TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Klaipėda – jūros kabelio ričių sostinė

2016 04 19 6:00
Šios jūros kabelio ritės pagamintos energetikos pramonės konstrukcijų lyderės pasaulyje Prancūzijos kompanijos „Technip“ užsakymu. Arvydo Jockaus nuotraukos

Klaipėdos uosto įmonių grupės Vakarų laivų gamykla bendrovės „Vakarų konstrukcijos“ gaminamos metalo ritės, kuriomis atviroje jūroje klojami kabeliai ar traukiami lynai, plaukioja visame pasaulyje.

Panašios konstrukcijos ritę Šveicarų kompanija ABB naudojo tiesdama elektros jungties tarp Lietuvos ir Švedijos kabelį Baltijos jūros dugnu. Šiai kompanijai lietuviai taip pat gamina ir tiekia metalo rites.

„Daugelyje pasaulio šalių jūrinis kabelis vyniojamas ant ričių, kurias gaminame mes. Jos iš Klaipėdos keliauja į Prancūziją, Norvegiją, Braziliją, Meksiką ir kitas valstybes. Pagrįstai teigiame, jog esame jūros kabelio ričių pasaulio sostinė“, – sakė Vakarų laivų gamyklos generalinis direktorius Arnoldas Šileika.

Dideli reikalavimai

Jūros ritės skirtos švartavimo lynams ar virvėms. Beveik visos jos naudojamos atviroje jūroje montuojamiems, instaliuojamiems objektams. Šias rites perka viena pirmaujančių pasaulyje energetikos ir automatikos technologijų grupė ABB, energetikos pramonės konstrukcijų lyderė pasaulyje Prancūzijos kompanija „Technip“, JAV energetikos įmonių konglomeratas „General Electric“ ir kitos. „Esame penkių pasaulio kompanijų nominuoti kabelio ričių gamintojai“, – tvirtino A. Šileika.

Arnoldas Šileika.

Kiekviena tokia ritė gaminama pagal specialų užsakymą, atsižvelgiant į kabelio, kuris bus tiesiamas, rūšį. „Jos atrodo panašios, bet iš tiesų ganėtinai skiriasi“, – aiškino įmonės vadovas.

Rites dažniausiai projektuoja įmonės inžinieriai, tačiau kartais jų brėžinius pateikia ir užsakovai. Vienos ritės gamyba kainuoja apie 120–130 tūkst. eurų. Kai sumontuojamas ir kabelis, jos vertė šokteli iki maždaug 100 mln. eurų. „Kadangi kabelis itin brangus, tokios ritės gamybai keliami dideli reikalavimai. Nors iš išorės tos ritės atrodo gana paprastos, jas gaminti labai sudėtinga“, – pasakojo A. Šileika.

Jūros kabelių rinkoje bendrovė „Vakarų konstrukcijos“ dirba septynerius metus ir per tą laiką užsirekomendavo kaip patikima labai kokybiškos produkcijos tiekėja. „Per metus pagaminame apie 7–8 tūkst. tonų tokių ričių. Jos iš Klaipėdos išplukdomos laivais. Mums tai labai gerai, nes ritės – didelės konstrukcijos, viena sveria apie 50–60 tonų (didžiausia, pagaminta mūsų įmonėje, buvo maždaug 120 tonų). Šios ritės gali būti gabenamos tik laivais, tad ir gaminti jas patogiausia uoste“, – kalbėjo A. Šileika.

Vienos ritės gamyba kainuoja apie 120-130 tūkst. eurų, o kai apvyniojamas ir kabelis, jos vertė šokteli iki maždaug 100 mln. eurų.

Stato ir remontuoja laivus

Estijos koncerno „BLRT Grupp“ dalis Vakarų laivų gamyklos įmonių grupė, vienijanti 18 įvairios specializacijos įmonių, yra didžiausia šalies inžinerinės pramonės bendrovė ir didžiausia darbdavė Vakarų Lietuvoje. Grupė turi apie 2 tūkst. darbuotojų, iš jų inžinierių – maždaug 600. Dirbti laikinai papildomai nuolat samdoma dar po kelis šimtus darbuotojų.

Grupės įmonė „Vakarų laivų remontas“ trijuose plaukiojančiuose dokuose per metus suremontuoja apie 150 laivų. Vieno jų remontas čia trunka 8–9 paras. „Tokia mūsų specifika. Esame lyg greitoji laivų pagalba. Lenktyniaujame su konkurentais, per kiek laiko galime suremontuoti laivą“, – teigė A. Šileika.

Didžiausi lietuvių konkurentai, pasak jo, yra arčiau Vakarų Europos laivus galintys remontuoti lenkai. Mat taupydami sąnaudas laivų savininkai remonto vietą labai dažnai renkasi ten, kur plaukioja. Šiuo metu Klaipėdos uosto Malkų įlankoje, kur įsikūrusi bendrovė „Vakarų laivų remontas“, tvarkomas laivas iš Amsterdamo (Olandija). Jis remontuojamas po 10 metų eksploatacijos. Lietuvos įmonė matuoja korpusą, vertina jo susidėvėjimą, keičia metalą, atlieka sraigto, vairo ir variklio remontą bei daugelį kitų darbų.

Klaipėdos senamiestyje prie Kuršių nerijos įsikūrusi grupės įmonė Vakarų Baltijos laivų statykla „iki rakto“ stato įvairių tipų laivus – vilkikus, keltus, baržas, žemsiurbes, žvejybinius ir aprūpinimo laivus. Daug jų statoma Norvegijos įmonių užsakymu.

Pastaruoju metu, pasak A. Šileikos, paklausios plaukiojančios žuvų fermos. Daug Klaipėdoje pastatytų tokių šėryklų plaukioja Norvegijos, Čilės, Argentinos vandenyse. Neseniai jas pradėjo pirkti ir Rusija. Šios šalies įmonės Ramiojo vandenyno pakrantėje plaukiojančiose fermose, pagamintose Klaipėdoje, augina lašišas iš Norvegijoje išauginto mailiaus.

Tokias žuvų fermas projektuoja Vakarų Baltijos laivų statyklos konstruktoriai architektai, kuriuos daugiausia rengia Klaipėdos universitetas. „Tai mūsų aukso fondas. Sakome, kad vieno inžinieriaus darbo vieta sutaupo penkių darbininkų darbo vietas. Stengiamės išlaikyti Lietuvos inžinerinę pramonę – laivų statybą, remontą, įvairių jūrinių įrenginių metalo konstrukcijų gamybą“, – dėstė A. Šileika.

Klaipėdos uosto Malkų įlankoje, kur įsikūrusi bendrovė „Vakarų laivų remontas“, tvarkomas laivas iš Amsterdamo (Olandija), atplaukęs remonto po 10 metų eksploatacijos.
Per metus Klaipėdoje pagamina 7-8 tūkst. tonų jūros kabelio ričių, viena jų sveria apie 50-60 tonų ir gali būti plukdoma tik laivu.

.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"