TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kinų rinkoje reikia žinoti ir papročius, ir mitus

2015 12 08 6:00
Nuo 2017-ųjų kompanija „Chine Merchant Group“ (CMG) ketina gabenti per Klaipėdos uostą ne mažiau kaip 120 tūkst. konteinerių (TEU) per metus. Vidos Bortelienės nuotraukos

Į Klaipėdos uostą ketina ateiti viena didžiausių kinų valstybinių kompanijų „China Merchants Group“ (CMG), ir tai pajūrio verslininkams kelia susidomėjimą, kaip iš stiprėjančių ryšių su Kinija gauti įvairios naudos. Verslas ruošiasi tinkamai pasitikti kinus.

Daug metų trunkantis kompanijų apsikeitimas mandagumo vizitais ir ilgas kelias iki sutarties – tai ne tuščias laiko gaišimas, o dalis kinų verslo santykių kultūros, kai kantrybė leidžia geriau vieni kitus pažinti, suprasti ir veda sėkmės link.

Kaip aiškina šios srities žinovas, Lietuvos užsienio reikalų ministerijos Eksporto ir investicijų skatinimo skyriaus patarėjas, buvęs komercijos atašė Kinijoje Danas Vaitkevičius, sėkmės sulauksite, jeigu staiga nesugalvosite padovanoti savo partneriui žalios kepurės. Žalia – nelaimės pranašas, todėl krintančių akcijų kreivės Kinijoje braižomos šia spalva, o kylančių – raudona.

Atplaukia „kinų banginis“

Prieš savaitę Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) ir Kinijos kompanijos „China Merchants Holdings Company Limited“, valdomos CMG, vadovai pasirašė supratimo memorandumą dėl logistikos parko Klaipėdoje statybos ir investicijų.

„Pasirašytas memorandumas – reikšmingas pagrindas dar labiau sustiprinti bendradarbiavimą priimant šios šalies krovinių srautus, padedant įgyvendinti svarbius investicinius projektus. Klaipėdos uostas su savo moderniais terminalais yra pasirengęs tapti patikimu Kinijos verslo partneriu“, – komentavo įvykį uosto generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Danas Vaitkevičius: "Jei CMG ateis į Klaipėdą, ji paskui save atsives daug įmonių, nes ten, kur plaukia toks didelis banginis, aplink sukasi kitų žuvų."

Memorandumas pasirašytas per Lietuvos ministro pirmininko Algirdo Butkevičiaus delegacijos vizitą ir Lietuvos verslo misiją Kinijoje. Tai penktas per pastaruosius metus KVJUD ir Kinijos atstovų pasirašytas memorandumas.

Kinų korporacija apie planus investuoti į Klaipėdos jūrų uostą ir tapti vieno iš terminalų valdytoja bei potencialia tolesnės uosto plėtros partnere išdėstė šių metų birželį. Surengtame forume „Šilko kelio ekonominė juosta – vizija ir perspektyvos“ dalyvavo didžiausios Kinijos Šandongo provincijos vicegubernatorius su 60 verslininkų delegacija ir CMG vadovybė. Ši kompanija, kurianti didžiulį pramonės parką Baltarusijoje, ir anksčiau domėjosi galimybėmis investuoti Lietuvoje, bet įvardyti ketinimus delsė.

Pasak D. Vaitkevičiaus, kuris nemažai prisidėjo prie Lietuvos ir Kinijos prekybinių ryšių stiprinimo, didelių kinų kompanijų pirmųjų asmenų vizitai į užsienį griežtai reglamentuojami. Viešnagė vienoje šalyje gali trukti ne ilgiau kaip 3 dienas, įskaitant kelionę, o jai rengiamasi metus. Todėl CMG vadovo Bai Jingo Tao atvykimas į Klaipėdą – tvirtą apsisprendimą parodęs žingsnis. „Jei CMG ateis į Klaipėdą, ji paskui save atsives daug įmonių. Nes ten, kur plaukia didelis banginis, aplink sukasi kitų žuvų“, – kalbėjo diplomatas.

