TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Klaipėdiečiai sužiuro į Rusijos pusę

2006 06 17 0:00
Ilgą laiką Baltijos jūros bangas skrodęs keltas "Klaipėda" nuo liepos pradžios atiteks Graikijos bendrovei.
Autorės nuotrauka

Jeigu bendrovė "DFDS Lisco" laimėtų konkursą savo keltais plukdyti krovinius tarp šios šalies Ust Lugos ir Vokietijos Zasnico uostų, ji galėtų įžengti į Rusijos rinką. Tada kiltų klausimas, kokį bendrovės keltą "įdarbinti" šioje linijoje.

Rusijos transporto ministerija neseniai pranešė, kad organizacija "Rosmorport" netrukus skelbs keltų linijos Ust Luga (Leningrado sritis) - Baltijskas (Kaliningrado sritis) - Zasnicas (buvęs Vokietijos Mukrano geležinkelio keltų kompleksas) operatoriaus konkursą.

Apie galimybę dalyvauti šiame konkurse keltų bendrovės "DFDS Lisco" vadovas Artūras Gedgaudas buvo užsiminęs praėjusią vasarą. Jo teigimu, "DFDS Lisco" savininkė danų DFDS ir Rusijos vyriausybė yra pasirašiusios dokumentą, pagal kurį operatoriaus konkurse danų siūlymams gali būti teikiamas prioritetas dėl turimų geležinkelio vagonų keltų "Klaipėda" ir "Vilnius".

Tačiau šiuo metu "DFDS Lisco" atstovai galimybę įeiti į Rusijos rinką vertina atsargiai. "Kai bus paskelbtas konkursas, DFDS svarstys sąlygas, ar verta dalyvauti. Jei laimėtų, ieškotų išeities, kokį keltą skirti į liniją, nes "Klaipėda" yra parduota ir nuo liepos 1 dienos priklausys graikams", - aiškino bendrovės Komunikacijos departamento vadovas Vaidotas Klumbys. Praėjusių metų pabaigoje bendrovė yra pardavusi keltą "Palanga". Vietoj jo įsigytas keltas "Lisco Optima".

Atidaryti keltų liniją su Vokietija rusai planavo 2005 metais, tačiau dėl užsitęsusios uostų infrastruktūros statybos Rusijos uostuose geležinkelio vagonų tiltų bandymai pradėti tik šį mėnesį.

Dėl didelių Rusijos geležinkelio tarifų sumažėjus vagonais gabenamų krovinių, Zasnico linija pastaraisiais metais tapo nerentabili.

Bendrovės 2005 metų ataskaitoje nurodoma, kad keltu "Klaipėda", į Zasnicą plaukusiu 2 kartus per savaitę, gabenta 24 proc. mažiau krovinių nei 2004 metais. Linijos galimybę plukdyti automobilius ribojo kajučių vairuotojams trūkumas. Kelte "Klaipėda" yra tik 12 vietų keleiviams.

Liepos pradžioje į liniją Klaipėda-Zasnicas iš Rygos- Kylio linijos bus grąžintas keltas "Vilnius", plaukiojęs šiuo maršrutu nuo laivo pastatymo 1987-aisiais iki 1993 metų. Po rekonstrukcijos pritaikytas keleiviams ir ratinei technikai visą dešimtmetį jis plaukiojo iš Klaipėdos į Kylį.

Pasak Klumbio, kelto "Vilnius" laukia ir turistai, ir krovinių automobiliais vežėjai, nes jame yra 140 vietų keleiviams. Šiame kelte po rekonstrukcijos pailginta linijinė ro-ro krovinių talpa siekia nuo 1500 iki 1700 metrų. Linijai prognozuojama gera ateitis, nes Riūgeno salą ir už 160 km esantį Berlyną neseniai sujungė greitkelis. "Vilnius" į Zasnicą plauks tris kartus per savaitę.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"