TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Klaipėda šoks pagal turistų dūdelę

2009 04 06 0:00
Šiemet Klaipėdoje daugiausia bus ispanų ir vokiečių turistų, mažiau - amerikiečių ir britų, o mažiausiai - italų.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Europos kruizinių uostų taryba prognozuoja regionui stabilų keleivių skaičiaus augimą, tačiau Klaipėdai dėl laivų Baltijos jūros maršrutuose tenka konkuruoti su Lenkijos ir Latvijos uostais, o pasirinkimą dažnai nusveria valstybės įvaizdžio patrauklumas.

Europos kruizų organizacijos, kuriai Klaipėda priklauso nuo 2001 metų, tarybos pirmininkas Davidas Dingle Jungtinėse Amerikos Valstijose, Majamyje, 25 kartą vykusiame verslo forume pareiškė, kad Europos kruizų pramonė yra geresnėje pozicijoje negu visa kita šio verslo dalis. Todėl galima tikėtis, kad pastaruoju metu pastebimas kilimas tęsis, nes ekonominių sunkumų apimtas pasaulis vis tiek išlieka skirtingas.

Krizė parodai nepakenkė.

Iš Majamio grįžusi turizmo kompanijos "Klaipėdos Mėja" direktorė Liudovika Pakalkaitė teigia, kad parodoje ir konferencijoje, kurios atspindėjo pasaulines tendencijas, į kruizų organizatorių užduotus klausimus apie Klaipėdą ne visada galėjo atsakyti teigiamai. Kalbėdama apie uostą, klaipėdiečių delegacija gyrėsi gera kainodara, bet ne išskirtiniais lankytinais objektais ir regiono unikalumu.

"Mūsų uostas vienintelis Baltijos jūroje jau nuo praėjusių metų taiko lanksčią rinkliavų kruiziniams laineriams sistemą. Bet kai kurie operatoriai į Klaipėdą nežada plaukti tik todėl, kad geriau žino Rygą ar Gdanską. Įsitikinome, kad pernai gegužę Klaipėdoje surengta Europos kruizų organizacijos asamblėja turėjo didesnę įtaką žinomumui nei bet kurie kiti renginiai. Majamyje mus sutikę jos dalyviai dar kartą dėkojo už galimybę čia apsilankyti. Pasidomėti Klaipėda buvo užsukę ir pramoginės laivybos parodos, kuri vyko netoliese Majamyje tomis dienomis, atstovai. Juos suintrigavo, kad Klaipėda yra prestižinės burlaivių regatos "The Tall Ship Races" dalyvė. Manau, kad Lietuvos turizmo departamentas šalį turėtų pristatyti kuo plačiau įvairiose rinkose, o mes pasistengsime, kad atplaukę turistai liktų patenkinti. Ekonominė situacija neturi teisės išmušti Lietuvos iš tos pozicijos, kurią jau turime išsikovoję", - įspūdžiais dalijosi L.Pakalkaitė.

Prieš 17 metų pradėtas vienos šeimos verslas "Klaipėdos Mėjai" pelnė miestiečių ir partnerių pripažinimą. Tarp trijų ta pačia veikla užsiimančių uostamiesčio turizmo agentūrų ji valdo 60 proc. kruizinių turistų aptarnavimo rinkos. Praėjusiais metais kompanija priėmė 30 iš 47 atplaukusių į Klaipėdą laivų turistus.

Be "Klaipėdos Mėjos", šiemet į parodą Majamyje vyko ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD), Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro (TIC), bendrovių "Limarko" laivų agentūros ir "Klaipėdos laivų remontas" atstovai. Lietuvos uostas ir pajūrio regionas buvo pristatyti jungtiniu stendu Europos kruizų gatvėje.

Delegacijos dalyvės juokavo, kad Amerikoje potencialius klientus vaišino iš Lietuvos atsigabentais šakočiais, kuriuos pristatė kaip vestuvių pyragus. TIC vadovė Romena Savickienė savo bagaže sugebėjo supakuoti juos net du, nors teko skristi keliais lėktuvais, o kitos moterys į Ameriką šakočius nusivežė tiesiog laikydamos rankose. Visi keliautojai šiemet nuvyko ir grįžo be nuotykių - pernai parskrendant iš Majamio pakely dingo keli lagaminai.

Turistai taupo

Pasak R.Savickienės, pasaulio ekonomikos ir finansų krizės apraiškų parodoje beveik nepastebėta - plotas buvo didesnis, dalyvavo per tūkstantį eksponentų, įvyko visi suplanuoti susitikimai su kruizinių linijų kompanijomis.

