TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Keltų versle - nauji vardai

2010 12 22 0:00
Šiuo metu "DFDS Lisco" priklauso šie keltai: "Vilnius", "Kaunas", "Lisco Patria", "Lisco Maxima", "Lisco Optima", "Tor Finlandia", "Tor Botnia" ir, žinoma, "Lisco Gloria".
Vidos Bortelienės nuotrauka

Pagal skandinavišką pagrindinės kompanijos veiklos modelį tvarkoma bendrovė "DFDS Lisco" šiemet patyrė struktūrinių pokyčių, o kitąmet jau antrą kartą po privatizacijos keis pavadinimą.

Klaipėdiečiai buvo pripratę prie naujų keltų krikštynų ir retkarčiais pasigirstančių kitokių verslo naujienų, dažniausiai skelbiamų iš DFDS būstinės Kopenhagoje. Tačiau šiemet spalio 10-osios naktį visą Baltijos regioną sudrebino žinia, kurios nesitikėjo niekas - 30 valandų buvo gesinamas kelto "Lisco Gloria" gaisras.

Praėjusios vasaros pradžioje DFDS iš kompanijos "AP Moller Maersk" perėmė Šiaurės jūros "Norfolkline" verslo valdymą ir tapo didžiausia regiono keltų įmone. Gruodžio pradžioje pranešta, kad DFDS kompanijai "Stena" pardavė dvejus metus buvusias nuostolingas dvi keltų linijas Airijos jūroje ir 4 laivus. Lietuvos linijos yra pelningos.

Visi "Norfolkline" ir "DFDS Lisco" laivai šiemet nuo liepos paeiliui keitė laivybos ženklo užrašą į "DFDS Seaways".

Šiuo metu mūsų krašte senas pavadinimas iki numatytos remonto datos likęs ant vienintelio kelto "Vilnius". Daniški laivybos simboliai netrukus nustelbs vieninteliu nacionaliniu atšvaitu virtusią Lietuvos vėliavą.

Apie nelengvą įmonės veiklos etapą LŽ pakalbino pusmetį "DFDS Lisco" vadovaujantį generalinį direktorių Joną NAZAROVĄ.

Rinka atsigauna

- Kaip apibūdintumėte šių metų "DFDS Lisco" veiklą ir ko galima tikėtis keltų sektoriuje 2011-aisiais?

- 2010 metais po truputį atsigaunančios Vakarų Europos ir Rusijos rinkos leido kompanijai susigrąžinti 2009-aisiais prarastas pozicijas. Šiemet buvo matomas stabilus krovinių ir keleivių srauto augimas. Antai keleivių skaičius per 11 mėnesių, palyginti su 2009 metais, šoktelėjo apie 15 procentų. Reaguodama į rinkos poreikius, bendrovė padaugino laivų reisų iš Klaipėdos į Karlshamną (Švedija) iki 7 kartų per savaitę ir į Zasnico (Vokietija) uostą - iki 3 kartų per savaitę. Šių metų liepos mėnesį pagrindinei įmonei DFDS įsigijus laivybos kompaniją "Norfolkline", visos grupės mastu vyko reikšminga restruktūrizacija. Jos tikslas - prisitaikyti prie naujų verslo iššūkių, perimti didesnį potencialą ir sinergiją, geriau koordinuoti išsiplėtusią veiklą.

"DFDS Lisco" taip pat įvyko struktūrinių pokyčių, tačiau iš esmės visa veikla, kuri buvo vykdoma iki įmonės reorganizacijos, liko nepakitusi. "DFDS Lisco" ir toliau atlieka laivų savininkės funkcijas, organizuoja ir valdo keleivių vežimo veiklą, savo laivais gabena krovinius bei rūpinasi visų "DFDS Seaways" krovininių maršrutų iš Lietuvos į Švediją ir Vokietiją bei iš Vokietijos į Lietuvą agentavimu.

Esu nuosaikus optimistas. Matydamas kompanijos kranto darbuotojų, įgulos narių profesionalumą, susitelkimą ir pastangas plėtoti laivybos verslą, jausdamas didelės dalies klientų supratimą ir abipusį norą bendradarbiauti bei matydamas atsigaunančią ekonomiką, manau, kad tiek bendrovės, tiek DFDS grupės, tiek mūsų klientų veikla 2011 metais bus sėkminga.

- Kiek keltų šiuo metu turi kompanija ir ar numatoma keisti jų registracijos uostą?

