TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kiaulės Nugara - netikėtumų sala

2011 06 02 0:00
Nors Kiaulės Nugara vertinama kaip prioritetinė vieta terminalui, šiandien niekas negali sakyti, kad ji - tinkamiausia.
LŽ archyvo nuotrauka

Uostininkai nerimauja, kad nusprendus suskystintų gamtinių dujų terminalą įkurdinti Kiaulės Nugaroje, jis paveiks šalia esančių Klaipėdos uosto kompanijų veiklą. Nors terminalo statybos vieta dar nėra oficialiai paskelbta, visų akys krypsta tik į šią uosto salą.

Klaipėdos meras, Liberalų sąjūdžio narys Vytautas Grubliauskas per kovas dėl Lietuvos energetinės nepriklausomybės gali smarkiai nukentėti. Jeigu jis krūtine uždengtų Energetikos ministerijos "ambrazūrą", kristų nuo politinių partnerių kulkų, o jei gintų Vyriausybės pozicijas - taptų rinkėjų kritikos auka. Ar pavyks merui kaip akrobatui ant lyno išlaikyti pusiausvyrą derinant įvairių šalių interesus, paaiškės oficialiai paskelbus pasirinktą suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo vietą.

Kitų partijų atstovai LŽ tikino, kad "terminalas - ne šiukšlių deginimo katilinė, dėl kurios miesto tarybos sprendimas sulaukė gyventojų protestų, čia - daug rimčiau". Nors visi šio projekto dalyviai ginasi, jog SGD terminalo vieta nebūtinai bus Kiaulės Nugaros sala pietinėje uosto dalyje, visų akys krypsta tik į ją. Dar, kaip sakoma, briedis girioje - nepradėtas rengti detalusis teritorijos planas, - o jau ruošiamas iešmas jam kepti: paslapčiomis derinami leidimų išdavimo veiksmai.

Uostininkai nerimauja

V.Grubliauskas, kaip ir "Klaipėdos naftos" vadovas Rokas Masiulis, yra Vyriausybės sudarytos SGD terminalo projekto įgyvendinimo darbo grupės narys. Pastarajame šios grupės posėdyje meras nedalyvavo, nes tuo metu vyko uosto jubiliejiniai renginiai, tad tikrai galėjo praleisti ką nors svarbaus - tai, ką vakar jam perdavė "Klaipėdos nafta". SGD terminalo planavimo eiga uostamiesčio savivaldybėje pateikta kaip valstybinė paslaptis: bendrovės "Klaipėdos nafta" vadovas vakar pageidavo susitikimo su meru be žurnalistų.

Klaipėdos gyventojai mano, kad miesto atstovas į terminalo projekto įgyvendinimo darbo grupę ir taip pateko "tik dėl akių" - kai savivaldybė ir uosto vadovas ėmė reikšti Vyriausybei pastabas dėl nušalinimo nuo strateginių planų Klaipėdoje ir informacijos stokos apie planuojamą saugumo požiūriu rizikingą objektą.

Giliavandenio uosto galimybių studijos pirmąjį etapą prieš mėnesį visuomenei pristatę vokiečių konsultantai taip pat atvirai išdėstė, kad jų darbą sunkina tai, jog Energetikos ministerija delsia apsispręsti, kur bus statomas SGD terminalas. Ekspertų manymu, analizuoti uosto perspektyvą, nežinant tokio objekto vietos ir poveikio aplinkai, sudėtinga. Todėl būtina dvi vienu metu atliekamas studijas - uosto plėtros ir SGD terminalo vietos - sujungti į vieną. Tik taip esą galima išvengti projektavimo klaidų.

