TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Keliautojai galės be nuostolių atsisakyti kelionių

2015 11 02 9:00
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Europos parlamentas (EP) praėjusią savaitę atnaujino organizuotų kelionių taisykles, kuriomis dar labiau praplėtė keliautojų teises. Vienas aktualesnių pakeitimų – turistai turės daugiau galimybių atšaukti kelionę ir atgauti už ją pinigus.

Nesvarbu, ar organizuota kelionė įsigyjama biure, ar internetu, keliautojams bus suteikta vienoda apsauga. Turistai turės daugiau galimybių nemokamai atšaukti kelionę, o kelionių organizatoriai turės pateikti išsamesnę informaciją apie būsimą kelionę ir už ją atsakingus asmenis. Naujas nuostatas Lietuva į nacionalinę teisę turės perkelti per dvejus metus.

Išspręs kylančius klausimus

Direktyvoje naujai reglamentuota organizuotos kelionės samprata – organizuota kelione laikomos kartu įsigytos skirtingos paslaugos, pavyzdžiui, skrydžiai, nakvynė ir automobilio nuoma. EP numatė, kad jei skirtingos kelionės paslaugos įsigyjamos vienu mokėjimu – nesvarbu, internete, biure ar telefonu, tokiam užsakymui galioja tos pačios teisės kaip ir organizuotiems keliautojams.

„Iki šiol praktikoje dažnai kildavo klausimų dėl atskirų, tačiau tarpusavyje susijusių paslaugų, įsigijimo: ar šie veiksmai vertintini kaip organizuotą turistinę kelionę sudarantys, ar kaip savarankiški veiksmai. Nuo jų kvalifikavimo priklauso ir turistų teisių apsauga, t.y. organizuotos turistinės kelionės atveju turistai turi teisę į neturtinės žalos atlyginimą dėl netinkamai suteiktų paslaugų. Direktyvoje nustatyta, kad perkant atskiras paslaugas, tačiau už jas kartu užmokant, turistams galioja tos pačios teisės, kaip ir organizuotos turistinės kelionės atveju“, – pakeitimo esmę LŽ aiškino „Tez Tour“ advokatas Edmundas Rusinas.

EP taip pat išplėtė pirkėjo teisę atšaukti kelionę ir atgauti sumokėtus pinigus. Tai jis galės padaryti ir tuomet, kai organizuotos kelionės kaina pakyla daugiau kaip 8 proc. arba atsiranda nepaprastų aplinkybių, pavyzdžiui, įvyksta stichinė nelaimė arba teroro išpuolis.

Tuo tarpu iki šiol, kaip nurodė E. Rusinas, Lietuvos Civiliniame kodekse buvo nurodyta, kad kelionių organizatorius turi teisę, kai tai numatyta sutartyje, likus ne mažiau kaip 20 dienų iki kelionės pradžios padidinti kelionės kainą, nes pasikeitė vežimo išlaidos.

„Taip pat kildavo klausimų dėl turistų teisės atsisakyti kelionės, kuomet priimančioje valstybėje įvykdavo teroro aktas, epidemija ar pan. Šiuo atveju nurodyta, kad tai taip pat viena iš turisto teisių, kuriomis jis pasinaudojęs turi galimybę atsisakyti kelionės, atgaudamas už ją sumokėtus pinigus“, – dėstė advokatas.

Be to, naujos taisyklės numato, kad prieš parduodamas kelionę jos organizatorius ar agentas turės paaiškinti klientui, ar tai organizuota kelionė, kokios yra keliautojų teisės ir kas atsakingas už tinkamą kelionės paslaugų vykdymą, taip pat su kuo reikėtų susisiekti iškilus sunkumams. Apytikslis išvykimo ir grįžimo laikas, taip pat papildomos įmokos, rinkliavos ar jų rūšys – tai dalis išankstinės informacijos, kurią keliautojams privalės pateikti kelionių organizatoriai ar jų agentai.

Rinkos pokyčių neprognozuoja

Kadangi EP direktyva priimta neseniai, o jos įtraukimas į nacionalinę teisę turi būti atliktas per 24 mėnesius, kelionių organizatorius „Tez Tour“ sakė dar sunkiai galintis prognozuoti, kaip į tai naujas teises reaguos keliautojai ir ar tai realiai pakeis jų įpročius.

„Tez Tour“ Viešųjų ryšių ir rinkodaros skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė patikslino, kad užklausų dėl galimybės atsisakyti pabrangusios kelionės bendrovė nesulaukė, nes pakitus atskirų paslaugų įkainiams, pavyzdžiui, kuro kainai, jau įsigytų kelionių kainos nėra koreguojamos – atsiradę papildomi mokesčiai ar padidėję įkainiai kompensuojami organizatoriaus sąskaita.

„Kalbant apie gamtos stichijas arba socialinius, politinius neramumus priimančioje šalyje, „Tez Tour“ griežtai vadovaujasi Užsienio reikalų ministerijos (URM) arba kitų atitinkamų institucijų rekomendacijomis. Tokiose situacijose „Tez Tour“ arba stabdo kelionių organizavimą į tą šalį, arba reaguoja lanksčiai, pasiūlydama turistui keisti kelionės datą, kryptį ar pan.“, – pasakojo bendrovės atstovė.

Tuo tarpu kelionių organizatoriaus „Novaturas“ teisininkė Gražina Noreikė sugriežtintas taisykles įvertino palankiai, tačiau jų įtakos rinkai ir įmonei nedetalizavo. „Visuomet pasisakome už didesnę vartotojų apsaugą ir vienareikšmiškai esame už socialiai atsakingą verslą. Būsime aktyvūs pritaikant šias privalomas direktyvas Lietuvoje. Tai turėtų apsaugoti vartotojus nuo nesąžiningo verslo. Tikimės, kad daugiau šios direktyvos pritaikymo galimybių bus išgryninta atvirų diskusijų metu tarp verslo atstovų, valstybinių institucijų ir vartotojų“, – sakė ji.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba informavo gaunanti nedaug vartotojų prašymų dėl kelionės atšaukimo padidėjus kelionės kainai ar esant nenugalimos jėgos aplinkybėms.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"