TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Keleivių bilietai prieš šventes pabrango

2011 04 27 0:00
5 proc. pakeltos bilietų kainos tik iš dalies padengs padidėjusias vežėjų išlaidas.
LŽ archyvo nuotrauka

Per Velykas kelionės tarpmiestiniais maršrutais Lietuvoje kainavo brangiau. Kelti teikiamų paslaugų įkainius vežėjus verčia ne tik brangstantys degalai, bet ir sumažėjęs keleivių skaičius.

Tolimojo keleivinio transporto kompanija (TOKS) prieš Velykas, kai autobusais keliauja daugiausia žmonių, visų maršrutų autobusų bilietus pabrangino vidutiniškai 5 procentais. Šis procesas, pasak generalinio �direktoriaus Arūno Indrašiaus, užtruko dvi savaites, mat įvairių maršrutų autobusų kainos kilo nevienodai. Pavyzdžiui, kelionė iš Vilniaus į Kauną TOKS autobusu pabrango 1 litu, iš Vilniaus į Klaipėdą - 2 litais. "Tolesnių maršrutų bilietai brango mažiau, artimesnių - daugiau", - patikslino A.Indrašius.

Pasak TOKS vadovo, bendrovės bilietų kainos buvo stabilios daugiau kaip dvejus metus, nors degalai per šį laiką pabrango 1,7 lito už litrą. "Daugiau laikyti kainų nebegalėjome, nes degalai toliau brangsta", - tvirtino A.Indrašius.

Vien per paskutinius penkis mėnesius dyzelinas Lietuvoje pabrango maždaug 20 procentų. Todėl 5 proc. pakeltos bilietų kainos tik iš dalies padengs padidėjusias vežėjų išlaidas. A.Indrašius atsisakė įvardyti, kiek turėtų brangti bilietai, kad būtų kompensuotos išaugusios vežėjų išlaidos. "Nenoriu gąsdinti žmonių", - atsakė TOKS vadovas.

Balandžio mėnesį iki 5 proc. bilietų kainas pakėlė ir didžiausia šalyje tarpmiestinio keleivių vežimo bendrovė "Kautra". "Degalų kainos intensyviai kyla jau pusę metų, ypač degalai pabrango prieš Naujuosius metus. Neliko jokių iliuzijų, kad galėtume toliau dotuoti keleivių vežimą. Mūsų pelno maržos nėra tokios didelės, kad galėtų kompensuoti degalų kainas", - LŽ aiškino "Kautros" generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Tačiau net ir pakeltos bilietų kainos nekompensuos išaugusių "Kautros" išlaidų. "Šiokios tokios kompensacijos tikimės, bet vis tiek toliau dotuosime keleivių vežimą, nes brangindami vežimą tiek, kiek diktuoja rinka, išgąsdintume keleivius ir rezultatas būtų dar blogesnis. Renkamės kompromisą: degalų brangimą draugiškai dalijamės su keleiviais. Dabar dirbame nuostolingai, tikimės, ateityje padėtis pagerės", - aiškino "Kautros" vadovas.

Abi bendrovės paskutinį kartą kėlė kainas prieš dvejus su puse metų, kai nuo 5 iki 18 proc., o vėliau iki 21 proc. padidėjo keleivių vežimo pridėtinės vertės mokestis (PVM). 2009 metų pradžioje keleivių vežimas tarpmiestiniais maršrutais vidutiniškai pabrango 14 procentų.

Sunkmetis pavertė žmones namisėdomis

Vežėjus prispaudė ne tik 16 proc. išaugęs PVM, bet ir per krizę sumažėjęs keleivių srautas. Vežėjų darbas - sezoninis. Daugiausia keleivių sulaukiama penktadieniais-sekmadieniais, kitomis dienomis autobusai rieda �pytuščiai, kai kuriais maršrutais tevažiuoja 2-10 keleivių.

