TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Keliai veda į pigią Lenkiją

2009 02 06 0:00
Ūkio ministras D.Kreivys pareiškė, kad degalų importui, kuris galėtų numušti kainas, kelią į Lietuvą užkerta vietinė
gamintoja monopolinė bendrovė "Mažeikių nafta".
LŽ archyvo nuotrauka

Lietuvos Vyriausybė jau svarsto, kokių veiksmų griebtis, kad gautų suplanuotas biudžeto pajamas iš padidinto degalų akcizo. Kol valdantieji mąsto, gyventojai ir įmonės "remia" Lenkijos biudžetą - kaimyninėje šalyje apsirūpinama ne tik pigiais degalais, bet ir kitomis prekėmis.

Nuo pirmųjų šių metų dienų valdžiai pakėlus akcizo mokesčius, Lietuvoje vėl pabrangę degalai išsėmė ir gyventojų, ir verslininkų kantrybę - kone pusė šalies patraukė į daug pigesnes Lenkijos degalines ar kitas gretimas valstybes. Kaip jau rašė LŽ, per šį sausį akcizo už degalus į Lietuvos biudžetą buvo surinkta 10 mln. litų mažiau nei 2008-ųjų sausio mėnesį.

Pigių degalų kraštas.

Transporto įmonių vilkikų vairuotojai, važiuojantys į Vakarų Europos šalis, stengiasi dyzelino bakus pripildyti Lenkijoje, kur jo kainos dabar vienos mažiausių Europoje. Daug kuro prisipilama ir Latvijoje - tik ne Lietuvoje. Verslo pėdomis suka ir pasienio rajonų gyventojai, lekiantys į Lenkijos degalines.

LŽ kalbintų marijampoliečių teigimu, kelionės į Suvalkus jiems padeda taupyti automobilių degalams skirtas išlaidas. Mat kaimyninėje šalyje šie yra kur kas pigesni. "Pigesnio dyzelino Lenkijoje nusižiūrėjau dar sausio pradžioje, kai apie kainų skirtumą dar niekas garsiai nekalbėjo. Dabar per kiekvieną nuvažiavimą stengiuosi ne tik prisipilti pilną degalų mašinos baką, bet dar ir du kanistrus parsivežu. Šiuo metu turiu sukaupęs jau per 100 litrų dyzelino atsargų, nes iš Rusijos jo jau beveik niekas neatveža", - pasakojo neprisistatęs LŽ pašnekovas.

Anot jo, taip daro daug jo pažįstamų, kurių automobiliai varomi dyzelinu. Tiesa, sausį tam sąlygos buvo palankesnės - Lietuvoje ir Lenkijoje degalinėse parduodamo dyzelino kainų skirtumas buvo didesnis - apie 30-40 centų. Dabar šis skirtumas mažėja - litras dyzelino kainuoja apie 3,8-3,9 zloto (2,85-3 litus).

"Aš nežinau kas tam turi įtakos. Gal ir tai, jog prie kai kurių degalinių kartais net nusidriekia automobilių su lietuviškais valstybiniais numeriais eilė, gal dar kas nors, bet lenkiško dyzelino kainos jau po truputį vejasi lietuviškas. Teko girdėti, kad prie Augustavo ar dar toliau nuo valstybės sienos kai kuriose degalinėse ir dabar dar yra pigesnio dyzelino, bet iki ten aš nuvažiavęs nebuvau", - sakė marijampolietis.

Degalų kainų skirtumą Lietuvos ir Lenkijos degalinėse išnaudoja ne tik stambios pervežimų kompanijos, kurių vilkikai važinėja po visą Europą. Naudą netruko pajusti ir smulkios krovinių pervežimo bendrovės, bei turgaus prekeiviai, ypač tie, kurie važiuoja į Vakarų Europą parsivežti senų automobilių. Jie degalinėse dažniausiai atsiskaito grynaisiais. Todėl vairuotojams kur kas parankiau degalus pigiau pirkti gretimoje Lenkijoje, nei Lietuvoje, nes dažnai kainų skirtumas lieka pačių vairuotojų kišenėje.

Lietuvoje dyzelino akcizas šiuo metu siekia 330,17 euro už 1 tūkst. litrų, Lenkijoje - 337,93 euro, Latvijoje - 330 eurų, Estijoje - 330,10 euro už 1 tūkst. litrų.

Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacija ragina valdžią kuo skubiau peržiūrėti degalų akcizų tarifus. Mat dėl jų šiemet smarkiai sumažėjo degalų pardavimo apimtys, todėl, asociacijos skaičiavimais, valstybė į biudžetą nesurinks daugiau nei 162 mln. litų akcizų ir apie 60 mln. litų pridėtinės vertės mokesčio (PVM).

