TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kelto "Lisco Gloria" neatstatys

2011 01 10 0:00
Kelto "Lisco Gloria" atstatymo išlaidos viršytų laivo draudimo sumą, todėl jo neketinama atstatyti.
LŽ archyvo nuotrauka

Danijos draudimo bendrovė nustatė preliminarų Baltijos jūroje spalį sudegusio Lietuvos laivo "Lisco Gloria" nuostolių dydį.

Skandinavų informacijos agentūros "Shipgaz" žiniomis, draudimo kompanija oficialiai įvardijo apytikrę sumą, kuri bus išmokėta Lietuvos bendrovei "DFDS Lisco" už sudegusį keltą "Lisco Gloria". Žala esą siekia 450 mln. Danijos kronų. Išsamesnių paaiškinimų LŽ kreipėsi į laivo savininkę "DFDS Lisco".

Remontuoti neverta

Pasak bendrovės atstovo Vaido Klumbio, kelto "Lisco Gloria" būklę vertino pagrindinės kompanijos DFDS ir įvairių laivų statyklų technikos specialistai, laivo draudimo kompanijos ekspertai. "Ekspertizė parodė, kad kelto atstatymo išlaidos viršija laivo draudimo sumą, todėl jo atstatymas ekonominiu požiūriu nėra tikslingas. Kita vertus, tai būtų labai sudėtingas ir daug bendrovės išteklių galintis pareikalauti darbas. Todėl ir deklaruotas laivo praradimas", - LŽ aiškino V.Klumbys. "Lisco Gloria" bus supjaustyta. Už prarastą laivą bendrovei bus išmokėta maždaug 195 mln. litų draudimo suma. "Kaip ir kada gausime šiuos pinigus, dar negalime pasakyti. Dabar įmonė keltui "Lisco Gloria" pakeisti pradės ieškoti naujo panašios kokybės laivo. Bendrovei taip pat bus sumokėta apie 49 mln. litų už apdraustus ekonominius interesus - prarasdama "Lisco Gloria" bendrovė patyrė ne tik laivo netekimo, bet ir kitų su šiuo praradimu susijusių nuostolių. Pavyzdžiui, tam, kad galėtų laikytis įsipareigojimų savo klientams ir užtikrinti nepertraukiamą jų krovinių, o kartu ir keleivių plukdymą, įmonė turėjo skubiai rasti ir išsinuomoti kitą keltą. Veikiant skubos sąlygomis laivo nuomos kainos būna didesnės, nei paprastai tuo metu vyraujančios rinkoje", - kalbėjo "DFDS Lisco" atstovas.

Aiškinasi priežastis

Civilinę atsakomybę už krovinius ir keleivius Lietuvos bendrovė yra apdraudusi tarptautiniame P&I klube. Daugiau kaip 90 proc. keleivių kompensacijos už patirtą turtinę ir neturtinę žalą jau išmokėtos. Tačiau "DFDS Lisco" nurodo, kad kroviniams taikomos kitokios nei keleiviams tarptautinių ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatos. "Šiaip ar taip, procesai ir čia nestovi vietoje - toliau vyksta gaisro priežasčių tyrimas, siekiama kuo greičiau jį baigti. Atsakymo tikimasi sulaukti per pusmetį", - sakė V.Klumbys.

Gaisras linijiniame kelte kilo pernai spalio 9-osios naktį, išplaukus iš Kylio uosto Klaipėdos link. Juo plaukė 236 keleiviai ir įgulos nariai. Visi žmonės sėkmingai buvo evakuoti į atplaukusį vokiečių laivą. 23 keleiviai per gaisrą nesmarkiai nukentėjo. Degantis keltas nudreifavo prie Danijos Lagelando salos. Po kelių dienų, kai gaisras buvo visiškai užgesintas, jis nutemptas į Munkebo vietovėje, Funeno saloje, esančią Odensės laivų statyklą ir ten yra iki šiol. Keltas pastatytas Lenkijos Ščecino laivų statykloje 2001 metais. 2003-iaisiais jis perduotas antrinei įmonei "DFDS Lisco" ir pavadintas "Lisco Gloria" vardu.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"