TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Klaipėdą aplenkia kruizų maršrutai

2010 10 18 0:00
Su kruizinio lainerio "Seaborn pride" operatoriais klaipėdiečiai derėjosi nuo 2005 metų. Kitąmet šis gražuolis į mūsų uostą užsuks šešis kartus.
Mindaugo Milinio nuotrauka

Kitąmet į Klaipėdą kruizinių laivų užsuks mažiau nei šiemet. Klaipėdiečiai jau dabar suka galvas, kaip pritraukti naujų ir susigrąžinti senus laivus.

Pagal pateiktas paraiškas matyti, kad kitąmet į Klaipėdos uostą kruiziniai laivai užsuks tik 34 kartus. Nors galutinis vizitų skaičius paaiškės tik kitų metų kovą, Klaipėdos turizmo agentūrų, uosto ir miesto savivaldybės vadovai suka galvas, kuo sudominti kruizų organizatorius, kad į savo maršrutus jie įtrauktų ir vienintelį Lietuvos uostą.

Nebeplauks į Klaipėdą

Šiemet net devynis kartus Lietuvos uostamiestyje apsilankiusio 210 metrų ilgio lainerio "Empress" kitąmet Klaipėdos uoste išvis nebematysime. Šio laivo operatorius, Ispanijos kruizų agentūra "Pullman Tour", nutarė atsisakyti vizitų į Gdanską ir Klaipėdą, o vietoj šių uostų pasirinko Varnemiundę (Vokietija).

Turizmo agentūros "Klaipėdos Mėja" vadovės Liudovikos Pakalkaitės duomenimis, kruizų organizatorius Vokietijos uostą pasirinko todėl, kad iš jo labai gretai galima pasiekti Berlyną. "Nors dėl Klaipėdos negavome jokių skundų, organizatoriai pageidauja naujų maršrutų. Ekskursijomis į Nidą ir Palangą daugelis buvo patenkinti, tačiau daugelis keleivių sykiu su Klaipėda pageidautų aplankyti ir Kaliningradą. Ispanus domina sovietinė mūsų krašto praeitis, kuri dar labai ryški kaimynėje, Rusijos Federacijai priklausančioje, srityje", - pasakojo L.Pakalkaitė.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) direkcijos vadovo Eugenijaus Gentvilo manymu, kruizų organizatorius Klaipėdą iš savo maršruto išbraukė neatsitiktinai. "Po kiekvieno kruizo jo organizatoriai atlieka keleivių apklausas ir, spėju, kai kurie jų išreiškė kokį nors nepasitenkinimą viešnage mūsų uoste. Reikėtų kreiptis į ispanų kruizų operatoriaus "Pullman Tour" vadovus, kad jie paaiškintų savo apsisprendimo priežastį", - svarstė E.Gentvilas. Jis jau paragino KVJU direkciją oficialiai kreiptis į "Pullman Tour" vadovybę ir prašyti detalesnių paaiškinimų.

Būtent vieną kruizinio laivo "Empress" keleivį, Ispanijos pilietį, liepos mėnesį sumušė ir apiplėšė neblaivūs Klaipėdos benamiai. Iš nugaros užpultas vyriškis buvo parverstas ant žemės, iš jo atimta videokamera.

2009 metais kruizines keliones pasirinko 17,5 mln. keleivių visame pasaulyje. Turizmo verslo atstovų teigimu, ši turizmo sritis yra nuolat auganti. "Tai auksinė žąsis, dedanti auksinius kiaušinius. Uostą į kruizo maršrutą labai sunku įtraukti, tačiau išbraukti labai lengva", - priminė L.Pakalkaitė.

Trūkumai stelbia pranašumus

Kita priežastis, galinti atbaidyti potencialius kruizų organizatorius, palyginti su kitais uostais, didelės uostų rinkliavos. Mažiausias rinkliavas kruizinių laivų savininkai Baltijos jūros baseine moka atplaukę į Taliną - vidutiniškai apie 18,7 tūkst. eurų (64,6 tūkst. litų). Viešnagė Klaipėdoje jiems kainuoja vidutiniškai 11 tūkst. eurų daugiau. Didžiausias rinkliavas kruiziniai laivai moka užsukę į Stokholmą - 54,18 tūkst. eurų (187 tūkst. litų).

Nors praėjusį sezoną kruiziniams laivams jau per antrąjį vizitą į Klaipėdą rinkliavos mažėjo apie 20 proc., tokios nuolaidos atrodė per menkos. Iki tol lengvatomis galėjo naudotis tik penktą kartą uostą aplankę laivai.

Be to, daugelis turistų, pasirinkę galimybę Klaipėdą apžiūrėti savarankiškai, skundėsi pasigedę ryškių rodyklių, kaip iš kruizinių laivų terminalo pasiekti senamiestį. Daugelį kruizinių laivų keleivių nemaloniai nuteikė apšnerkštos piliavietės, kurios teritorija priklauso Klaipėdos miesto savivaldybei, prieigos, nenupjauta žolė.

Tačiau, turistinių firmų ir uosto direkcijos atstovų teigimu, Klaipėda turi ir nemažai pranašumų, kuriuos tereikia panaudoti.

Vienas jų - palyginti netoli, vos už 100 kilometrų, esantis Kaliningradas. Nidoje įsikūrusios turistinės firmos vadovas Manfredas Wageneris šiemet vieno kruizinio laivo keleiviams jau buvo suorganizavęs išvyką į tą sovietine praeitimi tebealsuojantį miestą.

"Iš viso šią ekskursiją pasirinko 1450 keleivių. Manau, pirmasis bandymas pasitvirtino, o jei bus norinčiųjų, ir kitąmet organizuosime panašias išvykas", - gyrėsi M.Wageneris.

Reikalauja dėmesio

Kitas Klaipėdos uosto patrauklumo aspektas, kurį vertina kruizų organizatoriai, - galimybė uoste būti vieninteliams. Pasak Klaipėdos turizmo informacijos centro direktorės Romenos Savickienės, kruiziniais laivais plaukiantiems keleiviams reikalingas išskirtinis dėmesys. "Jie tokiu dėmesiu mėgaujasi pačiame laive, todėl to paties pageidautų ir aplankytame uoste. Klaipėda yra nedidelis uostas, todėl du ar daugiau kruizinių laivų vienu metu čia būna labai retai. O tai taip pat yra mūsų patrauklumas", - informavo R.Savickienė.

Remiantis naujausiais duomenimis, kitais metais mūsų uostamiestyje pirmą kartą švartuosis du iki šiol Klaipėdoje neviešėję kruiziniai laivai - beveik 300 metrų ilgio "Costa Pacifica" ir 6 kartus planuojantis apsilankyti "Seabourn Pride". Su pastarojo laivo operatoriais klaipėdiečiai derėjosi nuo 2005-ųjų. Mūsų uostą jie pasirinko būtent dėl išskirtinės galimybės būti vieninteliai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"