Premjeras Andrius Kubilius kol kas neįvardija, kokių priemonių būtų imamasi, bet žada stebėti situaciją ir tendencijas. Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Kęstutis Glaveckas trečiadienį jau pareiškė, kad antrąjį šių metų ketvirtį bus apsispręsta dėl galimybės sumažinti dyzelino akcizą. Tuo tarpu ūkio ministras Dainius Kreivys pareiškė, kad degalų importui, kuris galėtų numušti kainas, kelią į Lietuvą užkerta vietinė gamintoja monopolinė bendrovė "Mažeikių nafta" - vykdydama atitinkamą kainodarą ji nesuteikia galimybės importuoti kuro į Lietuvą, dėl to, anot jo, Lietuvoje degalai brangūs.

Lenkijoje šiuo metu silpnėja zloto kursas, tad šioje šalyje kai kurios prekės darosi pigesnes nei Lietuvoje. Todėl mūsų šalies gyventojai ne tik degalus perka Lenkijoje. Sako, taip sutaupantys ne vieną šimtinę litų.

Suvalkų prekybos centrus Marijampolės krašto gyventojai "atrado" prieš keletą metų, kai abi šalys tapo Europos Sąjungos narėmis ir nebeliko pasienio muitinės tikrinimo. Lietuviai plūstelėjo į Suvalkus ieškodami kur kas pigesnių drabužių, apavo, kurie čia vos ne trečdaliu pigesni. Kai Lietuvoje įvairių prekių kainos pradėjo augti kaip ant mielių, buvo prisiminti ir kaimyninės šalies turgūs.

Maisto produktai - dviem savaitėms

Kurį laiką gana skeptiškai vertinę lenkiškus maisto produktus, marijampoliečiai šiandien jų nebevengia. "Į Suvalkų turgų su vyru važiuoju beveik kas antrą šeštadienį. Kartu dažnai pasiimame ir kaimynus, nes mašina septynvietė", - LŽ atviravo Marijampolės priemiestyje gyvenanti Audronė L. Pasak jos, per vieną kelionę ji maisto produktų savo šeimai parsiveža maždaug už 200 litų. Tiek pat parveža ir savo tėvams. "Parsivežto maisto mums užtenka maždaug dviem savaitėms. Lietuvoje už tiek pirkdama produktų, šeimą pramaitinčiau, geriausiu atveju, tik vieną savaitę", - aiškino moteris.

Ji sakė, kad dabar lenkiškas zlotas nekainuoja nė 80 lietuviškų centų, tad kelionės į Lenkiją vis labiau traukia ir jos pažįstamus.

"Kai kada susitariame kelios šeimos ir važiuojame visos kartu. Taip ir laisvalaikį praleidžiame Lenkijoje, šalį apžiūrim, ir apsirūpiname maisto produktais", - džiaugėsi ji.

LŽ kalbintų marijampoliečių teigimu, dabar Lenkijoje verta pirkti beveik visus maisto produktus, nes jų kainos gerokai mažesnės nei Lietuvoje. Kilogramas kiaulienos kumpio Suvalkų turguje kainuoja tik apie 10-12 zlotų (7,5-9 litus), maltos kiaulienos - apie 7 zlotus (5,25 lito), 10 kiaušinių - po 2,5 zloto (2 litus), kilogramas bulvių - po 0,8 zloto (0,6 lito), obuolių - 1-1,5 zloto (0,75-1,2 lito).

Marijampolės turguje analogiškų prekių kainos - kur kas didesnės. Kiaulienos kumpio kilogramas kainuoja apie 16-17 litų, malimui paruoštos kiaulienos kilogramas - apie 13-14 litų, 10 kiaušinių - 3,5 lito.

"Į Suvalkų prekybos centrus kartą per mėnesį važinėju jau beveik porą metų. Tiek vasarą, tiek žiemą. Dabar - vis dažniau. Lietuvoje perku tik tai, kas būtiniausia - duonos, pieno produktų. O beveik viską parsivežu iš Suvalkų, - LŽ pasakojo marijampolietis Vidmantas J. - Ten perkam visus drabužius ne tik mums, bet ir mūsų dviem vaikams. Kai daugiau visko prisiperki, tai ir kelionė atsiperka, nes tarp miestų nėra nei šimto kilometrų."

Marijampoliečiai Lenkijoje jau perka ir pigesnes statybines medžiagas, baldus, įrankius ir dar labai daug ką.

Tuo tarpu Lietuva visiškai pralaimėjo "pasienio konkurenciją" - lenkai Marijampolės prekyvietėse dabar reti svečiai, nors dar prieš metus ar daugiau kai kurie Marijampolės centre esantys didieji prekybos centrai juos traukte traukė ir lenkai juose pirkdavo panašiais kiekiais, kaip dabar lietuviai perka Lenkijoje.

"Lenkai neslepia, kad Lietuvoje jiems pirkti jau nebeapsimoka - labai brangu", - neslepia Suvalkijos prekybininkai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"