TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kinai pasirinko partneriu Klaipėdos uostą

2015 07 01 16:44
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Arvydas Vaitkus ir kompanijos „China Merchants Group“ vadovas Bai Jing Tao pasirašė memorandumą dėl Klaipėdos ir Šendženo Vakarų uostų bendradarbiavimo. Vidos Bortelienės nuotraukos

Kinų investicijos Baltarusijoje atvėrė Lietuvai naujų galimybių pritraukti daugiau tranzitinių krovinių ir plėtoti verslą. Nuo 2017-ųjų kompanija „Chine Merchant Group“ (CMG) gabens per Klaipėdos uostą ne mažiau kaip 120 tūkst. konteinerių (TEU) per metus.

Lietuva kinų verslo gigantui anksčiau atrodė maža stotelė Azijos ir Europos prekybos koridoriuje, bet pagrindinė Klaipėdos uosto partnerė Baltarusija, kartu su kinais kurianti industrinį parką, mūsų šalį gali paversti kinų investicijų Baltijos regione tramplinu.

Trečiadienį Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) surengtame forume „Šilko kelio ekonominė juosta – vizija ir perspektyvos“ dalyvavo didžiausios Kinijos Šandongo provincijos vicegubernatorius kartu su 60 verslininkų delegacija ir vienos stambiausių Kinijos valstybinių kompanijų CMG vadovybė.

Po forumo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Arvydas Vaitkus ir kompanijos „China Merchants Group“ vadovas Bai Jing Tao pasirašė memorandumą dėl Klaipėdos ir Šendženo Vakarų uostų bendradarbiavimo.

Startas verslui

Per dešimtmetį Klaipėdos uoste apsilankė gausybė kinų verslo ir valstybinių delegacijų, Pekine atidaryta bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ atstovybė, kartu su Kazachstanu įsteigtas konteinerinis traukinys „Saulė“, ministrai ir viceministrai vyko į skirtingas Kinijos provincijas pristatyti Lietuvos, buvo pasirašytos šūsnys ketinimų protokolų, bet visų pastangų rezultatų Lietuva sulaukė tik šiemet.

Premjero Algirdo Butkevičiaus kvietimu birželio 21 dieną Lietuvoje apsilankius Kinijos vicepremjerui Gaoly Zhangu, kuris buvo pirmas tokio aukšto rango Kinijos politikas, priėmęs kvietimą vizitui ir susitikęs su prezidente Dalia Grybauskaite, lengviau planuoti perspektyvą tapo ir mūsų šalies verslo struktūroms, bendradarbiavimui su Kinija išjudinti skyrusioms nemažai laiko ir lėšų.

Kompanija CMG ir anksčiau domėjosi galimybėmis investuoti Lietuvoje, kai Lietuvoje lankėsi gegužę, bet išdėstyti ketinimus delsė.

CMG – viena didžiausių Kinijos valstybinių kompanijų, valdanti uostų terminalus savo šalyje ir užsienyje. Ji taip pat teikia bankininkystės, vertybinių popierių, draudimo ir draudimo tarpininkavimo, fondo ir fondo valdymo paslaugas, vertybinių popierių emisijų, interneto vertybinių popierių prekybos paslaugas. Būtent šiose srityje ji siūlo bendradarbiauti Lietuvai ir tam numato investicijas.Lietuvos ir Kinijos valstybinių santykių atšilimas įnešė karšto vėjo gūsį į transporto tranzito koridorių. Klaipėdos uosto bendruomenė girdi ne tik mandagius kinų pasvarstymus ir planus apie glaudesnį bendradarbiavimą, bet regi parengtas krovinių srautų analizes ir labai konkretų logistikos sprendimą.

Nuo 2017-ųjų kompanija „Chine Merchant Group“ (CMG) gabens per Klaipėdos uostą ne mažiau kaip 120 tūkst. konteinerių (TEU) per metus.

Patiko uostas

Kinai šiuo metu įgyvendina 300 mln. dolerių vertės projektą Baltarusijoje, greta Minsko oro uosto kompanija kuria milžinišką pramonės parką „Didysis akmuo“. Pirmąjį etapą planuoja atlikti iki 2016-ųjų pabaigos.Vykstant statyboms per Klaipėdos uostą numatoma vežti statybines medžiagas, įrangą, , konstrukcijas, o pradėjus gamykloms veikti – įvežti joms žaliavas. Artimiausiuose planuose – iki 160 tūkst. automobilių ir 150 tūkst. tonų pomidorų pastos konteineriuose.

„Mes tikimės, kad Kinijos ir Lietuvos bendradarbiavimas įgaus vis didesnį pagreitį, o verslo santykiai atneš abiem pusėms naudingų ir vaisingų rezultatų. Džiaugiamės galimybe būti čia ir patikinti, kad Kinijos verslas turi rimtų ketinimų čia, Lietuvoje“, – sakė CMG vadovas Bai Jing Tao. Jo teigimu, kol kas kompanija dar renkasi terminalą krovai, bet sprendimas, kurią uosto kompanią pasirinkti ir kur investuoti, bus priimtas artimiausiu laiku.

„Mes, Lietuva, turime gerai išplėtotą transporto infrastruktūrą ir logistikos centrų tinklą, galime pasiūlyti saugius, greitus įvairių krovinių pervežimus į Europos šalis tranzitu per Lietuvos teritoriją. O Klaipėdos uostas su savo moderniais terminalais yra pasirengęs tapti patikimu Kinijos verslo partneriu. Ateityje Klaipėdos uostas turi labai ambicingų planų plėstis, suformuoti naujus 1,5 tūkst. hektarų ploto sklypus pietinėje uosto dalyje, kur galėtų įsikurti gamybos ir logistikos klasteriai. Kitas mūsų siekis – išgilinti uostą iki 17 metrų. Iš viso į uosto plėtrą numatome investuoti daugiau kaip 0,5 mlrd. eurų“, – forume kalbėjo KVJUD generalinis direktorius A. Vaitkus.

CMG prieš paskelbdama apie logistikos partnerio pasirinkimą atliko Lietuvos ekonominę ir socialinę analizę. Imponavo gera geografinė padėtis, artimos didelės rinkos, saugi visuomenė ir draugiška aplinka. Apie tai, kad Lietuvos uostas konkurencingas, pigesnis nei kiti, kalbėjo ir kompanijos CAMCE atstovas. Ši kompanija iš Kinijos į Baltarusiją per Klaipėdą jūros keliu siunčia konteinerių kiekvieną savaitę ir yra geros nuomonės apie verslo sąlygas uoste ir negailėjo pagyrų transporto infrastruktūrai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"