TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kelionės mikroautobusais atbaidė trečdalį klientų

2006 07 08 0:00
Nors maršrutinių mikroautobusų keleivių sumažėjo trečdaliu, vežėjų pajamos liko tos pačios.
LŽ archyvo nuotr.

Prieš mėnesį sostinėje trečdaliu pabrangus maršrutinių mikroautobusų bilietams, trečdalis keleivių persėdo į kitas viešojo transporto priemones. Tačiau vežiojimo įmonių tai negąsdina, nes pajamų joms nesumažėjo.

Dėl pabrangusių degalų, pakilusio minimalaus atlyginimo ir įmonėms daug kainuojančių vairuotojų kvalifikacinių kursų Vilniaus miesto vežėjai su savivaldybe praėjusį mėnesį pakėlė kelionės mikroautobusu bilieto kainą nuo 2 litų iki 3 litų. Kaune už tokią pat sumą dar galima būtų maršrutiniu mikroautobusu grįžti ir atgal.

Pasitraukė kas trečias

Vežėjų teigimu, pabrangę bilietai keleivių masiškai neatbaidė. "Birželį, palyginti su geguže, keleivių sumažėjo apie 30 procentų. Tačiau taip būna kiekvieną vasarą, o ne dėl brangesnių bilietų", - sako "Transrevio" direktorius Vladas Dapkus. Jo įmonės 82 mikroautobusai keleivius vežioja šešiais maršrutais. Pernai "Transrevis" Vilniuje vežė daugiau kaip 3 mln. keleivių.

58 mikroautobusų parką eksploatuojančios ir septyniais maršrutais vežiojančios "Dartomos" vadovė Regina Petrokienė irgi sako, kad keleivių gretoms praretėti įtakos turėjo vasara. "Tačiau ekonominio skirtumo nepajutome - pajamos tebėra tos pačios", - sako ji. Dapkaus ir Petrokienės žodžius patvirtina ir vienas LŽ kalbintas mikroautobuso vairuotojas: anot jo, keleivių sumažėjo, bet pinigų už bilietus jie sumoka tiek pat.

Naktys nebus pelningos

Šią vasarą permainos atėjo ir į bendrovę "Vilniaus autobusai": sostinėje naktimis penkiais maršrutais ėmė kursuoti 12 naktinių autobusų. "Ko gero, pelno iš šios veiklos negausime. Tai tiesiog paslauga gyventojams, nes taksi grįžti dažnai problemiška", - teigia "Vilniaus autobusų" generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

Ši paslauga yra eksperimentinė ir truks du mėnesius. Jei projektas pateisins lūkesčius, bus svarstoma galimybė jį pratęsti.

Naktį važiuodami viešuoju transportu vilniečiai naudosis įprastais mėnesio arba vienkartiniais bilietais. Naktį, kaip ir dieną, bus tikrinama, ar visi keleiviai turi bilietus. Iki šiol viešojo transporto priemonės naktį keleivius vežiodavo tik Klaipėdoje.

Trūksta vairuotojų

Keleivius nakčia vežtų mikroautobusai ir Vilniuje, tačiau nėra, kas juos vairuotų. "Naktį dirbtume, jei būtų daugiau vairuotojų", - sako Dapkus.

"Darbuotojų stoka yra visų vežėjų problema, - priduria Petrokienė. - Kita vertus, kažin ar apsimokėtų mums važinėti naktimis pustuščiais automobiliais, mat savivaldybė mūsų sąnaudų nekompensuoja. Juoba kad naktimis dar darbo užmokestis yra dvigubas". Vežėjo paslaugas teikiančio "Olego ir sūnaus" įmonės savininkas Olegas Radijonas taip pat nemato perspektyvų išvairuoti mikroautobusus į gatves naktimis. "Ne, nevešime, nes tai ekonomiškai nenaudinga", - nurėžia Radijonas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"