"Šiek tiek pasigedome meninės programos, kurios anksčiau būdavo prie beveik kiekvieno stendo, bet patys stendai nesuprastėjo. O susitikimų nauda, kaip rodo praktika, atsiskleis ne anksčiau kaip po dvejų metų", - pabrėžė R.Savickienė.

KVJUD atstovei Gedai Marozaitei įstrigo tai, kad Majamio konferencijoje kalbėta vien apie kruizinio sektoriaus plėtrą, nors akcentuoti ir pastarųjų metų pokyčiai. "Baltijos regionas, kaip ir nauji kraštai - Pietryčių Azija, Dubajus, Aliaska, vertinamas kaip vienas perspektyviausių, nors patys populiariausi išlieka Viduržemio jūros ir Karibų kruizai. Pastarieji dominuoja todėl, kad amerikiečiai nenori keliauti toli nuo namų. Konferencijos statistika atskleidė, kad kruizų verslas nepasiduoda ekonomikos sąstingiui ir sparčiais šuoliais juda į priekį. Minėta, kad vidutinis augimas iki šiol sudarė 7,4 proc. per metus, o 2009 metais gali siekti 14 procentų. Pernai pastatyti 7 nauji laivai, šiemet numatoma pastatyti 14, o 2010-2012 metais - 27 laivus.

Daugiausia kalbėta apie statomą laivą "Oasis of the Seas", kuriuo galės keliauti 5400 turistų. Bet pranešėjai 2009 metų turistus pavadino atsargesniais - taupančiais pinigus bei perkančiais kruizą palankiausiomis kainomis. Todėl kelionių agentūrų atstovai susirūpinę, kad ekonominės recesijos akivaizdoje už ankstesnę kainą keleiviui reikia sukurti kuo vertingesnį produktą", - pabrėžė G.Marozaitė.

Gintarų nebenori

Į Klaipėdą šiemet žada atplaukti, patikslintais duomenimis, 48 kruiziniai laivai (pernai lankėsi 47) ir laukiama apie 35 tūkst. turistų. Nors pranešta, kad beveik visos vietos Baltijos kruizų laivuose jau rezervuotos, keleivių gali būti daug mažiau. Išlipančiųjų į krantą būrys priklauso nuo uosto patrauklumo ir siūlomų ekskursijų.

"Pas mus turistas turi būti triskart geriau apšoktas nei atvykęs į Taliną, nes esame mažas uostas. Mes siūlome bendravimo su žmonėmis - gintaro meistru, vienuoliu, kaimo gyventoju - patyrimą. Turistams patinka gyva regiono istorija, geru žodžiu minimos amatininkų mugės. Tikimės, kad apsilankę Juodkrantėje Vėtrungių muziejuje turistai galės įsigyti ir simbolinių vėtrungių, o Klaipėdos Teatro aikštėje pagaliau atsiras ir kitų menų, bus ne tik gintarai", - apie norą atsikratyti gintarinių suvenyrų krašto įvaizdžio kalbėjo turizmo atstovės.

Jos prasitarė, kad Majamyje išgirdo nebylų atsakymą, kodėl Klaipėdos atsisakė kompanijos "Royal Carribean" didieji laivai "Constellation" ir "Celebrity" - tūkstančiams amerikiečių mūsų uoste nebuvo ką veikti. Vilties teikia tai, kad kompanijos atstovai pažadėjo šiemet vėl svarstyti Klaipėdos uostą kaip potencialią kryptį.

Šiemet Klaipėdoje daugiausia bus ispanų ir vokiečių turistų, mažiau amerikiečių ir britų, o mažiausiai italų. Klaipėdiečiai žada dar labiau stengtis, kad keleiviai patirtų kuo maloniausių įspūdžių. Tačiau kai kurie uostamiesčio trūkumai šalinami per lėtai.

Klaipėdos senamiesčio verslininkų prašoma įsteigti ir anksčiau atidaryti kuo daugiau parduotuvių, leisti turistams naudotis kavinių tualetais. Ekskursijos jiems taip pat bus organizuojamos tik ten, kur yra galimybė pasinaudoti tualetu.

Naujas rūpestis - kas turėtų pirkti mikrofonų gidams ir ausinių turistams, nes gana brangi garso įranga pagyvenusių turistų itin pageidaujama ir yra ekskursijų gamtoje pranašumas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"