Šių minčių paskatinti Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos nariai praėjusį pirmadienį pakvietė merą, kad išsiaiškintų tuos dalykus. Nors susitikimo tikslas buvo platesnis - miesto valdžios planai ir savivaldybės bei uosto sąveikos perspektyvos, - pašnekesys daugiausia sukosi apie miesto poziciją dėl teritorijų planavimo. Konkrečiai - dėl SGD terminalo vietos. Uostininkai nerimavo, kad jei galutinai bus nuspręsta įkurdinti terminalą Kiaulės Nugaroje, jis paveiks šalia esančių uosto kompanijų veiklą. Šiuo metu maždaug 300 metrų atstumu nuo Kiaulės Nugaros salos vyksta fizinis kelių uosto įmonių darbas: kraunami jūrų keltai, konteineriai, statomi ir remontuojami laivai, lengvaisiais automobiliais atvažiuoja ir išvažiuoja keleiviai. Nors Vyriausybė nurodo, jog bus analizuojamas terminalo poveikis aplinkai ir išdėstyti rizikos faktoriai gamtai bei gyventojams, niekur neužsimenama, kad bus išnagrinėta įtaka uosto verslui ir numatyti kompensavimo mechanizmai. Ar tik ne dėl to, jog verslo veiklos apribojimai padarytų šimtus milijonų litų žalos arba nuostolių? To Vyriausybės finansiniuose planuose, ko gero, nėra.

Dar nepasirinko konsultantų

"Klaipėdos nafta" anksčiau buvo skelbusi, kad balandį pasibaigusio tarptautinio konkurso SGD terminalo konsultantui parinkti rezultatai bus žinomi jau gegužės pabaigoje. Tačiau vakar po susitikimo su V.Grubliausku R.Masiulis teigė, jog atranka dar vyksta ir nagrinėjami visi 6 pasiūlymai.

"Mūsų iniciatyva buvo surengtas koordinacinis susitikimas. Nors tai - vyriausybinės reikšmės projektas, daug institucijų su juo susijusios ir turės išduoti leidimus. Mes išsakėme, kokių leidimų reikės. Norėjome išgirsti komentarus, nuogąstavimus. Projekto kontūrai ryškėja: tai galimybė pastatyti laivą, turintį išdujinimo įrangą. Remiantis tuo, kad šiuo metu svarbiausias yra Vyriausybės noras kuo greičiau turėti terminalą, tokia greičiausiai įgyvendinama vieta būtų Klaipėdos uoste. Tačiau projekte, aišku, reikia įvertinti visas alternatyvas, nors vieta prie Kiaulės Nugaros - prioritetinė. Esame gavę konsultantų pasiūlymus ir kaip tik dabar juos nagrinėjame. Birželio mėnesį su vienu jų pasirašysime sutartį. Kaina, žinoma, sudaro svarią sprendimo dalį, bet kadangi projektas technologiniu požiūriu labai sudėtingas, bus vertinama konsultantų kompetencija ir patirtis įgyvendinant tokius projektus", - dėstė R.Masiulis. Jis džiaugėsi, kad savivaldybėje sulaukė paramos SGD terminalo projektui.

Meras tikino nieko naujo neišgirdęs. Esą jokių netikėtų žinių "Klaipėdos nafta" nepranešė. Vyksta strateginio poveikio aplinkai derinimo procesas. Viešas rimtesnes diskusijas su visuomene būsią galima pradėti rudeniop.

Paklaustas, kodėl valstybės kontroliuojamos įmonės vadovas pageidavo savivaldybėje neviešo susitikimo su meru, V.Grubliauskas teisinosi: "Pokalbis nebuvo slaptas. Bet įmonės vadovas pateikė informaciją, aptartą per Vyriausybės strateginį posėdį, kuriame dalyvauja žmonės, turintys leidimus dirbti su slapta informacija. Kalbėta apie strateginius žingsnius, kurie dar nėra iki galo aprobuoti, neturi "plataus naudojimo" žymos. Tačiau tikrai nebuvo noro ko nors nuslėpti."

Pasak mero, vis dar esą nagrinėjamos kelios SGD terminalo statybos alternatyvos, ne tik Kiaulės Nugara. "Jeigu jau šiandien būtų aiškus sprendimas, kur ta vieta ir kad ji - vienintelė, procesas būtų platesnės apimties ir judėtų greičiau. Mes nieko negalime spartinti tol, kol nėra parinktos aiškios statybos vietos. Mes tik supažindinami su variantais, galimybėmis. Ir nors Kiaulės Nugara vertinama kaip prioritetinė vieta terminalui, šiandien niekas negali sakyti, kad ji - tinkamiausia", - aiškino meras.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"