TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Keliams - spartesnė ES parama

2009 04 21 0:00

Siekiant sušvelninti sumažinto finansavimo pasekmes, šiemet Lietuvoje įgyvendinamiems kelių infrastruktūros projektams bus skiriama didžiausia galima Europos Sąjungos paramos dalis - 85 proc. projekto vertės.

ES iki 2013-ųjų Lietuvai skirta parama bus panaudota kur kas greičiau. "Tai bendras sutarimas, kaip išgyventi tuo sunkiu laikotarpiu. Pernai Europos Sąjungos parama sudarė vidutiniškai 55 proc., o Lietuvos finansavimas - 45 proc. projektų vertės. Tačiau šiemet tris kartus sumažinus finansavimą keliams, esame priversti keisti politiką ir pertvarkyti 2007-2013 metų programą. Taigi iš ES fondų skirtas lėšas turėtume panaudoti iki 2011-ųjų pabaigos, o ne iki 2013-2015 metų, kaip buvo numatyta anksčiau", - dėstė Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Virgaudas Puodžiukas.

Pasak jo, iš ES Sanglaudos fondo 2007-2013 metais Lietuvos transportui skirta 1,305 mlrd. litų, o iš Regioninės plėtros fondo - 946 mln. litų. Šiemet iš pirmojo fondo numatoma panaudoti 360 mln. litų, iš antrojo - dar 353 mln. litų. 2010-2011 metams liks atitinkamai 171 mln. ir 825 mln. litų. "Paskui eisime dirbti į Lenkijos, Latvijos ir kitas rinkas", - juokavo V.Puodžiukas.

Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio įsakymais keičiami pernai patvirtinti ES paramos projektų sąrašai. Juose, kaip pranešė Susisiekimo ministerija, numatoma maksimali ES parama svarbiausiems projektams ir vėlesniam laikui atidedami rezerviniai projektai. Iš 15 transeuropinės reikšmės kelių infrastruktūros projektų dvylika šiuo metu jau įgyvendinami. Jiems bus teikiama pirmenybė ir skiriama didžiausia galima ES parama. Tai - magistralių Vilnius-Kaunas-Klaipėda, "Via Baltica", Ryga-Šiauliai-Tauragė-Kaliningradas ir Kaunas-Zarasai-Daugpilis ruožų rekonstrukcija bei estakadų statyba. Bendra šių projektų vertė - daugiau kaip 1,2 mlrd. litų. Jiems įgyvendinti ketinama panaudoti daugiau kaip 1 mlrd. litų ES paramos lėšų.

Trys dar nepradėti projektai - "Via Balticos" ruožo Mauručiai-Puskelniai ir europinių magistralių Vilnius-Lyda bei Vilnius-Panevėžys-Šiauliai-Palanga ruožų rekonstrukcija - atidedami vėlesniam laikui. Šie projektai būtų įgyvendinami, jei iki 2013 metų kelių sektoriui būtų skirtas papildomas ES struktūrinių fondų finansavimas.

Iš 7 miestų aplinkkelių projektų pirmenybė bus teikiama penkiems -Vilniaus vakarinio aplinkkelio pirmajam etapui, Vilniaus pietinės apylankos (Vilniaus rajono teritorijoje) trims etapams, Šiaulių rajono Kairių miestelio aplinkkeliui. Šie projektai kainuos apie 523 mln. litų, jiems skiriama beveik 427 mln. litų ES parama.

Iš šio sąrašo vėlesniam laikui atidedami magistralėje Kaunas-Zarasai-Daugpilis planuoti tiesti aplinkkeliai - Karmėlavos ir Jonavos.

E.Masiulio teigimu, skiriant šiems projektams didžiausią galimą ES paramą bus užtikrintas spartesnis jų įgyvendinimas, daugiau lėšų jau artimiausiu metu pasieks verslą.

Vyriausybė siūlo Seimui Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšas šiais metais sumažinti 589,9 mln. litų - iki 750 mln. litų, tačiau 411 mln. litų jai bus skirta iš papildomų Europos Sąjungos lėšų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"