TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Keliams rengia skaidresnį finansavimą

2010 03 17 0:00
LŽ archyvo nuotrauka

Valstybės kontrolei pareiškus, kad kelių tiesimo darbai vykdomi neskaidriai, Susisiekimo ministerija parengė kelių statybos ir remonto sistemos reformą. Automobilių kelių direkcijos vadovas pasitraukė iš pareigų.

Susisiekimo ministerija rengia įstatymų pataisas, kuriomis numatoma reformuoti kelių tiesimo ir remonto sektorių, kad būtų kuo labiau sumažinta žmogiškojo faktoriaus įtaka visame kelių projektavimo, statybos procese ir skaidriau panaudoti biudžeto bei ES pinigai. Taip tikimasi sutaupyti apie 10-15 proc. lėšų, skirtų keliams remontuoti ir prižiūrėti.

Tai vakar per spaudos konferenciją pranešė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis. Pasak jo, ministerijos rengiama reformos koncepcija numato pakeisti teisės aktus - Kelių įstatymą, Kelių plėtros ir priežiūros programos finansavimo įstatymą, - reglamentuojančius statybos proceso stebėseną, ir sugriežtinti procese dalyvaujančių šalių materialinę atsakomybę. Teisės aktų pakeitimus dėl pertvarkos planuojama teikti dar šioje Seimo sesijoje - pavasarį. "Pertvarka užtikrins skaidrų pinigų panaudojimą, kokybę ir atsakomybę", - tvirtino E.Masiulis. Jo žodžiais, su rangovais nebebus sudaromos tokios sutartys, kurios nenumato galimybės peržiūrėti darbų kainų.

Rėmėsi auditorių išvadomis

Šių metų pradžioje pristatytose Valstybės kontrolės audito išvadose buvo teigiama, kad Kelių direkcija naudojo lėšas ne pagal paskirtį. Kelių tiesimo ir remonto konkursus laimėjusios bendrovės siūlydavo maždaug 10 proc. didesnę kainą nei rinkos. Auditas atskleidė, kad turimas rezervo lėšas Kelių direkcija leido ne darbams finansuoti, bet kainų skirtumui padengti, pasiūlius rangovui didesnę kainą. Valstybės kontrolieriai taip pat nustatė, jog mažesnės vertės projektus stambios bendrovės jungia į vieną didelį ir taip užkerta kelią dalyvauti konkursuose smulkesnėms įmonėms.

Susisiekimo ministerija, remdamasi audito išvadomis, atliko tyrimą, kuris parodė, kad veikianti sistema kelių tiesimo bendrovėms sudaro galimybę išvengti atsakomybės už nekokybiškai padarytus darbus. Pasak ministro, siekiant įsitikinti, ar baigti projektai atitinka numatytus kokybės reikalavimus, ar racionaliai naudotos lėšos, buvo patikrinti keli konkretūs objektai. Apžiūrėjus keletą 2007-2008 metais remontuotų ruožų rasta pažeidimų - realiai medžiagų panaudota mažiau, negu nurodyta oficialiuose dokumentuose. "Šį tyrimą tęsime ir pavasarį, kai leis orai", - tikino ministras.

E.Masiulis negalėjo įvardyti, kokia žala buvo padaryta dėl neskaidrios veiklos. Anot jo, šiuo metu visa medžiaga perduota teisėtvarkos institucijoms.

Stiprins kokybės kontrolę

E.Masiulis kalbėjo, jog visa kelių statybos ir remonto sistema, t. y. planavimas, konkursų organizavimas, darbai ir jų kokybės kontrolė, sukurta taip, kad niekas neprisiimtų atsakomybės už rezultatą. Dėl nekokybiškai atliktų darbų, nustačius pažeidimų, buvo baudžiama ne įmonė, o vienas jos darbuotojas. Šis netekdavo licencijos. Tačiau pastebėta, kad paprastai net licencija iš darbuotojo atimama labai retai. Įmonės, atliekančios techninę priežiūrą ir už tai iš Kelių direkcijos gaunančios pinigus, iš esmės nelabai kuo rizikuoja rašydamos išvadas dėl vieno ar kito objekto.

Todėl planuojama reorganizuoti valstybinę įmonę Transporto ir kelių tyrimų institutą, o vietoj jos įsteigti tiesiogiai ministerijai pavaldų padalinį, kuris valdytų moderniomis technologijomis aprūpintą kontrolės priežiūros laboratoriją.

"Šiuo metu objektų vertinimas remiasi žmogiškuoju faktoriumi. Nors už valstybės pinigus yra nupirkta pati moderniausia kontrolės priežiūros technika, ji mažai naudojama. Pasirašinėja techninę priežiūrą vykdantys specialistai", - sakė E.Masiulis.

Pasitraukė LAKD vadovas

Vakar Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas Virgaudas Puodžiukas įteikė susisiekimo ministrui E.Masiuliui atsistatydinimo pareiškimą - iš 9 metus einamų pareigų jis nori pasitraukti nuo balandžio 6 dienos.

V.Puodžiukas BNS teigė, jog jam pasiūlyta pasitraukti šalių susitarimu. Tokiu atveju nebus išmokėta išeitinė kompensacija. "Ministras yra politikas ir mato kitokį vadovą, kuris tą politiką įgyvendintų. Kai kuriais klausimais mūsų nuomonės nesutapo, tad paklūstu ministro valiai. Galiu pasakyti, kad jis vertino mano pastangas saugaus eismo srityje, tačiau galbūt aš nemokėjau pasirinkti kai kurių kadrų", - BNS dėstė V.Puodžiukas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"