TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Kitokia kainų aritmetika nepalanki Klaipėdai

2006 06 26 0:00
Tikimasi, kad naujo naftos terminalo veikla smarkiai pagerins Klaipėdos uosto rezultatus.
Autorės nuotrauka

Lietuvoje, kitaip nei gretimose valstybėse, nustatomos uosto paslaugų kainos pavertė Klaipėdą brangiausiu tranzitiniu uostu rytinėje Baltijos pakrantėje

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) užsakymu Danijos ekonominių tyrimų kompanija "Karl Bro" rengia uosto konkurencingumo studiją, kuri turėtų atskleisti, kodėl kai kuriuos krovinius gabenti per Klaipėdą kainuoja brangiau nei per gretimus uostus. Dar pernai pradėtas uostų rinkliavų palyginimas turi būti baigtas iki liepos. Tačiau dėl uosto naudotojų pastabų aptariant jo dalį, apžvelgiančią naftos produktų tranzitą, išvados ir siūlymai gali būti suformuluoti kiek vėliau.

Pasak KVJU generalinio direktoriaus Sigito Dobilinsko, buvo neatsižvelgta į tai, kad konkuruojančiuose rytinės Baltijos uostuose nuo Gdansko iki Sankt Peterburgo yra skirtinga uosto rinkliavų sandara. "Estijos Muugos uosto rinkliavos mažiausios, nes kai kurios išlaidos paslėptos po krovos tarifais. Be to, negalime lyginti vieną logistikos grandinės dalį neatsižvelgdami į kitas transportavimo išlaidas. Mūsų uosto rinkliavos vežant toną tranzitinės naftos sudaro tik 2,7 proc. visų kliento išlaidų. Krovos įkainiai - mažiausi tarp lyginamų uostų, neviršija 15 proc., tačiau vilkikų paslaugos dvigubai brangesnės nei kitur ir sudaro 0,65 proc. gabenimo išlaidų", - kalbėjo Dobilinskas.

Skaudžiausiai tranzitinių krovinių praradimą išgyvena valstybės valdoma bendrovė "Klaipėdos nafta". Jos apyvarta smuktelėjo nuo 6,6 mln. tonų 2003 metais iki 5,8 mln. tonų 2005-aisiais. Per penkis šių metų mėnesius įmonė perkrovė 2,7 mln. tonų krovinių - 5 proc. mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Beveik visi jie - iš "Mažeikių naftos", kuriai taikomas 40 proc. mažesnis krovos tarifas.

"Konkurencingumo studijos autoriai analizavo ekonominius naftos sektoriaus duomenis, tačiau negali vertinti "Klaipėdos naftos" rinkodaros priemonių, nes tai pačios įmonės reikalas. Rinkliavų atžvilgiu direkcija norėtų elgtis lanksčiai, tačiau tada kiltų diskusijų dėl investicijų. Todėl prieš priimdami sprendimus mažinti rinkliavas visi turėtų žinoti numatomą ekonominį efektą", - sakė Dobilinskas.

Uosto vadovas atkreipė dėmesį į tai, kad uosto naudotojų skundus dėl rinkliavų brangumo paneigia naujo naftos terminalo, priklausančio Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai ("Klasco"), veikla. Jame per pirmus du bandomuosius mėnesius perkrauta daugiau kaip pusė milijono tonų naujų klientų rusiškų ir baltarusiškų naftos produktų.

Nors kai kurių krovinių Klaipėdos uoste mažėja, nauja naftos produktų linija leis didinti apyvartą iki rekordinių aukštumų. Dobilinskas prognozuoja, kad krova šiemet didės 4-5 proc. - iki 23 mln. tonų. Pernai uosto apyvarta šoktelėjo 7 proc., iki 21,8 mln. tonų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"