TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Klaipėdoje ir Zasnice - bendra uostų šventė

2006 10 07 0:00
Į šventę atvykęs premjeras Gediminas Kirkilas pritarė nuomonei, kad Lietuvai reikalingas naujas turistinis uostas.
Autorės nuotrauka

Prieš du dešimtmečius pastatytos ir jūrų linija sujungtos Klaipėdos ir Vokietijos Riūgeno salos Mukrano geležinkelio perkėlos dėl istorinių permainų įgijo naujų bruožų bei suteikė uostams ekonominės galios

Zasnico uostą valdančios savivaldybės vadovai pažymi, kad Mukrano perkėlos statyba ir jos veikla iki šiol tebėra svarbiausias istorinis įvykis regione. Iki tol mažame kurorte buvo plėtojama tik žvejybos pramonė.

"Jei klesti uostas, klesti ir miestas, gerai gyvena jo žmonės", - teigė vakar į Klaipėdą atvykęs Zasnico meras Dieteris Holtzas. Kartu su juo paminėti svarbią uostams datą atplaukė ir gausi Riugeno gyventojų delegacija.

Susijungus Vokietijai ir Mukrano perkėlai atvėrus keltų laivybos perspektyvas, labiausiai į Rytus nutolusio uosto verslas patyrė didžiulių permainų. Jas 2007 metų pavasarį užbaigs žemyną ir salą sujungsiantis aukštas tiltas ir 260 kilometrų ilgio greitkelis iki Berlyno.

Išgabenus iš Vokietijos tarybinės armijos ginkluotę, abi geležinkelio perkėlos prarado pagrindinę dalį krovinių. Į Klaipėdą iš Zasnico beveik 15 metų plaukiojo tik keltas "Klaipėda", tačiau tuo pat metu uostai atidarė naujų prekybos linijų su Švedijos, Vokietijos ir Rusijos miestais, įdiegė naujų paslaugų.

Nors Klaipėda atsilieka nuo Zasnico pagal keleivių plukdymo galimybes, turizmo infrastruktūros plėtra Rytų Vokietijoje daro stiprų poveikį Lietuvos uostui, per visus 20 metų išsaugojusiam pirmąją keltų liniją Klaipėda-Mukranas. Nuo šių metų vasaros į Zasnicą plaukia "DFDS Lisco" keltas "Vilnius", kuriame po rekonstrukcijos įrengta 130 vietų keleiviams. Tai geras stimulas plėtoti turizmą. Linija Klaipėda-Mukranas taip pat laukiamas ratinės technikos gabenimo didėjimas ir daugiau krovinių vagonuose.

Klaipėdoje jūrų perkėlos terminalas irgi tapo universalus. Pasak uosto vadovų, geležinkelio perkėla - tai bazė plėtoti keltų verslą. Perkėlų dvidešimtmečio minėjimų Zasnice ir Klaipėdoje dalyviai sveikino vieni kitus šventės proga ir linkėjo, kad Lietuvoje kuo greičiau atsirastų toks modernus keleivinis terminalas kaip Riūgeno saloje.

Premjeras Gediminas Kirkilas žadėjo, jog Vyriausybė maždaug 100 mln. litų vertės projektą įgyvendins per artimiausius trejus metus. Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos valdybos pirmininkas Bronislovas Lubys šiuos žodžius uosto vadovams siūlė įsidėmėti ir reikalauti iš valdžios laikytis žodžio.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"