TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kilnaus verslo užuomazgos

2014 07 08 6:00
Tarptautinės drabužių pramonės kompanijos sprendžia net kai kuriose šalyse opią vandens trūkumo problemą, nes tai glaudžiai susiję su šioms kompanijoms reikalingais medvilnės ištekliais. <div>www.rferl.org nuotrauka</div>

Labdaringą veiklą Lietuvos verslas dar paprastai sieja su trumpalaike reklama arba apskritai nevertina to kaip rinkodaros priemonės. Specialistai pažymi, kad įmonės labiau suinteresuotos pasireklamuoti populiariuose paramos renginiuose, o ne imtis ilgalaikių, specifinių projektų, kurių rezultatų tektų laukti ne vienus metus.

Lietuvos įmonėse dar nusistovėjusi nuostata mainais už paramą nieko nesitikėti. Tokią nuomonę LŽ išreiškė asociacijos „Mentor Lietuva“ generalinė sekretorė Jurgita Ribinskaitė-Glatzer. Viena vertus, toks verslo požiūris atrodo kilnus, kita vertus, dėl jo įmonių dėmesio labdaringai veiklai yra mažiau, nei galėtų būti, taip pat stokoja aiškios strategijos. Tuo tarpu tarptautinės įmonės, kaip teigė pašnekovė, savo rinkodaros skyriuose neretai turi už paramą atsakingą žmogų. Šios įmonės kartais net kritikuojamos dėl to, kad perlenkia lazdą, esą bando imtis nevyriausybinių organizacijų darbo ir dėl kompetencijos stokos gali pridaryti žalos.

„Pavyzdžiui, dirbdami narkotikų prevencijos srityje moksleiviams organizuojame 12 pamokų programą "Gyvai". Kartą pristačiau ją didelės įmonės valdybai ir sulaukiau siūlymo verčiau organizuoti po vieną pamoką - taip esą bus pigiau ir pavyks pasiekti daugiau mokinių. Verslo atžvilgiu toks pasiūlymas protingas, šiuo atveju – klaidingas. Tyrimai rodo, kad nepakankamai informuojant apie narkotikus tik sužadinamas jaunuolių smalsumas, padidėja narkotikų vartojimas. O verslas apie tokius tyrimus nežino. Todėl jis turi bendradarbiauti su nevyriausybinėmis organizacijomis, o ne dirbti jų darbą“, - aiškino J. Ribinskaitė-Glatzer.

Gali padidinti pardavimą

LŽ pašnekovė sakė turinti pavyzdžių, kai rinkodara, susijusi su labdara, verslui yra bemaž naudingesnė nei labdaros projektus organizuojančioms nevyriausybinėms organizacijoms. Tai esą ypač pasakytina apie projektus, orientuotus į pardavimą. J. Ribinskaitė-Glatzer paaiškino: nevyriausybinės organizacijos turi lojalių bendruomenių, su kuriomis galima užmegzti ryšį. O jei šios organizacijos dar ir tarptautinės, jos verslo įmonėms gali tapti tiltu į užsienio rinkas.

J. Ribinskaitės-Glatzer teigimu, tarptautinės nevyriausybinės organizacijos, sutelkusios lojalias bendruomenes skirtingose šalyse, verslo įmonėms gali tapti tiltu į naujas rinkas. / LŽ archyvo nuotrauka

Antai tarptautinės „Mentor“ organizacijos tinklas, kaip pasakojo ji, apima tokias šalis kaip Saudo Arabija, Amerika, Latvija, Anglija, Vokietija ir kt. Tuo, pavyzdžiui, sėkmingai pasinaudojo laikrodžius gaminanti Latvijos kompanija „May28th“. Mainais už ryšius su užsienio šalimis organizacijai ji skiria 20 proc. nuo kiekvieno laikrodžio pardavimo. „O jei, pavyzdžiui, laikrodį viešumoje nešios koks nors mūsų partnerių arabų princas, tai reklama tikrai bus vertingesnė nei tie skiriami 20 proc. nuo pardavimo“, - svarstė J. Ribinskaitė-Glatzer.

Kaip vieną lietuviškų pavyzdžių, kai dalyvavimas paramos projekte atnešė naudos įmonei, ji įvardijo bendrovės „Viena sąskaita“ bendradarbiavimą su labdaros ir paramos fondu „Maisto bankas”. Pavasarį vykusios akcijos metu kiekvienas naujas „Vienos sąskaitos“ klientas „Maisto banko“ sąskaitą papildė 5 litais. J. Ribinskaitės-Glatzer teigimu, per akcijos laikotarpį „Maisto bankas“ surinko per 10 tūkst. litų paramos. O akcijos rezultatai, kaip teigė „Vienos sąskaitos“ valdybos narys Laimonas Noreika, atsakingas už rinkodarą ir produkto tobulinimą, nustebino ir pačią bendrovę. Tą mėnesį, kai vyko akcija, bendrovė sulaukė net 40 proc. daugiau naujų klientų registracijos nei įprastais mėnesiais. „Abu prekės ženklai – tiek „Maisto bankas“, tiek mes – buvo žinomi. Klientams suteikėme labai paprastą galimybę prisidėti prie abiejų, „neskaudžiai“ padaryti gerą darbą“, - aiškino L. Noreika. Nors ši akcija yra pirmoji, kai bendrovė bendradarbiauja su nevyriausybine organizacija, "Viena sąskaita" jau planuoja kitąmet projektą kartoti. Be to, žada apsistoti ties vienu socialiniu partneriu. Pašnekovo įsitikinimu, projektai turi būti tęstiniai, kad žmonės prie jų priprastų ir jais pasitikėtų.

