvaizdiniais simboliais, įvairiomis abstrakcijomis. Jų šriftas paprastai būna smulkesnis negu populiarių sieninių kalendorių, turinčių datos žymeklį. D.Abromaitis pabrėžė, kad studija išplėtojo hibridinių kalendorių liniją, kurioje dera meninio ir kanceliarinio dizaino pranašumai.

Verslui nebegamina

Prekybos tinklo "Iki" viešųjų ryšių vadovas Valdas Lopeta LŽ sakė, kad vadovams ir administracijos darbuotojams kiekvienais metais dovanojama po darbo kalendorių, kuriame, be įprastos informacijos, yra vietos ir įmonės vertybėms bei kitoms darbuotojams svarbioms datoms pasižymėti. Iš viso tokių "Iki" kalendorių kasmet užsisakoma apie tūkstantį.

Tuo metu UAB "Kalendorius" direktorius Aurelijus Naruševičius LŽ paaiškino, kad jie šiemet nei stalinių kalendorių, nei vadovo knygų su kalendoriumi nebeleidžia. "Pagaminu kalendorių už 1,42 lito, o prekybos agentas pasiūlo už 1,1 lito nupirkti jų dešimt tūkstančių vienetų. Prekybos centruose pilna pigių sieninių "lietuviškų" kalendorių. Ir visai neaišku, kur jie pagaminti. Aš tiekiu vadovo knygas po 9 litus, o kas nors kitas - po 2 litus. Taigi prekybininkai patarė man nebesivarginti, nes nuo mažmeninės 25 litų kainos jie uždirba kelis kartus daugiau negu parduodami mano knygas", - guodėsi bendrovės direktorius.

Kas tie užsienio konkurentai, spausdinantys tokius "lietuviškus" kalendorius, jis teigė nežinąs. A.Naruševičius sakė matęs ir šiurkščių klaidų tuose pigiuose kalendoriuose, bet į ką kreiptis, kur skųstis, ant jų esą nenurodyta.

"Dėl pigios užsieninės produkcijos iš verslo segmento persiorientavome į masinį. Gaminame senovinio tipo plėšomus sieninius kalendorius su grožio, sveikatos patarimais. Išleidome panašų sieninį kalendorių "Poilsiaukime išmintingai", taip pat nebrangų astrologinį 2013 metų kalendorių. Pratęsėme ir "Pradinuko užrašų" gamybą, nes pernai šie kalendoriai buvo labai greitai išpirkti", - dėstė "Kalendoriaus" vadovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"