TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kinijoje - kylančios Lietuvos įspūdis

2010 04 19 0:00
Parodos "Expo 2010" lankytojus iš Kinijos į Lietuvą "skraidins" oro balionas.
LŽ archyvo iliustracija

Visų laikų didžiausioje pasaulinėje parodoje "Expo 2010", kuri jau kito mėnesio pradžioje startuos Kinijos Šanchajaus mieste, Lietuva pasirodys kukliau negu ankstesniais metais, tačiau tikimasi, kad mūsų kraštą pristatantį oro baliono simbolio paviljoną aplankys apie 3-4 mln. žmonių.

Aplinkos ministerija skaičiuoja, kad nesiekiant geriausių rezultatų, apdovanojimų ar prizų už paviljoną Lietuvai užteks 10 mln. litų kukliai pasirodyti parodoje. Valdžia, ne kartą iš valstybės biudžeto išbraukusi Lietuvos dalyvavimo "Expo 2010" finansavimą, šiemet paliko 4,5 mln. litų. Likusias lėšas pavyko pritraukti iš kitų institucijų. Teigiama, jog šiuo metu bendras lietuvių projekto biudžetas siekia 8 mln. litų. Kiti pinigai bus gauti jau vykstant renginiui Kinijoje. Skaičiuojama, kad apie pusę milijono litų sąnaudų padengs parodoje ketinančios prisistatyti Lietuvos prekybos įmonės. Jos kvies svečius paragauti lietuviško alaus, pasivaišinti kulinariniais šedevrais ar įsigyti gintaro dirbinių.

Nors ekonomikos krizė pakoregavo visų valstybių biudžetus, parodoje dalyvausiančios 192 pasaulio šalys visais įmanomais būdais bandys įtikinti lankytojus, kad būtent jos vertos turistų, verslininkų ir investuotojų dėmesio.

Balionas, stebuklas ir laiškas

"Expo 2010" parodai, kurios pagrindinė tema - "Geresnis miestas, geresnis gyvenimas", Lietuva kaip savo paviljono simbolį šiemet pasirinko oro balioną. Renginio svečiai bus kviečiami leistis į įsimintiną "skrydį" per Lietuvą, kurios modernūs pastatai, atspindintys šalies miestų pažangą, įsilies į senosios architektūros ansamblį. Visa tai tarsi iš oro baliono bus rodoma televizijos ekranuose. Šių metų Lietuvos ekspoziciją "Skrisk, Lietuva" sukūrė bendrovė "Ekspobalta". Prieš dvejus metus ji taip pat projektavo daug lankytojų dėmesio sulaukusį mūsų krašto paviljoną "Lietaus namai" parodoje "Expo Zaragoza 2008".

Šiemet Lietuva irgi turi pranašumų išsiskirti iš kitų valstybių. Ekspozicijos kon�epcija grindžiama oro baliono principu. Paviljono išorė kviečia užeiti, o vidus pakelia svečią virš Lietuvos miestų ir kraštovaizdžio. Tikimasi, kad oreivystės tema turėtų vilioti lankytojus, nes kinai mėgsta šį skraidymo būdą ir jis šalyje sparčiai populiarėja. O Lietuva šiuo metu pirmauja pasaulyje pagal oro balionų skaičių, tenkantį tūkstančiui gyventojui. Vilnius yra viena iš nedaugelio Europos sostinių, virš kurių apskritai leidžiami tokie skrydžiai.

Iš Vilniaus Katedros aikštės į Šanchajų jau išgabenta garsioji plytelė, ant kurios yra užrašas "Stebuklas". Ant jos atsistoję nuo 1994 metų norus sugalvoja ne tik vilniečiai, bet ir turistai. Ši plytelė visą pusmetį bus eksponuojama pačiame Lietuvos paviljono viduryje. Šis sprendimas pasirinktas ir dėl to, kad kinai labai vertina stebuklingus akmenis. Demonstruojant pagarbą parodos organizatoriams išleistas ir specialus pašto ženklas, nes Kinijoje pašto ženklų kolekcionavimas yra labai populiarus užsiėmimas. Laišką iš Lietuvos paviljono lankytojai galės išsiųsti į bent kurią pasaulio valstybę.

Atsiperkanti investicija

"Tikimės, kad ir šiemet kinams bei visam pasauliui būsime ne mažiau įdomūs negu kitos šalys. Kiekvienai valstybei yra didžiulė garbė dalyvauti ir pristatyti savo kraštą tokio masto parodoje. Nauda, kurią ji gauna, sunkiai įvardijama skaičiais, tačiau didžiausiu laimėjimu reikėtų vadinti pagausėjusius turistų būrius, verslo domėjimąsi mūsų šalimi ir investicijų galimybėmis", - sako Lietuvos paviljono generalinis komisaras Romas Jankauskas. Jis teigia, jog skaičiai, įvertinus dalyvavimo parodoje ekonominę naudą, rodo, kad vienam lankytojui bus skiriama vidutiniškai 2,5-3 litai. "Už šiuos pinigus turistas Vilniuje galėtų nusipirkti troleibuso bilietėlį ir pervažiuoti per miestą, o parodoje už tiek reikės parodyti visą Lietuvą ir palikti tokį įspūdį, kad jį prisimintų. Todėl esame tikri, jog ši investicija atsipirks", - tikino komisaras.

Pasak R.Jankausko, "Expo 2010" nėra komercinė paroda, todėl tai vienas stabdžių sunkmečiu, kodėl joje nesiveržia dalyvauti Lietuvos verslas. Tačiau jei pavyks pasiekti gerų rezultatų, nauda bus jaučiama ne vienoje srityje.

Faktai

Paroda "Expo 2010" Kinijos Šanchajaus mieste truks 6 mėnesius - prasidės gegužės 1-ąją, o baigsis spalio 31 dieną.

Jos organizatoriai tikisi sulaukti maždaug 70 mln. lankytojų, 200 dalyvių. Šanchajus, skirdamas parodai 5,28 tūkst. kv. m miesto širdies, tikisi sukurti harmoningo miestietiško gyvenimo pavyzdį.

Savo prisistatymui per parodą šalys ketina išleisti skirtingas sumas pinigų. Pavyzdžiui, tokio pat dydžio (2000 kv. m) kaip Lietuva paviljoną turinti Čekija numatė skirti 68 mln. litų, Vengrija - 36,3 mln. litų, Latvija - 12 mln. litų, Estija - 13,2 mln. litų, Slovakija - 10,5 mln. litų, Lenkija - 27,1 mln. litų, Prancūzija - 50 mln. eurų, Vokietija - 30 mln. eurų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"