- Šiuo metu "DFDS Lisco" priklauso šie keltai: "Vilnius", "Kaunas", "Lisco Patria", "Lisco Maxima"," Lisco Optima", "Tor Finlandia", "Tor Botnia" ir, žinoma, "Lisco Gloria". Kol kas neplanuojama laivų nei išregistruoti, nei įregistruoti.

Išskirtinė nelaimė

- Kaip kelto gaisras pakeitė kompanijos gyvenimą?

- Niekam nekyla abejonių, kad "Lisco Glorios" gaisras mus stipriai paveikė. Tai ne tik ekonominę žalą atnešęs ar papildomų valdymo resursų pareikalavęs įvykis, tai kartu ir psichologinis bei socialinis sukrėtimas. Naujųjų laikų Lietuvos laivybos istorijoje, ko gero, tai pirma tokio pobūdžio ir masto nelaimė. Bendrovei svarbiausia buvo išsaugoti visų kelte plaukusių žmonių gyvybes, ir mes esame labai laimingi, kad "Lisco Glorios" įgulai tai pavyko padaryti. Įmonė, kaip ir keleiviai bei vežėjai, patyrė didelių nuostolių. Dar negalime pasakyti, kiek bendrovei kainavo ši nelaimė. Dabar mums svarbu užtikrinti savo klientams nepertraukiamas ir tinkamo lygio paslaugas. Po avarijos įmonei pavyko per neįtikimai trumpą laiką rasti keltą "Baltic Amber", kuris pakeitė nukentėjusį laivą.

- Koks kelto "Lisco Gloria" ir dar nesudegusių (spaudoje rašoma, kad tokių yra) krovinių likimas? Kokia suma išmokėta laivo keleiviams?

- Šiuo metu keltas "Lisco Gloria" yra iškrautas ir prišvartuotas prie krantinės. Bendrovė laukia skaičiavimų iš įvairių laivų statyklų, kiek galėtų kainuoti atstatyti keltą. Gavus šiuos duomenis bus sprendžiama, ką su laivu daryti toliau. Išlikusį krovinį vežėjų kompanijos ar krovinio savininkai gali atsiimti, pateikę bendrosios avarijos garantiją ir piniginio užstato arba draudimo bendrovės ar banko garantiją, užtikrinančią, kad bendrosios avarijos įmoka bus sumokėta. Beveik 90 proc. keleivių jau sumokėtos kompensacijos už patirtą turtinę ir neturtinę žalą. Bendrovė tikisi, kad iki Naujųjų metų kompensacijas pavyks išmokėti ir likusiems keleiviams. Bendra jų suma dar tikslinama.

Pavadinimą keis

- Kokių reikėtų laukti Klaipėdos linijų naujienų 2011 metų pradžioje? Užsienio informacinių pranešimų teigimu, keltą "Kaunas" jį nuomojusi kompanija "Scandline" grąžina "DFDS Lisco", nes jį Liepojos-Travemiundės linija keis keltu "Ask". Ar "Kaunas" bus naudojamas vietoj "Baltic Amber", t. y. vietoj sudegusio "Lisco Glorios", ar kur nors kitur?

- Šiuo metu jokių esminių pasikeitimų nenumatoma. Keltas "Vilnius" nuo sausio 4 iki 18 dienos pagal planą bus remontuojamas doke. Tuo metu maršrutu Klaipėda-Zasnicas keltai neplaukios. O tolesnis kelto "Kaunas" naudojimo klausimas dar sprendžiamas.

- Teko girdėti, kad bendrovės būstinės pastatas parduodamas, jį kaip tinkamiausią pasiūlytą variantą numato pirkti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, o "DFDS Lisco" keliasi į Šaulių gatvę.

- "DFDS Lisco" dalyvavo Uosto direkcijos kainų apklausoje ir yra pasiūliusi jai pirkti "DFDS Lisco" priklausantį pastatą J.Janonio gatvėje. Kol kas sprendimo iš uosto direkcijos dėl šio pasiūlymo bendrovė neturi.

- Prašom patikslinkite, ar "DFDS Seaways" yra juridinis asmuo, kaip ir "DFDS Lisco", ar tai tik veiklos ženklas?

- Kol kas juridinis kompanijos pavadinimas lieka "DFDS Lisco", jį planuojama pakeisti iki kitų metų vasaros. "DFDS Seaways" kol kas naudojamas tik kaip paslaugų ir įmonės ženklas.

- Dėkoju už atsakymus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"