Nepasiteisino vežėjų viltys, kad sunkmečio ištikti lietuviai iš automobilių persės į autobusus. Priešingai, nuo 2008-ųjų pabaigos tarpmiestinių maršrutų keleivių (atitinkamai ir pajamų) sumažėjo apie 30-40 procentų. "Anksčiau Vilniuje virė statybos, žmonės keliavo į darbus. Dabar jie darbų neturi. Į svečius, kaip pirmiau, žmonės nebevažiuoja, neatsisako tik kelionių į ligonines lankyti artimųjų", - pasakojo TOKS vadovas A.Indrašius.

"Pinigus uždirbame vasarą, per Kalėdas ir Velykas. Be to, vasara vasarai nelygi. Jeigu oras blogas, - keleivių mažiau. Jeigu šviečia saulė, žmonės keliauja. Atlyginimą gavo laiku - važiuoja. Negavo - sėdi namuose. Daug niuansų. Mes pinigus skaičiuojame metų gale ir tada žiūrime, ar sueina galai", - aiškino A.Indrašius.

Jis tikėtųsi lūžio nebent tuomet, jeigu degalai pabrangtų tiek, kad žmonėms važiuoti automobiliais taptų nepakeliama našta. TOKS veža keleivius ir į Estiją, Latviją, Ukrainą, Rusiją ir kitas Europos šalis. Šiuo metu daugiau keleivių pradėjo vykti į Vokietiją. Čia nuo gegužės 1 dienos Rytų europiečiams atveriama darbo rinka.

"Tarptautinė rinka labai svyruoja. Kažkada Londono maršrutas buvo lyg Klondaikas. Pirmyn ir atgal pilni autobusai važiuodavo. O šiandien į Londoną niekas autobusais nebevažiuoja. Visi skrenda lėktuvais, rinka perpildyta, bilietų kainos nedidelės. Daugiau žmonių į artimąjį užsienį važiuoja tik vasarą ir prieš šventes", - pasakojo "Kautros" vadovas L.Skardžiukas.

Keleri metai nuostolingi

Sukdamiesi iš sunkios padėties vežėjai bando optimizuoti išlaidas. Balandžio pradžioje "Kautra" paskelbė planuojanti imtis naujos veiklos - teikti krovinių vežimo paslaugas. Pasak L.Skardžiuko, tai iš dalies susiję su nuostolingu keleivių vežimu. "Bendrovė privalo dirbti pelningai. Esame diversifikavę verslą ir užsiimame įvairia papildoma veikla, ji šiek tiek kompensuoja nuostolius. Tačiau keleivių vežimo tendencijos neteikia optimizmo, todėl nusprendėme kiek išskaidyti riziką ir pradėti vežti krovinius", - LŽ teigė L.Skardžiukas.

Pastaraisiais metais "Kautra" įsigijo Vilkaviškio ir Prienų autobusų parkus. Tai bendrovei padėjo sumažinti sąnaudas. "Pajamas išlaikėme tokias pačias, o sąnaudas sumažinome, - sakė S.Skardžiukas. - Turint didesnį maršrutų tinklą pavyko dirbti racionaliau. Šiuo atveju keleiviai nenukentėjo, tiesiog mažiau pinigų paleidome dūmais", - sakė L.Skardžiukas.

"Kol kas svajoti ką nors uždirbti - tuščias reikalas. Dirbame tik tam, kad išsilaikytume ir suteiktume reikalingas paslaugas. Apie pelną nekalbame. Paskutinį kartą jį skaičiavome 2008 metais - prieš krizę", - LŽ teigė TOKS vadovas A.Indrašius.

"Kautra" praėjusiais metais vidaus rinkoje minimaliai gavo pelno, o tarptautiniai maršrutai nuostolingi jau treti metai. "Keleivių daugėja, pajamos pamažu didėja, bet tą didėjimą aplenkia augančios degalų kainos, mat padidėjusios pajamos kompensuoja tik trečdalį degalų brangimo. Tad viskas priklausys nuo to, kaip klostysis padėtis naftos produktų rinkoje", - sakė "Kautros" vadovas L.Skardžiukas.

Šviesos tunelio gale nemato ir A.Indrašius. "Mes - dugne. Kol kas dugne. Meldžiame Dievulį, kad tik nereikėtų kastis giliau", - liūdnai konstatavo TOKS generalinis direktorius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"