TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Klaipėdoje iškils keleivių terminalas

2007 01 17 0:00
Pirmąjį laivą naujajame terminale planuojama priimti 2009 metų birželį.
LŽ archyvo nuotrauka

Po dvejų metų Klaipėdos uoste bus pastatytas naujas keleivių ir krovinių terminalas. Tikimasi, kad jį pastačius per metus uostamiestyje bus galima aptarnauti iki milijono keleivių.

Koncerno "Achemos grupė" ir įmonės "Ega" valdoma bendrovė "Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas" (KKKT) netrukus uostamiestyje pradės specializuoto keleivių terminalo projektavimo darbus. Vasarį bendrovė kartu su Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos skyriumi skelbs keleivių salės pastato vizijos konkursą.

Pasak KKKT direktoriaus Benedikto Petrausko, iki metų pabaigos tikimasi parengti bendrą visų objekto dalių projektą ir išrinkti rangovus. Jeigu projekto partneriai laikysis užduočių grafiko, pirmąjį laivą terminale planuojama priimti po 18 mėnesių nuo statybų pradžios - 2009 metų birželį. Petrausko manymu, tai būtų graži dovana visuomenei Lietuvos vardo tūkstantmečio paminėjimo proga. Prognozuojama, kad dėl tokių permainų Klaipėdos uoste po kelerių metų galima tikėtis iki milijono keleivių.

Valstybinės reikšmės

Keleivių terminalas yra labiau socialinis nei verslo objektas, todėl ši statyba įtraukta į Vyriausybės prioritetinių darbų programą. Ją finansuoti numatyta iš kelių šaltinių: ES Sanglaudos fondo, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto ir privačių lėšų. Terminalą sudarys nauja jūrinė dalis ir keleivių salė su krantinės galerijomis. Jį įrengiant teks rekonstruoti geležinkelio ties naująja Smiltynės perkėla viaduką, pertvarkyti Minijos gatvės bei Baltijos prospekto sankryžą.

Petrausko manymu, keleivinio ro-ro terminalo savininkų investicijos gali viršyti 70 mln. litų, iš Sanglaudos fondo tikimasi gauti 120 mln. litų. Lėšos krantinėms numatytos uosto direkcijos biudžete. Dabar kartu su Susisiekimo ministerija ir savivaldybe sprendžiamas dviejų lygių gatvės sankryžos statybos finansavimo klausimas.

Manoma, kad į naująjį terminalą pirmiausia tikslinga perkelti kompanijos "DFDS Lisco" Kylio liniją. Sudominti nauju Klaipėdos terminalu tikimasi ir kitus laivybos operatorius.

Nuo kaimynų atsiliekama

Keleivių skaičius Klaipėdos uoste sparčiai didėja, tačiau Lietuva bene vienintelė tarp Baltijos šalių iki šiol neturi patogaus keleivių terminalo.

Pernai Klaipėdos uoste apsilankė daugiau kaip 240 tūkst. keleivių - 12 proc. daugiau nei 2005 metais. Nuo 1994-ųjų, kai į tarptautinę jūrų perkėlą tada rekonstruotais Lietuvos jūrų laivininkystės keltais buvo pradėta gabenti ne tik krovinius, bet ir vežti keleivius, kai buvo pastatytas kruizinių laivų terminalas, keleivių skaičius uoste išaugo beveik 5 kartus.

Pagal jūrinio turizmo plėtrą Lietuva gerokai atsilieka nuo Estijos ir Latvijos, kurių uostais dažnai naudojasi ir lietuviai, keltais vykstantys į Švedijos sostinę ar Suomiją.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"