1872 metais Honkonge įkurta CMG – viena stambiausių Kinijos valstybinių kompanijų, lyderė tarp Kinijos uostų operatorių. Jos įmonės, be kita ko, teikia bankininkystės, vertybinių popierių, draudimo ir draudimo tarpininkavimo, fondo ir fondo valdymo paslaugas, vertybinių popierių emisijų, interneto vertybinių popierių prekybos paslaugas, taip pat yra tiesioginių investicijų valdymo paslaugų platforma.

Ieškoti pažinčių

Per seminarą Klaipėdoje apie verslo ir eksporto į Kiniją galimybes kalbėjęs D. Vaitkevičius uostamiesčio įmonių atstovams išraiškingai atskleidė verslo kultūrų skirtumus ir pasidalijo įžvalgomis apie lietuvių verslo Kinijoje nišas. Šiandien lietuviams atverti vartai į šią šalį eksportuoti pieno produktus – kelerius metus siektas rezultatas. Kai 2013-aisiais, kaip tuomet manyta, buvo belikę iki paskutinio parašo dvi savaitės, kinai pranešė, kad procesą įšaldo. Nors diplomatiniais kanalais motyvų nepateikta, aiškiai buvo galima įžvelgti politines priežastis.

Kinų verslo santykiai, D. Vaitkevičiaus teigimu, sudėlioti į ratus, pats artimiausias – šeimos narių. Toliau – geri pažįstami, kuriais tampama bendraujant daugybę metų, netikėtų aplinkybių suartintų žmonių būrys ir kiti. Todėl lietuviams planuojant verslą Kinijoje būtina ieškoti tų, kurie yra labiausiai priartėję prie pagrindinių kompanijos asmenų, nes tai lemia pasitikėjimo lygį.

„Didžiausia klaida čia atvykus – dėstyti savo filosofiją, ko jūs norite. Kinai 90 proc. laiko skiria pokalbiams apie šeimą, pomėgius. Jiems įprasta gauti dovanas, pasakoti istorijas. Tačiau kinai sugeba ir neblogai apgaudinėti, todėl svarbu pasirašant sutartį numatyti ginčo sprendimo būdus. O suprasti, ar kompanija patikima, padeda ilgi bendravimo metai“, – Rytų ir Vakarų skirtumus vardijo per puspenktų metų darbo Kinijoje juos perpratęs D. Vaitkevičius.

Dalydamas patarimus, kaip nepakliūti sukčiams ant kabliuko, jis siūlė prieš keliaujant į Kiniją rimtai pasidomėti Rytų simbolika, Zodiako ženklais ir mitais, nes kinai tuo šventai tiki. Net vaikui suprantamas skirtumas – drakono vertinimas: lietuviai jį laiko blogio simboliu, su kuriuo reikia kovoti, kinai – sėkmę lemiančia būtybe. D. Vaitkevičiui buvo smagu matyti vieną draugiją, kuriai apsisaugoti nuo šių nepalankių, pagal kinų horoskopą, Ožkos (Avies) metų nesėkmių padėjo žirgo su ginkluotu raiteliu atvaizdas ant lietuviško lito – jis draugų kompanijai suteikė daug džiaugsmo ir dėl savo pigumo.

Plėtojant santykius su kinais didelis pranašumas – vyresnis už kitus, politikas ir turtingas. Daug dėmesio kreipiama į smulkmenas. Antai jaunesnis įmonės atstovas, net jei yra kompanijos galva, negali kalbėti ilgiau už vyresnį partnerį. O rengiant įmonių pristatymo vaizdinę medžiagą į akis turi kristi nuotraukos ar kadrai, kuriuose užfiksuoti visuomenei įtaką darantys asmenys. Kinams iki šiol labiausiai atpažįstamas lietuvis – buvęs jų krepšinio rinktinės treneris Jonas Kazlauskas. Einant į Kinijos rinką, pasak diplomato, pasitelkti vietines žvaigždes ar pirkti reklamą televizijoje – per brangu, bet įmanoma pasinaudoti socialiniais tinklais, nes gali praversti ir vieno asmens rekomendacijos draugams.

Pasak D. Vaitkevičiaus, lietuviams geriausia pradėti eksportą nuo prekės pristatymo nedidelėje megapolių dalyje ar vienoje provincijoje ir taikytis į nebrangių produktų, vadinamąją atsitiktinio naujienų išbandymo, nišą, kurioje vietos užtektų ir mūsų gaminiams.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"