TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kino reklama randa užsakovų

2015 09 21 6:00
Reklamos užsakovai supranta: kino teatro lankytojai per reklamą prieš filmą greičiausiai niekur nepabėgs.  LŽ archyvo nuotrauka

Nors kino ir lauko video reklama tebesudaro nedidelę dalį bendro reklamos „pyrago“, jos apimčių augimas jau kurį laiką pasižymi didžiausiais šuoliais.

Šių metų rugsėjį rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė „TNS LT“ apskaičiavo, kad sausio-liepos mėnesiais, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, reklamos apimtys Lietuvoje augo 4,8 procento. Kol kituose kanaluose reklamos apimčių augimas neviršijo 10 proc., kino ir lauko video reklama demonstravo įspūdingus šuolius. Kino reklamos apimtys minėtu laikotarpiu šoktelėjo 51,3 proc., lauko video reklamos – 38 procentais.

Jaunas reklamos kanalas

Bendrovės „CinemaAds“, valdančios ir administruojančios reklamą kino centruose „Forum Cinemas“, direktorius Mantvydas Žalėnas pažymėjo, kad reklama prieš kino filmą Lietuvoje yra gana jauna reklamos rūšis. Antai iki 2008 metų ji mažai kam berūpėjo, o 2009 metais krizė apkarpė apskritai visas reklamos apimtis. Vis dėlto sunkmečiui pasibaigus, bendrovė kasmet skaičiuoja 20-30 proc. kino reklamos apimčių augimą. O pastaruoju metu, kaip rodo ir statistika, šuolis dar didesnis. Tiesa, prie jo šiek tiek prisidėjo ir šįmet pradėtos skaičiuoti „Kino pavasario“ reklamos pajamos.

Kaip pagrindinį kino reklamos kozirį pašnekovas įvardijo tai, kad kino lankytojams būdingos aukštesnės pajamos, mat kinas yra ganėtinai brangus malonumas. „Be to, žiūrovo ir reklamos kontaktas garantuotas: jei internete vartotojas sutelkia dėmesį į naujienas, o ne reklamą, o transliuojant televizijos reklamą jis gali kur nors išeiti, tai kine žmogus sėdi atsipalaidavęs ir reklamą žiūri“, - aiškino M. Žalėnas.

Jis nurodė, kad didžioji dalis klientų yra tie patys, kurie reklamuojasi ir televizijoje. Esą ir pasauliniai tyrimai rodo, kad derinant televizijos ir kino reklamą sulaukiama geresnių rezultatų. Kai kurie klientai kino reklamai sukuria netgi specialius – gražesnius, ilgesnius - vaizdo klipus, tačiau tai veikiau išimtys nei taisyklė.

Augimas sulėtės

Dėl kino reklamos privalumų jos ateities prognozės, bendrovės vadovo manymu, teigiamos, nors tolimesnio augimo tikimasi nuosaikesnio. „Manau, būtų naivu tikėtis, kad kiekvienąkart tiek daug augsime. Kitais metais planuojame 7-10 proc. augimą. Tiesiog neturime tiek eterio, kad galėtume tokiais pat tempais augti. Juk reklamos skaičius glaudžiai susijęs su filmų, žiūrovų skaičiumi, be to, eteris labai normuojamas – prieš seansą leidžiame tik 6 minutes užsakytos reklamos“, - pasakojo M. Žalėnas. Tiesa, yra ir geroji riboto eterio pusė: kainos, kaip patvirtino pašnekovas, šiek tiek auga. O lapkričio-gruodžio mėnesiais, kai tinklelis tampa įtemptas, kainos didinamos 10-15 procentų.

Vis dėlto Simonas Bartkus, Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) valdybos pirmininkas pažymėjo, kad kino ir lauko video reklama sudaro mažą dalį visų reklamos apimčių, palyginti su televizijos, interneto, spaudos, lauko ir kita reklama. Tad šių sričių apimčių pokytis tiesiog nepadaro didesnės įtakos bendroms reklamos apimtis.

„Kadangi šių sričių apimtys nėra didelės, gali būti, kad didelį procentinį pokytį nulėmė vienas kitas didesnis reklamos užsakovas, perkėlęs dalį reklamos apimčių iš vienos srities į kino ir lauko video reklamą“, - apimčių šuolius aiškino pašnekovas.

LŽ primena, kad augimo tendencijos, tiesa, kiek nuosaikesnės, buvo pastebimos ir šių metų sausį-gegužę. Kino reklama tuo metu augo 37,5 proc., o lauko video reklamos apimtis sekundėmis ūgtelėjo 28 procentais.

Iš viso šių metų sausio-liepos mėnesiais prieš kino filmus buvo parodyta 246 tūkst. reklaminių klipų, o lauko video reklamos ekranuose šiuo laikotarpiu buvo transliuota 2,437 tūkst. sekundžių reklamos.

SKAIČIAI

Reklamos apimčių pokytis 2015 m. sausį-liepą

Žiniasklaidos priemonėReklamos apimtysPokytis, proc.
TVsekundės6,6
Laikraščiaicm²–8,9
Žurnalaicm²–5,4
Radijassekundės1
Internetasgross išlaidos–9,6
Lauko statinė reklama4,2
Lauko video reklamasekundės38
Fillboardkartai–0,4
Vidaus TV reklamakartai8,1
Kino reklamakartai51,3

Šaltinis: TNS LT

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"