TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Keltų verslą koncentruoja Klaipėdoje

2012 04 12 7:30

Ekonomikos "bangavimas" kelia ir paties pigiausio transporto - vandens - paslaugų kainas, tačiau Klaipėdos jūrų linijoms klientų netrūksta.

Iš Klaipėdos į Švediją ir Vokietiją plaukiantys kompanijos "DFDS Seaways" keltai keleivių ir krovinių atoslūgį juto tik sausį. Kovą keltų terminale prasidėjęs apyvartos pakilimas, remiantis specialistų prognozėmis, turėtų išsilaikyti visą vasaros sezoną. Numatoma ir maršrutų permainų.

Prireiks talpesnių keltų

"DFDS Seaways" keltai iš Klaipėdos plaukia į Kylį (Vokietija), Zasnicą (Vokietija) ir Karlshamną (Švedija). Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) duomenimis, kovą ro-ro krovinių padaugėjo 1,3 proc., palyginti su 2011 metų tuo pačiu mėnesiu, o keleivių - beveik 12 procentų. Per pirmąjį ketvirtį krovinių gabenimo keltais lyginamasis rezultatas iki praėjusių lygio nepakilo, tačiau keleivių statistika signalizuoja, kad vasarą galima laukti didesnio žmonių srauto.

Keltais šiemet per tris mėnesius plaukė 57 233 keleiviai - 4 proc. daugiau nei pernai. Stebėdama tokią tendenciją įmonė "DFDS Seaways" nuo kovo 10 dienos įvedė degalų priemoką, kaip priežastį nurodydama išaugusią laivų degalų kainą. Priemoka sudaro 17 litų asmeniui, už vaikus iki 3 metų jos mokėti nereikia.

Pasak kompanijos atstovo Vaido Klumbio, degalų pabrangimo mokestis (BAF) taikomas tik keleiviams ir netaikomas jų transporto priemonėms. Vilkikų vairuotojams BAF taip pat tiesiogiai netaikomas, jų bilieto kaina įeina į autotransporto perkėlimo kainą, kur BAF skaičiuojamas kiekvienam linijiniam krovinio metrui.

Šiuo metu "DFDS Seaways" skelbia apie keltų sukeitimus Šiaurės jūros linijose, o vėliau laukiama pasikeitimų ir Klaipėdoje. Pasak V.Klumbio, kompanija turi planų nuo gegužės pabaigos vietoje kelto "Vilnius Seaways" į Zasnico liniją grąžinti keltą "Kaunas". Geležinkelio vagonų denį turintis laivas nuo praėjusios vasaros plaukia maršrutu Kylis-Zasnicas-Ust Luga (Rusija), o šiemet nuo sausio pakeliui užsuka į Estijos Paldiskio uostą.

"Pastarasis laivas labiau atitinka rinkos poreikius - didėjančius keleivių srautus šiuo maršrutu. "Kauno" keleivinė talpa (262 keleiviai) dvigubai didesnė nei "Vilniaus Seaways", kuriuo gali plaukti tik 130 keleivių. Be to, "Kaunas" visiškai tenkina šiuo metu rinkoje esančią geležinkelio vagonų pervežimo paklausą. Kita vertus, gali būti priimtas ir kitoks sprendimas, pavyzdžiui, Klaipėdos-Zasnico maršrutu keisdamiesi kas savaitę pakaitomis galbūt plauks abu keltai", - aiškino V.Klumbys.

Danų laivybos milžinė DFDS, pasak jo, Klaipėdą yra pasirinkusi pagrindiniu regiono uostu arba linijų koncentracijos vieta, tokia kaip Geteborgas (Švedija) ar Iminghamas (Jungtinė Karalystė) Šiaurės jūroje. Į naująjį sezoną "DFDS Seaways" įžengė su Kylio ir Karlshamno maršrutams "suporuotais" vienodo standarto laivais. Į Kylį plaukia "Regina Seaways" ir "Victoria Seaways" (buvusi "Lisco Maxima"), į Švediją - "Optima Seaways" ir "Liverpool Seaways".

"Tokiu būdu bendrovė gali savo klientams užtikrinti tolygesnio standarto paslaugas. O metų pabaigoje planuojame diegti naują keleivių bilietų rezervavimo sistemą, kuri, tikimasi, bus lankstesnė nei senoji ir leis keliaujantiesiems pasiūlyti daugiau įvairesnių produktų", - jūrinių kelionių naujoves vardijo "DFDS Seaways" atstovas.

Perspektyva - ratinė technika

Per Klaipėdos uostą keltais gabenamų geležinkelio vagonų skaičius nuolat kinta, bendra tendencija nieko gero nežada. Kartais būna laikinų pakilimų, kaip, pavyzdžiui, pernai. "DFDS Seaways" duomenimis, 2011 metais Zasnico maršrutu plukdytas rekordinis kiekis krovinių - maždaug 250 tūkst. tonų. Pusė jų į uostus atriedėjo geležinkelio vagonais, tačiau siekiama, kad specializuotas keltas vagonų gabentų dar daugiau.

Pernai rudenį bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" pasirašyta sutartis su "DFDS Seaways" ir Vokietijos geležinkelių įmonėmis "Baltic Port Rail Mukran GmbH" bei "DB Schenker Rail Deutschland AG" dėl prekinių geležinkelio vagonų gabenimo keltų linija tarp Lietuvos ir Vokietijos kol kas teigiamų poslinkių nepadarė. Per pirmą šių metų ketvirtį į keltus įridenta ir išridenta 50 proc. mažiau vagonų nei pernai.

"DFDS Seaways", anot V.Klumbio, neturi informacijos iš vokiečių dėl ketinimų nebegabenti geležinkelio vagonų. KVJUD Rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas daro prielaidą, kad srauto sumažėjimą galbūt lėmė geležinkelio partnerių Vokietijoje pasikeitimas.

Tačiau jūrų perkėlą valdančios Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) generalinis direktorius Audrius Pauža mano, kad vagonų gabenimas, po to, kai perkėla neteko rusų karinio tranzito paskirties, niekada ir neatrodė turintis perspektyvą.

"Vietoje vieno vagono tame pačiame tūryje galima pastatyti 2-3 priekabas, kurios į denį tuoj pat įvažiuoja ar išvažiuoja. Orientuojamės į krovinių gabenimą ratine technika, šiemet esame numatę investicijų pirkti 8 naujus autotechnikos vilkikus, kad keltai būtų iškraunami ar pakraunami greičiau, o perkėla dirbtų efektyviau. Taip pat numatome naujų paslaugų klientams. KLASCO su partnere "DFDS Seaways" stengiasi didinti krovinių apyvartą, o kai keleivių daugėja, tai irgi gerai, kad kuo daugiau žmonių žino apie Klaipėdą", - svarstė A.Pauža.

2011 metais per jūrų perkėlos terminalą buvo gabentas rekordinis kiekis krovinių - daugiau kaip 5 mln. tonų. Keleivių plukdyta 280 tūkstančių. Šiemet KLASCO išsikėlė užduotį pakartoti pernykščius rodiklius, nors A.Pauža įžvelgia, kad perkėlos apkrovimas gali padidėti iki 5 procentų. Tačiau tai priklausys ir nuo fizinių keltų galimybių.

Šiemet dideliu vairuotojų išbandymu taps kelias į perkėlą, Kairių gatvė, kurios rekonstrukciją ką tik prasidėjo ir vyks trimis etapais dvejus metus. A.Pauža ragina važiuojančiuosius šia gatve šiek tiek pakentėti, nes tokios kliūtys - laikinas reiškinys.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"