Iniciatyvos – savo srityje

Ilgalaikę iniciatyvą, kaip pažymėjo J. Ribinskaitė-Glatzer, verslas dažnai iškeičia į įvairius paramos koncertus ir panašius renginius, kurių nauda esą sunkiai pamatuojama. Nors efektyviausia, anot jos, dalyvauti projektuose, kurių sritis yra artima arba tiesiogiai susijusi su įmonių veikla. Pavyzdžiui, apsaugos bendrovė „G4S“ yra aiškiai išreiškusi poziciją remti narkotikų prevenciją, nes darbo specifika įpareigoja ją rūpintis visuomenės saugumu. O mobilieji operatoriai, pašnekovės manymu, turėtų orientuotis į žmonių tarpusavio ryšio formavimą, šeimų ir tėvystės programas, santykių tarp emigrantų ir jų artimųjų Lietuvoje skatinimą ir pan. Jos įsitikinimu, mobiliojo ryšio bendrovė "Tele2", remianti paramos telefonu ir laiškais tarnybą Jaunimo linija, vykusiai pasirinko.

„Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims Andrius Baranauskas pasakojo, kad bendrovė šiais metais apmokė Jaunimo linijos savanorių grupę, taip pat reguliariai skiria paramą jiems išlaikyti. Kartu su šia organizacija „Tele2“ vykdė ir bendrą projektą, kurio metu ant aukščiausių Vilniaus tiltų buvo pakabintos lentelės su pagalbos telefono numeriu ir užrašu „Tu rūpi“. „Mes esame bendravimo kompanija, o Jaunimo linija yra pavyzdys, kaip bendravimas gelbsti gyvybes. Be to, manome, kad milžiniškas savižudybių skaičius yra viena didžiausių Lietuvos socialinių problemų“, - LŽ sakė bendrovės atstovas.

Jo teigimu, bendrovė taip pat yra ne kartą parėmusi sergančius vaikus, taip pat paramos skyrusi Vilniaus policijos skyriui. Pašnekovas tikino, kad visi šie veiksmai – ne įvaizdžio formavimas ir tuo labiau ne siekis pasipelnyti. „Pavyzdžiui, lentelės ant tiltų yra be įmonės logotipo. Mes tiesiog manome, kad reikia padėti visuomenei, kurioje gyvename ir dirbame“, - pabrėžė A. Baranauskas.

Ilgalaikiai sprendimai

Kaip dar vieną sektiną ilgalaikę strategiją J. Ribinskytė-Glatzer įvardijo kompanijos „H&M“ susirūpinimą vandens trūkumo problema, nes ši yra glaudžiai susijusi su kompanijai būtinais medvilnės ištekliais. Anne Lehtonen, kompanijos “H&M” Komunikacijos ir spaudos departamento atstovė, LŽ patvirtino, kad “H&M” daugelį metų yra įsitraukusi į įvairias paramos formas. Tuo esą bandoma prisidėti prie teigiamų pokyčių visuomenėse, kuriose kompanija dirba. Pašnekovė taip pat pabrėžė, kad pastangos turi būti kryptingos ir turėti aiškų ryšį su verslu, suinteresuotomis šalimis ir visuomenės poreikiais. Pagal “H&M” nustatytą politiką, kompanija turi spręsti moterų įdarbinimo, vaikų ir moterų išsilavinimo bei sveikatos priežiūros problemas, taip pat vandens trūkumo, aplinką tausojančių medžiagų klausimus.

Pavyzdžiui, kompanija bendradarbiauja su organizacija UNICEF, kuri rūpinasi darbu Indijoje ir Bangladeše, kad apsaugotų vargingiausių pasaulyje vaikų teises. A. Lehtonen teigimu, kompanijos tikslas yra per ikimokyklinio ir pradinio ugdymo, sveikatos ir vaikų apsaugos struktūras iki 2018 metų sutelkti 1,7 mln. vaikų. Iki 2013 metų tokiu būdu jau pasiekta daugiau nei 1 mln. vaikų. Be to, nuo 2002 metų, kai buvo užmegzta partnerystė su organizacija “WaterAid”, priėjimą prie švaraus vandens kompanija suteikė apie 230 tūkst. žmonių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"