TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kelionėse praranda ir suvenyrus, ir barzdaskutes

2016 08 28 6:00
"Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Daugėja gyventojų, kurie keliaudami praranda, pameta ar dėl ilgapirščių užsienyje netenka savo asmeninių daiktų, o vidutinis tokiais atvejais patiriamos žalos dydis, kuris šiuo metu siekia apie 300 eurų, kasmet auga.

„Lietuviai turbūt nori išvengti bet kokių netikėtumų, nes vykdami į keliones labai dažnai vadovaujasi logika – „o gal prireiks?“. Dėl to vykstančių atostogauti į šiltus ir saulėtus kraštus lagaminuose dažnai atsiduria lietpalčiai ir skėčiai, o keliaujantys į kalnus dėl visa ko įsimeta ir maudymosi aprangą ar kokį akvalangą. Tai, be abejo, yra žmonių valia, tačiau kuo labiau apsikraunama daiktais, tuo labiau rizikuojama ką nors pamesti, palikti viešbutyje, oro uoste ar autobusų stotyje, nukentėti nuo vagių“, – pranešime spaudai sakė Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Žalų administravimo departamento direktorius Audrius Pilčicas.

Vis tik, draudimo eksperto teigimu, dažniausiai nepatogumų gyventojai patiria, kai jų bagažas pasimeta oro uostuose. Tokiais atvejais paprastai iš karto netenkama kone visų į kelionę pasiimtų daiktų.

„Už bagažą, nuo to momento, kai jis perduodamas vežėjui, pastarasis ir atsako, tačiau ne paslaptis, kad, ypatingai dideliuose oro uostuose, lagaminai ar kuprinės dingsta. Tuomet keleiviams tenka kreiptis į oro linijų bendrovių atstovus. Vežėjai pamestą bagažą, jei dėl jo kreipiamasi nedelsiant, privalo surasti ir grąžinti per 21 dieną nuo skrydžio, tačiau, suprantama, kad net ir kelios dienos be savo daiktų daugeliui gali gerokai prailgti ir apkartinti kelionę ar visus metus planuotas atostogas. Vežėjui nepristačius pamesto bagažo per 21 dieną, keleiviai iš oro linijų bendrovių gali reikalauti kompensacijos už patirtus nuostolius, tačiau tai neišgelbėja nuo rūpesčių, kuomet svečioje šalyje tenka verstis be būtiniausių daiktų“, – pažymi A. Pilčicas.

Tokių rūpesčių, anot A. Pilčico, dalis keliaujančiųjų renkasi išvengti apdrausdami savo bagažą. Tokia apsauga leidžia ne tik gauti kompensaciją dėl prarasto ar apgadinto bagažo po to, kai jis buvo perduotas vežėjui, bet ir padengia iki 175 eurų siekiančias išlaidas būtiniausiems pirkiniams tuo atveju, kai bagažas savininką pasiekti vėluoja bent 6 valandas. Žala daiktus apdraudusiam keliaujančiajam atlyginama ir vagystės atveju ar, kuomet bagažas nukenčia dėl trečiųjų asmenų piktavališkų veiksmų, avarijos, gaisro, sprogimo, stichinių nelaimių, nenugalimos jėgos – su sąlyga, kad gyventojas savo daiktus laikė saugioje patalpoje ar automobilyje.

„Pastebime, kad gana didelių nuostolių lietuviai kelionėse dažnai patiria netekę brangių barzdaskučių ar epiliatorių, kurių vertė kartais siekia ir kelis šimtus eurų. Keliautojai taip pat neretai netenka su bagažu ir iš užsienio šalių parsivežamų suvenyrų – keramikos dirbinių, vazų, skulptūrėlių. Tokiais atvejais nuostoliai taip pat dažnai būna nemenki ir gali gerokai aptemdyti kelionės įspūdžius“, – sakė A. Pilčicas.

Keliaujantiems užsienyje pataria akylai saugoti savo daiktus ir nuo vagių, kurie dažnai taikosi ne tik į turistų kišenes, bet ir be priežiūros paliktas kuprines ir lagaminus. Ypač atidiems reikėtų būti paplūdimiuose, viešajame transporte, traukinių, autobusų ir metro stotyse, turistų traukos objektuose.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"